bobos

Alla inlägg under mars 2010

Av Lena - 30 mars 2010 22:37

Idag var Fredde hemma med barnen och jag jobbade!


På eftermiddagen så var det lugnt här hemma, Vilmer var inte helt hundra medans Emmalisa var fullt på G! : )


Det var så gulligt när de ville äta restern från lunchen på diskbänken!


Dela lika:

     


Innan jag sedan åkte och fixade pizza till kvällsmat (Vilmer fick välja eftersom han är lite sjuk! ) så ville Emmalisa prova mina solglasögon!

   


Härlig stil med nappen! : )


På kvällen så åkte jag med min lilla dansgrupp Kaoz och tittade på breakdance gruppen Dance phantix eller Freestyle phantaix som  de också kallar sig! Vi tog en dansklass med en av dansarna för ett par år sedan i Malmö! Kul!

  

Kass bild, men de står på händerna! : )


I pausen så tog vi en lite fika!

  

Caroline, Malin och Jennie (Jönsson).


När hela föreställnigen var slut så gick vi och fikade (Malin kunde inte) på House o Bagel eller bagelhouse som jag felaktigt brukar säga! : )


   

Inget bra kort men en bra fika! : )


När kom hem hade Fredde och Farfar fixat listen och fönsterkarm vid fönstret i sovrummet!

  


Det blev jättebra med den listen! : ) Är supernöjd! Tack Farfar för hjälpen! : )


Innan vi målade i tvättstugan såg det ut såhär:

      


Och nu ser det ut såhär!

Det är inte alls klart i tvätt rummet men på god väg!


   

Har nu premiärtvättat och tumlat och det är verkligen bra! : )

  

Tack Farfar för hjälpen att sätta upp hyllorna! : )


Fredde tog några fina bilder på Lisan!

 

   


Jag tycker hon ser så stor ut!.... Vart tog vår lilla Flisis vägen?

Av Lena - 29 mars 2010 22:11

Idag har jag varit hemma med barnen för de har haft lite feber upp och ner. Eller inte Emmalisa men Vilmer!


Vilmer har varit helt pigg och lekt ena stunden och sedan velat vila i nästa!


  

Lille sjukis! Ha ha tog bort påskakärring prickarna när han skulle lägga sig och sova för natten!


Vad har Emmalisa gjort?

Jo, hon började dagen med att ta på sig helt själv!

Kjolen ut och in och upp och ner och bak och fram! Kunde inte bli mer fel!

Hon tog fram ett par strumpbyxor som är på gränsen till försmå, bak och fram och tröjan tog hon över huvudet och jag hjälpte henne i med ärmarna!

  

Här är hon knäckt över att strumpfoten inte är som den ska och att grenen är precis vid knäna.


Emmalisa satt hur länge som helst och la ner fliten och klappade om dockan.

Det var viktig att filten inte hade några veck...

  

Varje gång la hon filten över huvdet .....

  ....sen tryckte hon till och sen klappade hon dockan fint på magen.  

Detta höll Flisis på med i kanske 45 minuter! 


När Fredde kom hem (tidigt idag) så stack jag till stan och köpte lite kläder till Vilmer. Köpte även taights till Emmalisa som hon ville ha på sig direkt!

Sen blev det blev även dans vid tv:n!

    

Först kollar jag in hur man gör....


Sen kör jag....talk to the hand....

  


Sen måste jag....

  

...springa till kameran och titta hur bilderna blev!


På kvällen satte Fredde upp lampor i taket på ovanvåningen! Vilken skillnad!

  



Dagens Vilmer-mening:

Hur vet vi att Vilmer verkligen är sjuk?

J. Jag ska åka och handla är det något särsklit du vill ha?

V. Nej.

J. Något att dricka eller något särskilt du är sugen på?

V. Nej.

J. Kanske lite godis?

V. Nej


Det är det sista nej:et som avgör bedömmingen! : )


Vilmer har varit uppe i kväll och varit pigg!

Båda barnen kommer att vara hemma imorgon med Fredde!

Av Lena - 28 mars 2010 22:08

Dagen börjde finfint med att ställa fram klockan eller rättare sagt den var ju redan framställd när man vaknade så ja.. ingen tid att förlora!


Jag åkte till C4-tjejerna och tränade med dem!


Lite lunch när jag kom hem och sen fick barnen äta lite mer på sina påskharar, kunde inte låta bli att fota denna kladdegris!

  

Bara stilen att sitta lite nochanlant med benet uppe och kränga i sig choklad!


Idag ska Vilmer påskpyssla hos Farmor och Farfar och vi andra ska till IKEA för att inreda tvättstugan!


Eftersom det var påskpyssel ville Vilmer har påskakärringprickar!

  

Vilmer med prickar!


Vi körde till Åsum för att lämna av Vilmer:

  

Sen körde vi vidare till IKEA!

  


The driver off the day!


På IKEA hittade vi det vi skulle ha d vs. hyllplan och förvaring till tvättstugan!

Emmalisa var duktig och gick och öppnade ALLA byrålådor medans vi kollade ut vad vi skulle ha! : ) Tur att många medmänniskor tycker det är charmigt! Hon fick många kommetar om hur söt hon var! : )


Vi åt och Emmalisa åt mer än hon gjort på hela helgen!

  

Hon lekte lite i huset när vi ätit klart!


Vi handlade massor av mer saker som det lätt blir.... tur att Fredde är med och styr upp lite! Eller stoppar kanske jag ska säga! : )


Sen åkte vi hämtade en lite febrig Vilmer hos Farmor oc Farfar! Vi fikade och lät Emmalisa leka lite med Tilde som också hade påskpyntat!


  

Jättefint påskpyssel, en söt påskkärring som flyger till Blåkulla!





Så just nu sover Vilmer gott där uppe och Emmalisa är här brevid mig! Vi har provat hennes sommarklänningar, ja, det var en hel del så nu är det bara sommaren vi väntar på! Hon är just nu mycket pigg eftersom hon sov i 45 minuter från IKEA! : )

Hon sitter här brevid mig och läser instruktionsboken till tvättmaskinen! : )

Jag ska vara hemma och ta VAB för Emmalisa imorgon(det betämde vi redan i morse innan Vilmer blev febrig). Så det är okey att hon är upp! Hon låtsas att hon läser och bläddrar! : )

  

Hoppas Vilmer sover sig fri från febern som han brukar! : )

Av Lena - 27 mars 2010 17:54

Ha ha... ja det är sjukt att man kände sig lite handikappad när man inte kunde gå in på nätet på den bärbara! : )


Så ja, i torsdags så ringde de från dagis vid 2 och sa att Emmalisa hade hög feber!

När jag kom till dagis var Emmalisa helt borta! Det går halsfluss på dagis så jag tyckte det var lika bra att vi åkte och kollade dirket!


Damen i receptionen sa det dröjer en liten stund så ni kan vänta i väntrummet. Efter en och en halv timme frågade jag en sköteska som gick förbi när vi hade tid, jo 2 timmar efter att vi kommit! Jag fick efter en och en half timme gå ut och lägga på pengar igen, trodde ju aldrig vi skulle vara där mer än en och halv timme! Vilmer hade ju inte fått någon mellis heller! Men, ja asa ut barnen och lägga på pengar och sedan in och vänta en halv timme till. Sköterska förstod inte heller hur receptionisten kunde säga en liten stund, för hon sa att en liten stund för dem är aboslut inte 2 timmar!


Ja, provet för halsfluss visade negtativt men de var förtidigt att gå samma dag man blivit sjuk!

Ah...så fint väder och hela eftermiddagen satt vi där inne och sedan sa hon det att man kan inte se det samma dag! AH.... men då vet jag det till nästa gång! : )


När vi kom hem och Emmalsia fått alvedon så blev hon pigg och var uppe och lekte! Hon åt även lite granne så halsfluss verkar det inte vara.

  


Mycket rosig efter att ha sovit hela kvällen!


På fredagen så var jag hemma som vanligt på förmiddagen och vid lunch kom Fredde hem tidigare från jobbet!


Tre lektioner och sen hem och hämta Vilmer!

Vi for till banken för att "casha" en check! : ) Som gick ut just i fredags!


Sen körde vi till Hässlehom och till Alexander, Felix och Camilla!

Lek och bus, god mat och godis! : )

       

         

 Tjejgänget, Camilla, Therese, Hanna, Helena, Fia,Vickan och jag och så våra barn! : ) och Camillas Marcus!

Det blev sent och Vilmer han var så trött han var uppe nästan 3½ timme längre än han brukar!


Lördag.

Idag så har Farfar varit här och hjälpt oss att installera tvättmaskin och torktumlare! : )

  


Fredde har målat vitt och fint! Vi får läsa på hur vi ska tvätta innan vi ger oss in i premiärtvättningen!


Jag och Vilmer stack till stan för att köpa en fin Herrbetjänt (om man nu kallar et så än). En matt vitmålad i trä! Superfin! Den ska få pryda vårt fin sovrum!

Vilmer hittade även solglasögon han gillade:

  

(taget med iphone)

Känner att det lite tidigt att köpa dem nu....de kommer gå sönder innan det är dags att använda dem! : )  


Vilmer samlar pengar i sin börs och så får han välja något på helgen, godis eller grej! Godis blev det idag.....och det blir det nog många lördagar framöver! : )

PÅSKHARE älskar Vilmer! (Fredde med! : )

Så han sa direkt att den skulle han ha! Emmalisa var ju inte med, men kände att om han kommer hem med en sådan och hon får en ask så blir hon avis på Vilmer så det var lika bra att köpa en till henne med!


    

  

Så nöjd!

De fick såklart inte äta hela på engång!


Dagens Vilmer-mening:

Vi går i affären och han ser påskharen och då springer han fram till den och säger:

V. Mamma jag ska ha en sådan här ekorre!


Just nu lagar Fredde finfin middag, med specialgjorda potaisstavar, filé och yoghurt sås! Jag ska ut och fixa till salladen! (d vs hälla ut den ur påsen!  haha nej hacka lite tomat och fetaost !: )


Mys mys ikväll! : )


Som syns på bilderna mår Emmalisa mycket bättre (dock har hon fått alvedon) men vi tror hon har blivit rejält förkyld och inte halsfluss!

Av Lena - 27 mars 2010 11:01

Ja.....detta i-lands problem! Vårt trådlösa internet har inte funkat för routern har strulat från vår stationära dator så ja.... då blir det som ett problem! : ) Hemskt att det ska vara så!


Har faktiskt känns konstigt att inte blogga...så därför känns det så kul nu när det går igen!


Har tagit en massa bilder som jag lägger ut här senrare idag!

Av Lena - 24 mars 2010 14:36

Ha ha ha.,.ja nu får jag ju blogga lite som dagen efter! : ) Hoppas verkligen bredbandet funker snart igen!


Vi hade en mysig eftermiddag efter dagis igår, vi gjorde fruktsallad till både Emmalisas och Vilmers stora förstjusning:


    


Mycket bus och skoj!


På kvällen kom Farmor och Farfar och åt tacos!


Mysmys!


Så gulligt, Vilmer ville spela med Emmalisas namn och skrev då helt själv in henns namn!

  Emmalisa själv hade fullt upp med att leta efter nappar som hon slängt!   Vi har nu tvätt i relaxrumet medans tvättstugna får en make over!  


Avslutar med Vilmers fina utkländing! : ) 

Av Lena - 23 mars 2010 08:24

Vårt internet strular så därför har det inte blivit något bloggat, sittee  nu på jobbet och skriver! : )


Så här började min söndag, kvart i tio vaknade jag och tio skulle jag ju träna  med Jönsson och gymnsterna.

Så härligt att komma igång på morgonkviseten! : )


På eftermiddagen var på Morfars kalas!

  

Hurra för födelsdaggrisen!


 Mormor, Moster Maria och GamlaMormor Maj-Lis.


   

Emmalisa var lite blyg i början.... 

 

...men sen visade hon allt vad hon gick för! : )


  

Vilmer!


Även kusinerna Sebban och Sakke var där och Sebbans tjejEllinor. (fick inte med kort på usb:t,lägger till det sen!)


En trevlig och eftermddag med mycket god mat och Mormors egengjorda tårta! : )


Måndag!

En helt vanlig måndag!


Dagis och jobb!

Så härligt att hämta på dagis när man ser alla barnen ute och leker! : )


När vi kom hem så blev det oboy!

    

Oboy är en favorit! : )


Två trötta barn är helt fängslade av Pippi på rymmen!

  


Hoppas snart vårt internet funkar igen!


Nu ska jag ha lite No med mina nior och prata om genetik! : )


__________________________________________________


____________________


Kommentar:


Skrivet av: Maria L

Ingen bild

Var får ni all energi ifrån?? Ni är så pyssliga hela tiden!!! Det blir så fint alltihopa också!! Bra jobbat! En annan är glad över att vi orkade städa badrumsskåpen i helgen :)...Kramis































SVAR:

Hej Maria!

Kul att du tycker så! Det går i perioder och ibland känns det som man har förmycket och ibland för lite! : )

Men kul med förändring! : )

Det är inte illa och städa badrumsskåpen, det skulle jag också behöva! : )


kram



__________________________________________________


____________________


Kommentar:

Skrivet av: Sandra

Ingen bild

Suuuuuperfint blev det i sovrummet!! Kul att fixa och måla och dona.
Kram





























SVAR:

Tack!

Ja, visst är det kul! : )
Kram

Av Lena - 20 mars 2010 20:46

På fredagen så fixade jag iordning i vårt sovrum!

Allt är inte klart än, en ramlist runt fönstret och så ska rullgardinen upp, en gammal trästol (som jag inte hittat än), en klädhängare och småsaker till byrån är det som ska fixas.


   


Till jobbet en sväng och sen hämtade jag barnen och körde dem till Farmor och Farfar i Åsum!


Senare kom mitt arbetslag från jobbet.

De börjad med husesyn och såklart var de tvugna att se mitt målarprojekt i sovrummet! : )


   


Här från vänster: Pär, Rolf, Carolin, Gisela och Vivika! : )


Sen började matlagningen! : )

Förrät:

Avocadosoppa med surdegsbröd

Huvuvdrätt:

Fetaost biffar, grekisk sallad, tzastiki och ungsbakad potatis

Efterrätt:

Chokladpannacotta, hallon och glass


Ost och kex

Godis, chips, nötter och snacks.....

    


   

God mat ( så mätta vi eller ialla falla jag) och i trevligt sällskap hade vi så kul, mycket skratt och vin! : )


Jag la mig sent efter att ha diskat och gjort klart!


Lördag!

Fredik och barnen var i Åsum igår kväll, och sen sov barnen över men Fredde kom hem på kvällen.


Farmor och Farfar kom hit med släp och vi fick massor av saker slängda på tippen! SÅ SKÖNT!


Jag och Emmalisa åkte på en liten träff med Bella & Therese och Elin & Karolina hemma hos Therese! En kort träff men så kul! Tjejerna är så söta ihop!


Bella satt fint och åt sin glass....

  


Stod Emmalisa och Elin och "pratade" om klistermärket. 


Lite hopp i sängen blev det....        


När vi gick hem så höll Elin och Emmalisa handen!



Så sött!


(Tack Bella för lånet av napp! Kram Emmalisa!  Mamma är mycket tacksam hon med! ) 


Vi åkte till Elgiganten och mötte upp Fredde, Vilmer och Farmor & Farfar.

Vi köpte ny tvätt maskin och torktumlare och Farmor och Farfar köpte ny diskmaskin.

Allt fanns hemma i lager vilket var vår plan eftersom Farfar hade släpet! Tack snälla Farmor och Farfar för all hjälp!


En tur till Rödaledkiosken för inhandling av lunch! Gott!


Sen åkte jag till stan själv för att fixa present till Morfar och hittade lite annat kul! Dock var jag ju där halv 4 så jag hade ju bara en halv timme på mig! : )



Barnen badade och då kom en klockren Dagens Vilmer-mening:

De satt och badade och Vilmer tog lite vatten i handen och klappade på Emmalisas huvud och sa:

V. Du ska bli fin Emmalisa, det måste du förstå Emmalisa att man får sitta still om man vill bli fin mmm.

Emmalisa var så upptagen av att leka i badet så hon märkte inte ens att Vilmer blötade ner hennes hår!



Fredde började måla nere i tvättstugan, vi vill ju inte sätta in nya maskiner i ett halvfräscht rum! Så ja.. måla mera! : )


__________________________________________________


__________________


Kommentar:

Skrivet av: Cilla

Cilla

Hallå!
Vad är det för fina byxor Emmalisa har på sig?
Sätter in pengarna till dig idag!
Kram
ps: Vill se bilder från sovrummet snart! Du får inte sluta blogga människa! Vad ska jag läsa för blogg då varje dag???






















SVAR:

Hej Cilla! Menar du jeansbyxorna? Det är köpta på Kappahl och är lite baggy med resor längst ner vid foten. Så mjuka och sköna!

Hoppas allt är bra! : )

Kram kram

__________________________________________________




Kommentar:

Skrivet av: Helena D

Ingen bild

Du ser inte alls crap ut, fina bilder och söt flicka. Dina barn är fantastiskt söta också.
Ha det bra!






SVAR:

Hej Helena! Så kul att du tycker barnen är söta men jag, nej var så trött och det var sent men bilderna är snyggt tagna! : ) Du..har tänkt länge nu att skicka bilder till dig, så håll ut...det kommer! : )

Kram kram

__________________________________________________



Kommetar:

Skrivet av: Maria L

Ingen bild

Precis! Bara crap att du ser crap ut! Du är riktigt great på fotona!! :) kramis






SVAR: Hej Maria! Ha ha ha nej la endast ut dem för att de är snyggt tagna! : )


kram kram

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards