bobos

Alla inlägg under september 2010

Av Lena - 30 september 2010 23:53

Lång dag idag på jobbet, hämtade barnen halv 5 och sen snabbt hem och få något att äta och sen snabbt ner till teatern för smygpremiär av Sweet Charity!


Det gick jättebra! De är alla så otorligt duktiga och man blir glad ända in i själen!


MÅSTE sen den! Mycket skratt!


Så nu är det bara två dagar kvar till premiären och sen efter det ska jag få tillbaka mitt liv igen! : )


Nu sitter vi i soffan och slötittar på tv och äter ostbågar! : )



Av Lena - 29 september 2010 23:45

Idag har det varit en vanlig onsdag!


När jag hämtade barnen på dagis hade Emmalisa pysslat:

  


Och Vilmer hade bakat:

  

Barnen busade som vanligt!

  


På kvällen kom Farmor och Farfar! Tack snälla! : )


Själv var jag på teatern till nu... halv 12! Trött...men cyklade hem och sjöng glatt på låtarna! : )

Av Lena - 28 september 2010 22:53

Ja, detta tragg om teatern...igår var hemma halv 12! Så vad hände imorse? Jo jag försov mig, Fredde och barnen har ju sovmorgon! Vaknade och gjorde mig klar på mindre än 5 minuter och var iväg på cykeln och kom precis i tid till morgon mötet!


Ja...man jagar hela dagen känns det som! : )


Jag fotade lite igår...

  

Jag handlade godis av en elev och Emmalisa fick den enda som var kvar!


Vilmer var lite riktigt hundra...

  

Söte...



Det kom några barn från en skola och sålde....

  

Så gott...

  

De tar slut fort när 4 st äter! : )


Emmalisa frågade nog 20 gånger:

E. Vem var det mamma?

Hon undrade vilka barnen var som sålde gräddbollarna!


Vilmer sov bort sin lilla förkylning och var helt ok idag! Skönt!


Idag kom Farfar när jag skulle till teatern! : ) Tack!

  


Tack Farmor och Farfar för att ni var här en stund! : )

Av Lena - 26 september 2010 20:41

Hittade inga roliga kort från veckan...så det blir lite kort från idag!


Jag har varit på teatern hela dagen och haft min dansgrupp på kvällen!


Fredde och barnen har varit i Åsum idag och lekt med kusin Tilde!

    


Emmalisa är förtjust i Isabell...

  

Hrm.... den stora tjejen på bilden ska inte ha napp! : )


Fika i Åsum!

  

Vilmer lekte med dinobanan!

  


Nu följer en serie bilder på denna damen...

  


Hon ser ju ut som en liten trädgårdsmästare! : )


Först hjälper hon Henke att klyva ved...

  


Sen vill hon testa själv....

   


Sen ser Emmalisa hela högen med träd...

   

Klart jag vill klättra upp...

   

Sätter sig till rätta...


Nu är jag klar för kameran!

   


När jag kom hem efter danspasset så hade Fredde bakat en god björnbärkaka! SÅÅÅÅÅ ljuvligt det doftade när jag klev innanför dörren! : )

Den smälte i munnen! Så gott!

    

Av Lena - 25 september 2010 21:01

Just det....allt går i 120 och jag vet knappt och det är helg eller vardag!


Men det mesta flyter på som vanligt! Jag är mycket på teatern och om en vecka är det premiär! : )


Idag kördes hela akt 1 med ljus, ljud och orkester! Alla på plats...och idag var första gången jag kände att jag ville vara med! : )


Men får ju vara med på premiärfesten nästa lördag! : )


Idag har Fredde och Farfar snickrat lite i trädgården! Håller just nu på att ladda batterierna till kameran! Lägger ut bilder sen! : )


Lovar att jag ska bli bättre på att blogga..... : )

Av Lena - 22 september 2010 21:44

Igår så kom Mormor och Morfar förbi en liten stund!

 

De hade med sig lite spel, filmer, underkläder och strumpor till barnens stora glädje! Tack! : )


På kvällen blev det inte teatern för mig utan jag hade föräldramöte i min klass! Det gick jättebra! : )


Idag onsdag blev det en tidig eftermiddag! Farmor hämtade barnen och gick en sväng i Björket! Tack!

Vi fikade!

  

Härligt att fika!


Sen provde barnen sina vinteroveraller....

  

Vilmer var mycket snabb att ta av sin..


Farmor hade lässtund!

  

Barnens fantasi.... pulka!

  

Storebror hjälper lillasyster!


Jag lagade biffar med grönsaker i ugnen! Men krydda Persillade! Så så god! Och ost!


Det blev också den goda äppelefterrätten!

  

Som syns på bilden är det nu dags att vi säger till på dagis att Emmalisa inte kan sova tills hon vaknar.....


Emmalisa är nu helt blöjfri även på natten! Hon ju varit torr på nätterna länge, fast haft bölja ändå, tyckte nu att hon inte behövde det och hon klarar det jättebra!

Av Lena - 20 september 2010 21:26

Hela söndagen tillbringade jag till dans! Härligt! Men trist att inte vara med Fredde och barnen bara!


Såhär såg den supergoda äppelefterrätten ut!

  


Jag ( och Vilmer) åkte och röstade tidigt på morgonen och köpte frulle innan jag åkte till teatern!

Fredde och barnen följde med Farmor och Farfar till Gamlafarmor Edit (Freddes farmor)!


Fredde tog underbara bilder! Emmalisa vill ju bli fotad, Vilmer vill inte, så därför blir det många fler på henne..

    

     

                 


Kvällen avslutades med subwaymackor och godis framför tv:n! : )


Måndag!

Vilken seg dag! Så trist väder!

På kvällen kom Jennie, Henke och barnen med kläderna som vi beställt, såklart vill man ju öppna direkt! : )

  

Så fina kläder! Emmalisa är nästa lika intresserad av kläder som jag! : )


  

 Kusinerna i full fart!


Emmalisa tycker det är jättekul med lilla Isabell! Hon är så mån och vill hela tiden kolla till henne!

    


Emmalisa älskar mössor!

  

Sen fick Isabell prova den....

  


Farmor och Farfar kom och vi fikade på god fika som Henke och Jennie hade med sig!

    


Dagens godis + marängswiss! Kan inte låta bli att äta goodies! : )

Av Lena - 18 september 2010 20:17

Fredagmorgon, Fredde  och jag hade stora planer på att  grilla, göra tre rätters på kvällen!


Hur blev det? He he..jo efter jobb och dagis (hämtade tidigt) så städade jag lite! Emmalisa passade på att klä av sig sin kläder och ta på sig nya! Det är bra att hon kan klä på sig själv och matcha lite...

    


 När Fredde kom hem var vi och kollade på telefoner! Vår bärbara telefon börjar strula lite...


Vi hittade ingen som vi tyckte om....det regnade och grillning låg långt bort nu!


Istället blev det Max:

  

Inte supergott men snabbt och smidigt!


När vi varit och handlat goodies for the night så åkte vi hem och tände ljus och spelade spel!

       

 Emmalisa ville först äta lite godis....

  

På kvällen blev det godis och film för Fredde och mig! : )


Idag lördag så har jag varit på teatern i 6 timmar! Det känns att det börjar dra ihop sig till premiär!

  


Så kul! Så duktiga de är som är med! : )


Undertiden jag var på teatern så lekte Vilmer och Emmalisa café:

   

Fredde och Farfar har fixat idag och Farmor har hjälpt till med barnen! Tusen tack!


Måste visa att vi idag lagade mat! : )

  

Så gott, vi gjorde egen foyotsås! : )


Nu väntar en efterrätt i ugnen som Fredde fixat, det är med äpple och en massa saker...fotar och lägger ut sen! : )


Film och godis väntar sen! : ) Love it! : )  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards