bobos

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Oj vad länge sedan det blev skrivet här....

Av Lena - 16 januari 2011 21:21

Tiden går så fort så fort!

Sist det blev skrivit var i onsdag och idag är det söndag! : )


Så torsdag en helt vanlig dag, med dansträning och barnen blev hämtade av Farmor och Farfar! ( Ha ha ja det är ju helt vanlig dag i vår familj! : )


Fredagen slutade både jag och Fredde tidigt så gick stan alla och kände helg!

Hittade lite kläder till barnen och försökte hitta nya stölvar utan resultat,( vill ha ny likadan som jag redan har för de har gått sönder!)

Barnen fick välja varsin leksak, Vilmer valde en blockflöjt och Emmalisa Hello Kitty hus:

  


Hoppas Vilmer har lite muiskalitet i sig efter Fredde!


Fredagsmyset..

  


Blev nötytterfilé, råstektpotatis med grönsaker, sallad och foyotsås! Så gott! Fredde är en fena på att fixa god mat! : )



Lördag:

Upp tidigt för min del och dansaträna. Halv 12 bjöd vi in gäster att titta på tjejerna som ett litet genrep. Det gick jättebra! Fredde och barnen var där och Farmor och Farfar. Fredde testade sin nya kamera:

Här är början på dansen:

  

Efter lunch tog vi oss ner till Ishallen och åkte skridsko.

     

Båda barnen åker bättre och bättre och Vilmer vill börja spela hockey! : )


På eftermiddagen slängde vi ut julen! All ready! : )


På kvällen blev det kyckling/bacon sallad med bröd!

  


    


Söndag!

Dagen började även denna till att man fick vakna till alarm. Mamma/barngympan börjar idag!


Emmalisa är dunderförkyld och hon var inte riktigt vaken när vi var där med 19 andra barn och föräldarar! MEN när det var slut kom hon ingång och sen ville hon titta på de stora tjejerna:

  


Tyra och Emmalisa är ganska trygga ihop nu och gör gärna lite bus...

  


Vilmer frågade mig och det verkligen var vinter imorgon också. Ja, och ett bra tag framöver. Han kände för att gå till poolen och bada idag. Men han fick nöja sig med att vara ute i snön!

  

Senare på eftermiddagen kom Farmor och Farfar och fikade lite.


Halv 4 körde jag till Arenan! Lite nervös...

  

Här står Jönsson och Jag och några av tjejerna innan de ska in och dansa!

Vi fick inte stå vart vi ville när tjejerna dansade utan var tvungna att stå bakom två nät så foto och filmande blev uteslutet!

Tjejerna var duktiga och vi ser fram emot de kommade två tillfällena tjejerna ska köra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards