bobos

Alla inlägg under maj 2010

Av Lena - 31 maj 2010 21:48

Fredag!

En härlig sovmorgon med långfrukost!  

Jobb och dagis en stund på eftermiddagen!


Vilmer åkte till Mormor och Morfar och Emmalisa åkte till Farmor och Farfar! :)

Själv åkte jag till Pär för att ha arbetslagsmiddag! :)


Ett superfint hus hade Pär!


      Rolf,Pär,Gisela,Carolin, Vivika och Sara!     


God sillförrätt på grovbröd! Faijitas till maincourse och en jättegod rabarerkaka till efterrätt och sen GODIS!

          

Pär tände lite ljus och gjorde fixelifix som han själv kallar det! :)


En jättekul kväll och så skönt att träffas utanför arbetsrummet! :)


Lördag!

Vilmer åkte med Mormor och Morfar till Skånes djurpark!

  

              

En heldag! Vilmer var så nöjd! Det han minns bäst var grisarna som grymtade! :)


Många tror att Vilmer är en tjej med sin röda jacka! : )


Själv så var det tjejklubben och malmö under lördagen!


Nya brillor!

  


Caroline i sina brillor!

  


Shopping och Rosé i solen!

    


Tyvärr var ju sj inte klockrent att åka när de bygger om, men fram kom man till slut....jo, det gjorde man! :)


Så trist att alla bilder blev suddiga från kvällen!

Vi åt i allafall på Harry´s i Hässleholm! Många raggare, många drinkar, mycket dans och hittade några gamlaklasskompisar! Så kul!

Sov hos Camilla och det blev vid 4!  : )


Morsdag!

Vilmer var ute i skogen vid Guldbäcken i Tyringe!

 

Så fina Liljekonvaljer jag fick! :)

  Noga att plocka dem långt ner! : )           


Under söndagen hämtade vi barnen och sen stannde vi kvar i Åsum hos Farmor och Farfar och beställde plankor! SÅÅÅÅ gott!

Mitt kamerabatteri hade då slutat att funka.... så tyvärr inga bilder där heller!


Jag blev fint uppvaktad när jag kom hem! :) ( och nu kunde jag ladda kameran!)

Efter god middag så kände Emmalisa att hon ville göra riktigt rent i munnen!

  


Var tvungen att prova en klänning på Emmalisa innan hon skulle sova!


Måndag!

En sååååååååå mindre rolig dag! Tusen saker att göra och ja... stressig helt enkelt! Vagnhjulet är punkis och vi ska ju iväg till helgen och det fanns inte någon slang i cykelaffären....fick lite panik!

  

 Får lösa det på något sätt!

Så jo... då ville jag baka en smuläppelpaj med barnen! SÅ kul!

         

Så duktiga de är på att baka! (och samsas! :)


Medans pajen var i ugnen så blev det dusch! Sen bus i soffan!

         


Sen var den goda pajen klar!

  

Så god....


    

Så fokuserade!  


Dagens Vilmer-mening:

Vilmer älskade pajen han bakade och då sa jag:

J. Du gillade verkligen pajen och inte bara vaniljsåsen.

V. Japp,då vet vi det. Glöm inte det!


Ska jag aldrig göra.... :)


En annan rolig sak var när jag skulle visa dem hur man smulade över smuldegen på äpplena. När man eller jag dansar använder jag gärna ljud, så när jag "strösslade" degen över äpplena sa jag tjsch tjsch tjsch.... och gulligt var det när  både Vilmer och Emmalisa smulade degen och tjsch tjsch!

Av Lena - 30 maj 2010 21:12

......kommer jag blogga om fre, lör, sön + mån!


Så mycket kul, håller på att samla bilder... därför blir det roligare om alla bilder är med! : )


Mitt arbetslag lagade mat hos Pär, malmövist, tjejklubb, cusing i Hlm och Harrys och morsdag! : )


Hej så länge!

Av Lena - 27 maj 2010 20:10

Inget är skummare än vädret just nu!

Så det blev en massa kläder till dagis om vädret skulle bli si eller så..


Efter dagis handlade vi! Kan ju inte storhandla, tycker om att handla nära och inte planera 2 veckor innan! Tur att vi inte bygger hus på sjötomten! : )


    


Så kul vid middagen, jag gjorde en egen sås med grädde. Emmalisa smakade såsen och sa:

E. Mmmm gott!


Det gjorde mig glad!


Vilmer gillade såsen och nystekt kyckling men åt lite av tacoskalen som vi inte åt upp igår!

  

Favorit!


Vi hade lite mys ikväll eftersom barnen ska sova bort hela helgen!

  

Godis och film = bästa!


Emmalisa håller nog på att få fler tänder (hon saknar ju några som där nere) för hon hade hela handen inne i munnen:

  

Ta da!


Dagens Vilmer-mening:

De fick lite godis med papper på, Vilmer äter ju lite lugnt och äter inte allt på en gång. Emmalisa kränger (precis som sin mor och far) godiset. Men hon fick en godis med papper på och Vilmer såg att hon hade den i handen och sa:

V. Du, den är lite svår för dig att öppna. Du kanske inte ens kan Emmalisa.

Jag frågar då Vilmer om han vill hjälpa henne med pappert.

V. Kom ska jag hjälpa dig, det är inte ens säkert att jag som är stor kan öppna den.


Men såklart kunde han det! : )

Av Lena - 27 maj 2010 00:00

Idag har det varit en vanlig onsdag med alla dess bestyr!


Farmor hämtade barnen på dagis och jag hann med att posta lite paket efter jobbet! : )


Vi åt tillsammans alla här och sen innan sovdags lekte barnen med alla saker på en gång!

  


Pratade med Caroline i en timme och det var längesedan jag skrattade så! Vilken energi det ger att skratta! : ) Lovley!



Av Lena - 25 maj 2010 21:39

Tisdagen är ju näst bästa dagen efter fredag! : )

Hämtade barnen och då sov Emmalisa fortfarnade så jag fick gå in och väcka henne! : )


Vilmer hade med sig hem saker de oldat:

  


Vi tog hem dem i en påse med fin lapp på:

  


Vilmer hade även gjort ett litet konstverk i ateljén:

  

Så fint! De är otroligt kreativa på dagis! : )


Vår lilla tur till Maxi och sen hem! Idag när Vilmer hämtade posten låg där ett stort brunt paket! Vilmer läste på ettiketten och där stod ju Vilmer Olofsson!

Han blev överlycklig!

Det var från en bokklubb! Ja, jag såg månadens bok och sen så tänkte jag, kanske jag ska beställa denna och jag och sen glömde jag bort det! Men ja, en kul bok och en Alfons Åbergfilm! : )


På kvällen sprang jag tjejloppet i Tivoliparken! Startavgiften gick till barnavdelningen på CSK! + att man själv fick motion! : )


 Carina, Susanne B, Susanne D, Karin och Eva.


   

Vi var ett litet litet gäng från jobbet! Såklart fick jag nr. 69! : )


Det gick bra att springa, tur man har musik i öronen så man slipper höra alla skor i grusen och flåsanden! : )


Carina vann en stor kass på utlottning! Det var bra att någon av oss vann! : )


Hemma var Fredde, barnen och Farmor och Farfar och åt pizza! : )


När jag kom hem så gick Farmor och Farfar hem och Emmalisa var uppe (Vilmer sov) så en bamsekram:

  

E. Kama alla!  (Krama alla).



Ja just det ja, idag på lunchen gick jag och klippte av ca. 3,5 dm av mitt hår!

  

Ingen bra bild alls, men det var den jag skickade till Fredde! : ) Lite panik hade jag då tills Fredde svarade att han tyckte det var fint : )


Men som jag sa till frisören, mitt hår växer så himla fort så det gör inget om det blir lite kort! : )

Av Lena - 24 maj 2010 21:26

Efter en stressig morgon ( ha ha alltid på måndag) och barnen var på dagis och jag var på jobbet så går hela dagen i ett! : )


När dagen var slut kom jag hem och då var det bara att packa om och åka till dagis för att grilla med Vilmers avdelning! Tur att Fredde kunde hämta på dagis så barnen hann vara hemma några timmar emellan! : )


  

Oj..man skulle ju inte trycka innan man stoppade sugröret i munnen!

  

Men lika gott ändå! : )


Mycket mammor, pappor och syskon på grillkvällen! Trevligt!

  


5 minuter efter att kortet är taget fick vi alla springa in under trädet för att det började regna! Mysigt när alla stod under trädet tillsammans! : )


Ska få ihop 5 slutprov denna veckan så nu får jag finslipa 9:ornas slutprov i biologi!

Av Lena - 23 maj 2010 21:56

Idag så började vi ute och fixa i trädgården!

Fredde är ju duktig, jag är sådär intresserad av att fixa, tycker om när det är fint och klart, men att dra upp tulpaner och få äckliga sniglar på skorna är inte så nice..

Jag och Daniela har alltid tagit Vilmer och Adde till Toddlerloppet, men år så hoppde vi över det. Vi hade mys i trädgården!

Barnen älskar att vara ute!

  

Vilmer hjälper Emmalisa!


Efter lunchen som vi åt ute blev de genusgöra!

Pojkarna fixade med bilarna i Åsum och flickorna städade nedan våningen!


Emmalisa stack ner huvudet långt ner i skurhinken och ropade BAJS! Det ekade bra där! : ) Tänk att det roade henne hur länge som helst! : )


Här pausar vi med glass!

  

Byxorna åkte av efter att Lisa inte var så bra på att vrida ur vattnet i trasan när vi städade! Så byxorna blev helt blöta!


Vi tog en tur till Maxi.

Emmalisa är så inkörd på jacka, mössa, halsduk, vantar!

Här står och drar i jackan och säger jacka! Hon vill SÅ gärna ha allt på sig!

  


Emmalisa kom på en ord igår som har blivit det nya favvo-ordet!

Nä-hä! Det är numera svaret när man ber henne om något!


Fredde fotade en söt lite Napoleon! : ) Vilmer älskar den gamla hatten!

    


Fredde tog även lite bilder igår från Åsum!

  Här har vi ätit mycket god mat!

Vilmer och Tilde jämför sina glassar!


    

Farfar och Arne grillar! (de har vi ju sett många gånger & det blir alltid lika gott!)

   

En badtjej som förflyttat sig till sandlådan!


Efter kvällsmaten avlslutade dagen med att åka till Åhus och titta på havet! 

Av Lena - 22 maj 2010 21:57

Dagen börjde med Kalas på Andy´s för Vilmer! Emmalisa och jag hängde på så Fredde fick sovmorgon!

  


Vilmer fixar sin frissa med vax!


Det sämsta med att ha kalas 10 en lördagmorgon är att vi är trötta och

lite sega med det allra bästa med att gå på kalas så tidigt på Andy´s var att där var inte så mycket folk!

På Andy´s sprang ju Vilmer med sina kompisar och jag och Emmalisa sprang runt. Vi fikade med de andra mammorna till kalasbarnen och sen träffade vi andra vänner där.


  

Fick en kul bild på Vilmer när han hoppade!


  

   


Emmalisa hoppade lääääänge!


      

Fullt upp i 2½ timme!


På eftermiddagen blev vi bjudna till kvällsgrillning! Tack! Så vi tog premiärbadet i Åsum!

  

 Underbar eftermiddag!


Henke, Jennie och Tilde kom också till grillningen!

  


Vilmer är ju ett vattendjur...Emmalisa var lite mer kräsen på temperaturen på vattnet!

   

Lite lätt blå på läpparna!


SÅ finfint att sitta ut vid 18 tiden och det kändes som man var utomlands!

   

Farfar, Arne (Farmors bror) och Fredde! Männen vid grillen!


Supergott...Grillat är godast! Tack!


Dagens slutmening kom från Emmalisa!

Vilmer somnade i bilen hem, vilket inte förken E gjorde. Nej, hon var uppe och jag var så sjukt sugen på snacks, så jag tog fram det och gav henne en liten liten skål som hon fick några i. Emmalisa halvlåg på sidan som en riktigt liten dam och åt och kollade på tv. Helt plösligt tittar hon på mig och säger:

E. Nu slut!


Ha ha... fint ska det vara! Hon ville ju såklart ha mer men då fick vi ställa ut skåla och väntat tills Emmalisa somnat!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards