bobos

Alla inlägg under juli 2009

Av Lena - 31 juli 2009 22:10

idag hade vi fullt schema som blev tomt! Lindas lilla Nova blev dålig av vaccinationen och fick feber. Min kusin och hennes barn var jätteförkylda och hade ont i halsen...

Så ja... då ändrade vi planerna och jag kom på att jag skulle klippa mig!

Fredde och Vilmer åkte och slängde glas och sen till Åsum en sväng, där Vilmer stannade och lekte på eftermiddagen!

Vi andra tre gick på stan, mest rea (som jag tycker är sådär kul....) men lite höstnytt hade kommit in! Vi sprang på Annie och en jätteglad Linnéa i en av affärerna!

Vi hittade lite bra saker, 3 stora fotoramar, en kofta, 3 skjortor, en kofta till Vilmer och 3 par söta bameskallingar till Vilmer!


När jag klippte mig ville jag bara ha kort....jag brukar annars ha en tanke, en frisyr jag sett eller så, men idag bara så sa jag kortare, lite uppklippt och så blev det 22cm kortare! Det är så långt mitt hår har växt sen 5 augusti förra året! Så... det växer fort ut! : ) Det är ju inte kort ens, bara lite uppklippt! : )


Sen åkte vi ut till Åsum för att hämta Vilmer och då blev vi bjudna på jättegod grillad kvällsmat med Arne som kom från Uppsala! : )


Just nu 22.15 sitter Fredde och Henke ute på altanen och dit ska jag gå ut nu och ta ett glas rödvin!

Av Lena - 30 juli 2009 23:10

Idag hade jag och Lisa bestämt att vi skulle ses tidig...(d vs. vid tio -tiden) eftersom det inte blev av i måndags!

Vi körde dit tidigt och barnen lekte i nästan 5 timmar! De hade jättekul! Alfons gillar verkligen Vilmer och tvärtom! : )

Ella och Vilmer spelade spel och lekte jättebra! : )


Ella tycker det är jättekul med Emmalisa!


Vi var hemma en kort stund och då kom Farfar och Farmor och hämtade saker som skulle till Tippen! TACK SNÄLLA! : )


Vi var tvugna att åka tillbaka till Lisa i Köpinge och hämta min mobil och sen lämna lite saker som vi hade kvar sen Tivolirock!


Därefter körde vi till Åhus, till Sofie, Flip och Maja! Kolla in deras hus och vad de gjort! : ) Jättefint!


Morbror Pär, Moster Maria, Sebban och Sakke hyr  en husvagn denna veckan i Åhus och så vi körde dit och hälsade på! (jag och Fredde är helt överrens om vi inte ska bo husvagn! )

Det var precis som det är i husvagn och Vilmer ville bara gå till lekplatsen, det fanns ju inte så mycket han kunde göra i det lilla förtältet!


Det strulade tills med maten vi beställde och det uppstod ett litet kaos, men vi fick hur mycket mat som helst och alla blev mätta! : )


Vid halv 10 körde vi hem och då var båda barnen jättetrötta och somnade direkt när bilen började rulla!

När vi kom hem så började jag och Fredde planera hur vi ska stensätta framsidan! : )


Av Lena - 29 juli 2009 23:04

Idag ställde jag klockan och körde och hämtade barnen i Tyringe tidigt! (Massor att göra!)

De hade haft det jättebra hos Mormor och Morfar! Tack snälla för hjälpen! : )


När vi kom tillbaka till Kristianstad åkte jag och Emmalisa till stan och träffade Therese, Bella, Karolina och Elin! Mysigt! Vi planerade och fixade en hel del saker.... : )


Sen körde jag och Emmalisa till Maxi och handlade inför kvällen!


Vid fyra kom Filip, Sofie och Maja på besök! (Det är deras blogg som är länkad!)

Jättetrevligt! Maja och Vilmer lekte jättebra och Emmalisa hängde på så gott hon kunde!

Vi började med att leka ute, sen var vi inne lite!
Vi helgrillade äppelglaserad fläskfilé! Ugnsbakade nypotatis med Österlenkryddor, sallad och äppelchutney till! : ) Gott!


Sen gick jag och Sofie med tjejerna i vagnarna, medans Vilmer cyklade! Vi gick runt i området och pratade och hur man kan göra osv.. (alltså med hus och trädgård!) Denna lilla promenad var till för att Maja skulle sova, det slutade med att Emmalisa somnade, och Vilmer blev trött! : )

När vi kom hem så fick Maja och Vilmer glass! Emmalisa vaknade och ja, snälla storebror Vilmer delade sin glass med lillasyster! Sweet!


Till efterrätt hade Fredde bakat en fin äppelpaj med äppelkryddor från Österlen (det är ett märke på kryddor som är från just Österlen!).


Det var en jättemysig kväll och tjejerna var uppe hela tiden! Vid 10 åkte de hem och Fredde tog några fina foton!

2 minuter senare regnade det! Vilken tur vi hade!


Dagens Vilmer-mening:

Han och Maja lekte mycket med barnvagnarna och dockorna! Vilmer sa till Maja:

V. Kom nu gumman så leker vi!

 eller...

V. Hej lilla vännen!

____________________________________________________________________

Annie!!

Tack snälla! : )


Av Lena - 28 juli 2009 23:56

Idag kom Mormor och Morfar och hämtade barnen! De åkte till Morbror Pär och Moster Maria som denna veckan hyr en husvagn i Åhus!


Jag och Fredde satte oss i bilen (känns som det blivit mycket bilkörande!) och körde mot Kivik! Känns dumt att skriva varje år, men det har blivit många somrar nu som vi åkte ner och handlat och ätit gott! Det känns också som riktig sommar!


Vi hittade en del saker (dock inte så mycket som hoppats på...) som vi är glada för! : )


I år valde vi en dag då alla turister också besökte Kivik, men hade tur att få parkering till allt vi ville se! Vi har ju vår lilla rutt! : )


När vi var klara i Kivik så körde vi till Malmö och Pildammsparken! Solen sken och det kryllade av folk!

Vilken pärla i Malmö!

Det var Sofia Karlsson som skulle spela (för dig som inte vet så sjunger hon folkmusik och gör det otroligt bra!). Vi köpte lite kvällsmat och satte oss bland de andra 1000 malmöbor som ville höra denna underbara musik! Jag kom på att vi lyssnade på henne när hon var i Krisitanstad i september förra året och det var första gången Emmalisa blev bortlämnad! : ) Skönt idag att kunna njuta utan känna att man var tvungen att amma snart...


Efter konsterten så köpte jag hennes nya skiva och en singel och fick de signerade! : )

Av Lena - 27 juli 2009 22:18

Idag tog jag bilen och stack till IKEA igen och köpte bokhyllor! Har aldrig varit med om att de är billigare på något IKEA innan, men nu så var de billigare i Helsingborg, så det vara bara att styra kosan dit! 

Det är underbart att köra själv, hög musik och hög fart! Så härligt!


Det var bara att in och fixa och greja in de tunga sakerna i bilen! Men den som vill...kan! : )


Jag snabbade mig hem för vi skulle träffa Lisa, Ella och Alfons...men Lisa var sjuk så det blev inget idag!

Tur kanske... det var ganska mycket att fixa med hyllor och allt annat! : )


Vi är jättenöjda själva med vårt nya rum! Vi har en del kvar, svartvita foto på barnen i ramarna, lampan och matta såklart och lite smått pill!


Mormor och Morfar kom med bär till oss (vi har ju kastat alla bärbuskar, och annat vi hade i vår trädgård!) som vi blev glada för!



Av Lena - 26 juli 2009 22:34

Idag ville jag och Fredde fixa i det rummet jag kallar "relaxrummet"! Vilmer fick vara hos Farmor och Farfar!

För ganska länge sedan uteslöt vi de fina fotöljerna vi hittat, för de kostar tillsammans med fotpallarna 32 000kr. Det känns inte värt det just nu när man har små barn och så vill vi göra annat kul för pengarna!

Så vi började vår färd mot IKEA i Älmhult! Vi hittade en massa bra grejer men de hade inte allt där så vi funderade på att åka till IKEA Helsingborg! Tokigt jag vet, ringde och kollade med Farmor att det var ok först, vilket det var så vi åkte! Tog dock bara en timme! : )
Man hittar ju inte alls så bara på IKEA Helsingborg men de hade allt vi ville ha utom en matta!

Sen hem och lasta av och sen hämta Vilmer! Tack snälla Farmor och Farfar som hade Vilmer mycket längre än vi planerat från början! : )


Ja, så nu ja just nu håller vi på att få ett rum till i huset som vi känner det! Lovar att lägga upp bilder när allt är klart! : )


Emmalisa säger ganska ofta tack nu när hon får någonting i handen! : ) ja..tack på sitt vis d v s. tatt! : )

Av Lena - 23 juli 2009 22:08

Ja, vår tur till Öland var så lyckad och vi hade jättekul allihop! Vädert var perfekt, soligt men inte gassande sol (behövde inte kleta in barnen i massa solskydd varje dag!) men ändå sol som gav 100% sommarkänsla!

På uppresan sov båda barnen så vi körde hela vägen i ett svep!

Vi bodde på Villa Ingrid (där jag och Fredde har bott förut, ja Vilmer med, fast då låg han i magen!) som är så mysigt och fint! En jättevilla, men fräscha rum och underbar frukost!  Hem skön hemmakänsla fast man är bort! ( Både Fredde och jag vill bo precis så, fast det får bli när barnen är stora!)


Borgholm är ju så mysigt och jag förstår att så många besöker det varje år! Öland har lätt den godaste glassen av alla! De har en egen glass och den åt vi flitigt av! : ) Både Emmalisa och Vilmer tyckte att den var jättegod! (barn gillar dock all glass men ändå! : )


Emmalisas fösta restaurangbesök gick hur bra som helst! Barnstolarna var slut så hon satt på en liten kub! Hon satt helt stilla hela tiden! Så duktig! Vilmer var jätteduktig han med, han var så glad för sitt piratsvärd som satt i hans hamburgare! : )


Vi var på Lådbilslandet som Vilmer verklingen tyckte var superkul! Barnen får köra egna bilar drivna av små motorer och de kör på asfalterade vägar! Motordriven lådbil var ju lika kul tyckte Vilmer! Studsmattor och hoppborgar och karuseller!  Vilmer hade fullt upp! Han gjorde saker vi aldrig trodde han skulle göra, han klättarde upp för ett rep på en av hopptornen som var riktigt högt och åkte ner i en jättebrant bana! Han älskade det direkt efter första gången. Det var tur att där var större barn som bara slängde sig ut! Klart att Vilmer också ville testa!


Ölands djurpark är så himlabra bara! Djurpark, tivoli och bad på samma ställe!

Massor av djur, Tigrar, alligatorer,björnar och möjliga apor och sen getter man fick mata och klappa + en massa andra!

Jag som älskar djur tyckte kanske ibland att djuren inte hade så stor plats men man får tänka att de vet inget annat!


Även här så åkte Vilmer karuseller själv och några riktig snabba med mig eller Fredde! Sen var han helt såld på karuseller....


Vi är jättenöjda med Öland!!!  


Av Lena - 22 juli 2009 21:00

Idag tog jag Vilmer på cykeln och cyklade till Tivolibadet! Kom in och skulle betala och då säger killen att de öppnar inte förrän klockan 12! Klockan var då 10.55

Ja, det var bara att cykla hem igen, för jag tänkte att Vilmer måste ju ha lunch och jag tog bara med en hundralapp i fickan när vi stack! Så ja... jag fick en fin cykeltur!


Efter lunch tog vi bilen till badet för vi skulle hämta Emmalisas resesäng i Åsum efteråt!

Vilmer var inte alls rädd (som för ett halvår sedan, när han skrek!) nej, idag var han ett vattendjur! Vi åkte till och med vattenruschbanan tillsammans ( man får inte åka själv under 7 år!) och det gjode vi kanske 50 gånger!!! Ja, fort gick det, under 11 sekunder! Något av de andra barnen som åkte och tävlade mot varandra sa högt till en annan kompis:

- Till och med hon med barnet (alltså vi då) åkte snabbare än vad du gjorde!

: )


Efter att han badat i två timmar så åkte vi och hämtade resesängen och det var bätre med Farfar och hans öga! Skönt att det är på rätt väg!


Medans vi (Vilmer och jag) var och badade så bakade Fredde jättegoda bullar! : ) Så härligt att öppna dörren när man kommer hem och känna doften av nybakat!


Nu ska vi kolla på en den senaste Wallanderfilmen, sen ska vi packa för imorgon bär det av till Öland! Vi får se hur länge vi stannar, så kommer det inte några nya inlägg så är det för att vi är iväg! : )


Ha det bra så länge!  : )



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards