bobos

Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Hur kunde jag glömma???

Av Lena - 19 november 2008 22:01

Idag var jag och lämnade Vilmer på dagis som vanligt.

En vinterklädd Emmalisa fick följa med i sin bilstol. Sen hade jag och Therese (från Emmalisas mammagrupp) bestämt att vi skulle hitta på något.

Emmalisa sov hela natten och ja för er som inte är så insatta i amning så påverkar det mamman om barnet "hoppar över en måltid" och det spänner jättejättemycket. När Emmalisa vaknade vid åtta så åt hon bara på ena sidan och sen somnade hon om, hon sov när jag klädde på henne overallen och hon fortsatte sov när vi kom hem efter att han lämnat Vilmer på dagis. Så ja, jag fick helt enkelt väcka henne (jag som så fint sa till Emmalisas mammagrupp, " Väck inte den björn som sover" !) så hon kunde äta på andra sidan innan jag skulle få mjölkstockning. Vad händer?? Jo, hon äter och sen kräks... usch vad jag kände mig som en bad mother men vad gör man när det enda som hjälper är att hon äter. Som tröst så kräkte hon lite och åt mycket så hon behövde nog lite mat.... (samvetet!)


Sen efter klädbyte så träffade jag Therese, vi gick runt på Egna Hem och tittade på hus och pratade en massa om det. Therese är inte från stan från början så därför var det kul att gå och titta och drömma!

På stan träffade vi Katarina och Viggo (också från mammagruppen) och pratade i en timme med henne. Vi har ju en "riktig" mammaträff imorgon så då får vi pratar mer : )


Sen tog jag och Therese en god lunch, det godaste kycklingsandwichen jag ätit på länge! Tyvärr fick jag lite brått hemifrån så jag glömde ombyte till Emmalisa om hon nu skulle behöva det och min kamera! Det var riktigt nice att sitta där i nästan två timmar och äta gott, prata och mysa med småtjejerna Emmalisa och Isabella.


Sen hade jag bråttom till dagis, för jag sa hej då till Therese och sen träffade jag Farmor som hastigast på stan och sen fick jag brått! Men jag stod i dörröppningen 13.59 så jag hann! Inte för att de är så pjåkiga med tiden men hallå, jag går hemma det är skillnad om man jobbar!


Jag hade enkelvagen så Vilmer fick gå hem idag (inte honom emot) men det tog 25 minuter istället för 3 minuter, men vad gör det?? Vi hade skoj där vi gick och han körde vagen och sjöng " Hoppe hoppe hare".


Där efter kom först Farmor som hade handlat en superfin klänning till Emmnalis i stl. 62 och gissa vad?? Den var förliten, gick precis över huvudet men kunde inte knäppa den! Jag rusade och hämtade en "julklänning" som är av samma modell och också köpt på Polarn, och den provade jag när hon fick för en och en halv vecka sen och då var de förstor. Nu var det också förliten! Eh... ja vad kan man säga, Emmalisa du har tjockat på dig rejält! Hon har i princip gått från stl. 56 till 68! Härligt jobbat men trist att det går så fort!


På kvällen var Farmor och Farfar hos barnen medans jag tränade! Det blåste helt galet mycket och Malin som cyklar från Söder satt att hon rullade till träningen och så kom hon knappt fram när hon skulle cykla hem! Usch, vi vill inte ha en Gudrun till...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards