bobos

Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Torsdag, Bvc och maxi!

Av Lena - 19 november 2009 20:22

Idag var vi alla tre trötta! Det kändes att det var torsdag och slutet på veckan! Men vid tio över sju var vi nere och i full gång! : )


Barnen på dagis och jag till jobbet! Hade tänkt att gå till stan och fixa lite grejer, men det regnade så det blev lunch med mina härliga kollegor istället! : )


Efter dagis åkte vi hem och bara bytade skitga kläder och tog jackor istället för overall, det var dags för fyra års kontroll och 15 månaders kontroll!


  


Vilmer är så söt när han bara "drar" på mössan! : )


På BVC så hittade Emmalisa direkt en kul leksak:


  


Sötnos!


Vilmer är jätteduktig med att ta av sig själv och hänga upp sina ytterkläder! : )


 


Letar efter kroken i jackan!


Sen...blev det helst svart! Ha ha ha ni som tittar på Flashforward ( så bra så bra, jag är ju nästan aldrig hemma när det går, men har hittat en sida på nätet där man kan kolla på hela season 1! Yes!) ha ha ha kanske var det en flashforward eller var det bara ett vanligt strömavbrott! Flört


Vilmer hade fyra års kontroll och det gick jättebra! Han är duktigt och man märker när han pratade med BVCsköterskan att han har ett jättestort ordförråd! Han fick mycket beröm både för motorik och talet! Skrattande

Emmalisa var precis på sin kurva och allt var bara så bra! Glad


Detta firade vi med att åka till Maxi! Ha ha ha..nej men vi hade ingen kvällsmat! Flört
Till Emilies ( Vilmers gamla gympalärare, som jobbar på maxi) stora glädje kom Vilmer och hälsade på henne i minihuset! Hon så jätteglad och Vilmer kände kanske inte igen henne dirket, men hade kul där som alltid!
Inne på Maxi träffade vi på Farmor och Farfar och en massa föräldrar till barn man känner här och där! Flört 



Ja, jag kom på att vi skulle äta god pastasallad med grillad kyckling och god baguette! Men när jag väl var klar med allt och gick och hämtade Vilmer (ha ha som ensamstående denna veckan he he) kände jag mig helt trött så det slutade med att vi gick till kassa 14 och köpte hamburgare och korv och tog med oss det hem! Flört


  


Barnen åt och var glada! Såklart ska vi ju äta den goda salladen imorgon istället! : )


Emmalisa vill inte sitta i sin barnstol utan på vanlig stol! (Stokkestolen går dock bra! : )


  

Tokis!


Dagens Vilmer-mening:

När BVCsköterskan visade en bild på en hand med en ring på frågade sköterskan:

BVCS. Vad ser du på bilden Vilmer?

V. Det är en ring, min farmor har en sådan ring och den ska få av henne!


Ha ha ha  Skrattande det är faktiskt så att Farmor har sagt så till Vilmer. Det roliga är ju att det är det han tänker på när han ser en bild på en hand med en ring, han hade bara behövt svara: ring.



En annan rolig sak Vilmer sa var när han låg i sängen under täcket och hade blundat med sina långa ögonfransar. Satte han sig rakt upp och frågade sig själv:

V. Har jag tjock mage nu då? (det är från en Krakel Spektakelbok Farmor har)

V. Ja, minsann nu är den tjock.

Sen la han sig ner och drog täcket över sig och somnade!

Ha ha ha.. vi har samma humor jag och Vilmer! Cool

 
 
Ingen bild

Helena D

20 november 2009 17:12

Fantastiskt söta barn du har (och bra kamera för du har så fina bilder). Jag såg första avsnittet av flash forward men har missat resten, får man fråga efter adressen där du har hittat säsong 1?
Ha det så bra! Kramar från Helena (fd nästan granne)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards