bobos

Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Fredag hela dagen lång!

Av Lena - 25 september 2009 21:16

Oh yes fredag igen! Kan verkligen inte fatta hur fort veckorna går! : )

Måste börja med att skriva vad som hände igår! Efter att jag skrivit här! Emmalisa sov ju väldigt många timmar igår eftermiddag så hon var ju upp till lite efter åtta, sen hittade jag henne här:


  


Precis som på dagis, sova (dock på madrass på dagis) på golvet! Så söt, hon hade märken på kinden

efter mattan när jag tog upp henne!


Dagen idag började med ett besök hos bilprovningen.

  


Och vår lilla bil rullade igenom felfritt! Ta da! : )


Sen var jag en snabbtur på stan och köpte lite saker till festen jag ska på imorgon! Sprang på Therese och Karolina (från mammagruppen) och vi kom överrens om att vi skulle träffas över en middag eftersom vi inte träffas alls så ofta som vi gjorde under året vi var hemma! Kul!


Hem och fixa lite och sen till jobbet!

Fredde och Farfar körde och köpte singel och sten, Farmor var hos barnen!

Ja, detta pusslande, men börjar nu bli ganska så bra på det! : ) Tack för all hjälp! : )


Det känns lite konstigt att börjar jobba efter lunch, men det bästa är ju att jag har massor av energi som smittar av sig på eleverna! : )


Emmalisa älskar verkligen att springa springa springa till relaxrummet.....


  



Sen klättra upp i fotöljen.....

  


Emmalisa vill så gärna prova sin lilla ballerinasko....


  


Nej.. det går inte....kankse såhär då?

  


Ja, nu blev det rätt, nu kom den på foten! Men den är ju alldelse förliten!


På kvällen tog vi en tur med dubbelvagnen! Vilmer är ju pågränsen till förstor.


  


Det blev hämtmat och godis ikväll! NU ÄR DET FREDAGSMYS! : )


  


Finurlige Vilmer! Här kommer Dagens Vilmer-mening:
Vi äter Kinamat och Vilmer håller upp en grönsak och frågar vad det är. Jag svarar att det är bambuskott. Efter en stund så vill Vilmer ha mer mat, då kommer denna meningen:


V. Mamma jag vill ha mer.

J. Javisst.

V. (Vilmer börjar ta upp mat på sin tallrik) Mamma, nu måste jag ta BANDYSKOTT för de var jättegoda!


: )


_________________________________________________________________________________________________


Svar på kommentar:



Jennie:

Hej! Ja det var superlänge sen! Har du sett att Grodstövlarna är på dagis till Tilde? Ha ha, personalen är nog lagom roade när jag ställer saker till Tilde och bara, ja Tildes pricka stövlar ska Emmalisa ha nu... : )

Stackars lilla Til! Ge lilla loppan en bameskram från oss! Så sött att hon kan komma ihåg om Emmalisa var på dagis eller inte! : ) Vilmer hittade Tildes "gamla" åremössa som Emmalisa fått låna och utbrast: Detta är ju Tildes! Så säg inte att barn har koll!!!

Vi kan väl se om vi hittar en dag när Tilde blivit frisk då vi kan träffas!

Hälsa Henke!

Kram


__________________________________________________________________________________________________


Alessandra:

Tack snälla! : )



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards