bobos

Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Tjejklubben!

Av Lena - 15 november 2008 09:07

Idag var det så regnigt och trist att jag bestämde att vi skulle åka och hämta ett kvitto hos Fredriks farbror och faster i Hanaskog. Det roligaste med det var att jag sa till Vilmer att först ska vi åka till Berit och Christer, sen ska vi till stan och då får du godis. En glad Vilmer satt och upprepade: Först Berit och "Klister" sen godis. Jag skrattade högt i bilen!


När vi varit på stan fick vi glädje beskedet att Vilmers kompis fått en lillasyster! Grattis Daniela och Frank och grattis till dig Adde som blivit storebror! Kan knappt vänta att få träffa er och nykomlimgen!


På eftermiddagen var det dags för tjejklubben. (Tjejklubben är en klubb med 11 tjejer förnärvarande, de flesta av oss är gamla kompisar som växt upp tillsammans. Man brukar ju säga: vi hörs, vi tar en fika någon gång men det blir ju nästan aldrig av så vi träffas en gång varanan månad. Alla sätter in pengar varje månad och sen är det två tjejer som ordnar och fixar träffen.)

Idag var det Sara P och Lisa som hade hand om dagen. Vi var först på Pompejutställningen på Kulturhuset i Hässleholm. Helt fantastiskt kul att se, och lika fantastiskt var det att Emmalisa satt som ett ljus i Babybjörnen. Fick höra av en dam/kvinna som gick förbi: Oh vilken söt bebis!


Sen var vi hemma hos Sara P i hennes nybyggda hus. Det kan jag absolut säga att detta var det finaste nybyggda hus jag varit i! Man vill flytta in direkt!


Vi åt gott, räkcoctail till förrätt, fisk med hummerfond till huvudrätt och chockladfondue till efterrätt! Mycket mycket gott!!


Under kvällen hade vi en musiktävling som jag vann, yippi! Senare så spelade vi ett spel som hette Veckans värsta, och jag vann det också, vilken turkväll!!


Vilmer och Fredde var i Åsum hos Farmor och Farfar och hade det mysigt denna regniga lördag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards