bobos

Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Emmalisahjärtat sjuk!

Av Lena - 21 september 2009 21:13

Igår tog vi beslutet att Emmalisa inte skulle på dagis idag. Hon hade då 39.7 graders feber! (Alltså inget svår beslut!).

Fredde hade kort dag och jag hade utbildning på min studiedag så det passade bäst att Fredde stannade hemma med barnen.

  


Lilla Emmalisa vill mest ligga ner eller sitta i famnen!



Fredde hann fota Vilmer lite när han var hemma.


  

Klockrent att han känner på sin nyklippta lugg! : )


Min dag har varit bra, lärorik och den har gått jättefort!

Ja, idag har vi lärare varit elever och gått datorkursen PIM. Det är lite tokigt att man faller tillbaka och blir elev, skrattar, småpratar och fixar med annat!

Men hann med ganska långt på kursen och planerar att hinna lämna in alla uppgifter ganska snart!


På eftermiddagen satt jag och rättade åttornas matteprov! De ska vara nöjda med sina resultat! : )


När jag slutade så cyklade jag inom affären där jag hörde orden: - Där är Vilmers mamma!

Det var ett barn som går på Vilmers dagis Rödmyran! Hon hade också varit hemma idag för hennes lillebror var sjuk! Dessa småsyskon! Så gulligt att hon ville jag skulle säga till Vilmer att hon också varit hemma och att de skulle leka på Rödmyran! : )


Till kvällsmat åt vi "Cevipevi"! Vilmer ÄLSKAR det!


  

Han satt faktiskt längst och åt vi bordet idag! : )


Det är han själv som tagit av sig tröjan! Hade Vilmer fått välja hade han kunnat gå i bara kalsongerna varje dag! :)


  


Med alvedon i kroppen orkar Emmalisa vara uppe och leka. Hon ville inte äta riktigt (hon som är så smal redan... hoppas snart hon blir frisk så hon kan äta upp sig igen!) Men majs och vindrovor kan hon äta i massor! : )



På kvällen så kom det en kille och hämtade kläder jag lagt på blocket! Är det klokt att över 30 personer mailat eller ringt på en annons som legat ut mindre än 5 timmar?

Vilmer lekte jättefint med sin tågbana, så han fick leka med den till klockan nästan blev 8!  Han drack sin välling nere i soffan, och medans jag pratade med Farmor i telefonen så somnade han! Jag tänker låta hans tågbana vara upp tills imorgon så han kan leka vidare med den! : )


Dagens Vilmer-mening:

När vi åt kvällsmat och Vilmer hade så god aptit sa jag:

J. Vilmer, du kommer bli en riktig kebabman.

V. (han höll på att svälja så han fick en hes mörk röst) Vad sa du att jag skulle bli?

Ha ha det är ju inte alls kul i skrift, men ha lät som en man!


 
 
Ingen bild

Therese

21 september 2009 22:09

Hej!
Stackars lilla Flisan. Bella hade också hög feber i går kväll och har varit hemma idag, får nog minst bli hemma imorgon också. Hoppas dom blir friska fort! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards