bobos

Alla inlägg under februari 2011

Av Lena - 27 februari 2011 11:24

Vi lämnade barnen halv 11 hos Farmor och Farfar.

När jag fyllde år så fick jag Mia Skäringer i present av Fredde!


Vi tog en heldag, så vi börjde att köra bilen...

  

  


...till:

  

Nova Lund!

Där vi tittade lite och lunchade:

   


En sväng in på Miljögården och sen åkte vi till ett soligt Malmö!

   


Jag blev jätteglad när jag såg att Lotta Djossou öppnat en butik! : )


Köpte en ring!

  


Efter att vi shoppat lite till oss själva, lite till Vilmer och MYCKET till Emmalisa tog vi en fika!


  

Det var svårt att välja på allt gott!

  


Chokladmuffins och Morotskaka med Mocha Latte och Varm choklad.


Sen bar det av till Konserthuset där Mia skulle uppträda!

Vi träffade några av Freddes arbetskollegor!

     


Sen var det dags:

   


Fantastiskt bra! Tack Fredde!

En tragikomisk föreställning, gripande på många sätt. Men också rolig för hon har ett underbart sätt att framföra saker på.


Söndagmorgon körde jag och hämtade Emmalisa och vi åkte till Mamma/barngympa där gympakorten kommit!

     


Får se hur denna dagen blir, Vilmer vaknade med Feber, men nu mår han bättre och leker med Tilde hos Farmor och Farfar. 

Av Lena - 25 februari 2011 14:55

Torsdag!

Vi hade bestämt att träffa Fredrikssons /Medaiulle och leka! Ella har dessutom vattenkoppor vilket hade varit bra om Vilmer fått nu!

Men Vilmer vaknade med över 39 nästan 40 graders feber! Inget att göra....


Stackars Vilmer låg hela dagen och halvsov!


Emmalisa däremot har repat sig bra och lekte för fullt!

  

Kul att leka med mätskedar och munsprutor till Alvedonen!


  

Sen lekte Emmalisa med  sin smycken, hon hade dem på sig hela dagen tills hon skulle sova! : )


Vid mellis så fick Emmalisa dela päron själv!

  

Överlycklig!


Och gott blev det med!

  


Vilmer fick Alvedon och sen blev han pigg och man kunde knappt tro att han var sjuk längre! : )


Idag fredag vaknade Vilmer feberfri! Lite snorig men helt otroligt!


Mormor och Morfar kom hit för att från början hämta båda barnen en stund, men det blev bara Emmalisa eftersom Vilmer var sovandes hela dagen igår.


En arkitekt kom hit och tittade, pratade och gav många bra idéer och tankar. Hon ska rita upp vår tänkta utbyggnad. Inspirerande och det känns som hon visste vad hon pratade om och hade bra idéer! : ) Det gillar vi! : )


Vi fikade innan Mormor och Morfar körde hem!

  

En nyvaken Emmalisa sitter som på parad! : )


Barnen lekte lite med Vilmers bönor:

   


Nu när Vilmer inte spelar dator ( han gör det ibland, men sen han fick Nintendot så blir det mer sällan) så ofta så kommer Emmalisa och frågar:

   

  

Med Nalle puh spelet och musen i handen:

E. Jag vill spela dator mamma!


Men hon får vänta lite...  

Av Lena - 23 februari 2011 21:20

   Tisdag hade vi lite olika alternativ på aktiviter men valde att åka till Tyringe, till Mormor och Morfar!


Började med att åka skridsko (glömde kameran i bilen) i Tyringe på Tyrs Hov! Det är väl en 10 år sedan man stod på den isen och det sjuk är att jag känner precis igen känslan att åka på den! Den bästa isen! : )


Vi åkte sedan hem och åt Mormors goda pannkakor! Det roliga är att Vilmer gillar inte mina men åt hur många som helst av Mormors! : )


Mormor och jag åkte till barnklädesaffären i lilla Tyringe!

Vi hittade lite roliga saker! Tack Mormor! : )

  

Vilmer provar sitt nya linne! : )


Det blev även bad...

    

Det övades både att simma och att åka ner för kanten!


Nybadade (och duschade) barn!

  


I pyjasmas skrev Vilmer alfabetet och Emmalisa klistrade med klistermärke lite.

    


Vi åt en mycket god kvällsmat! Mammas mat....   : )


Jag körde hem och städade huset med Fredde! Efter städningen blev det film och godis! Yiiiha!


Onsdag.

Fredde skulle ha hem sina arbetskollegor (därav städning igår! : ) så jag åkte till jobbet och städade mitt skrivbord och fixade lite inför kommande vecka då jag ska skriva 180 omdömen, det är bara på två klasser. Jag undervisar ju varje elev i 4 olika ämnen! Så lite planering gjorde jag men framförallt städade jag mitt skrivbord!

  

Blir ju lite roligare måndagmorgon....


Jag lunchade med Farmor! Trevligt och Gott! Tack! : )

Vi gick en sväng på stan och hittade lite småkuliga saker! 


Jag körde sedan till Tyringe och hämtade barnen!

Försökte övertala Vilmer att vi kunde äta hamburgare ( drive thru) men Vilmer var jättesugen på korv. Så en tur till Maxi. Tur var det att vi åkte dit för de hade en roliga bokrea där jag hittade lite saker, mest till Vilmer eller ja, bara till Vilmer!


Barnen åt korv som bara den! : ) Då kändes det värt det!

Emmalisa blir ju piggare och piggare, hoppas verkligen hon är frisk snart! Vilmer har ju börjat bli snuvig....


Vi har nu att ihop skrivbordet....

Vill ha svarta stolar, kanske målar vi dessa röda eller hittar vi andra svarta. Vi ska naturligtvis hitta fina saker att ha i fönstret.... och så ska nog soffbordet bort.

     

Av Lena - 21 februari 2011 22:02

Idag måndag, härligt ha hela veckan framför sig:  L E D I G ! Yeah!


Hittade bilder från när vi var på Naturum! Kan tänka mig att internet strulade då och sen har jag glömt bort bilderna!


Men en kall söndag var vi där och tittade!

  


Vi var ute och tittade på utsikten....

   

Mycket kul för barn som att få hova, rita och läsa böcker.

      

Underbar att Emmalisa kisar med ögat och tittar ovanför kikaren! : )


Sen var det dags att vinka hej då!

  


Härlig träbrygga!

  



Idag måndag hade jag bokat tid för Vilmer att klippa sig!

  

Vilmer har klippt sig där i snart 4 år så de känner honom och han känner dem väl! : ) Nu sitter han ju stilla och gör som frisören säger! : ) Hon skrattade högt flera gånger åt Vilmers roliga funderingar och tankar! : )

Vilmer blev jättefin i håret!

  

Emmalisa är inte frisk...där av nappen! (annars har hon aldrig napp under dagitd!)

  


Men Lisan är ju inte febersjuk så vi åkte till Camilla, Alexander och Felix och lekte idag!

Pojkarna hade jättekul ihopa! Emmalisa gick helt tyst och tittade på sakerna!

  


     

Precis när jag tagit kortet så gick halsbandet sönder och Emmalisa ville jättegärna pärla det igen...

   


Sen tog Camilla fram en pärlbricka med stora pärlor som både Emmalisa och Felix gjorde tillsammans.

    


Senare kom Fia med Viktor, Vilma och Dante!

Vi tog årets första fika ute! Vilket var lite kallt men gick bra! Jag fick dock gå in med Emmalisa efter en stund eftersom hon frös så mycket att hon började gråta!

  Jättebra att Emmalisa fick låna en overall! : ) Tack!  


En mysig lite lekstund! : )


Fredde slutade tidigt så vi handlade, fikade och hade mys på kvällen! : )


Vilmer blev fotad i sin nya frisyr i studion i källaren!

    

  

Vår älskade Vilmer!

Av Lena - 20 februari 2011 21:11

Igår lördag var det dags för Tjejklubben!

Idag var jag tvungen att äta stor frukost:

  


Eftersom det idag ska bli skidåkning med Tjejklubben på Vallåsen:

   Underlig känsla att det var barmark på parkeringen!


  

Så taggad man blev att bara se backen!

  

Hrm....hemlig dryck....


  

Sol älskade sol! Fick låna att par solglasögon av Camilla! : ) Tack!


  

Så så så kul att åka skidor!!


Lunchen var grillad korv! Mycket gott!


Solen gjorde att det kändes som man var i fjällen!

   


Tog en bild innan sista åket:

   


På kvällen blev det Pizza och mys!

  


       


 Supermysig dag! Lika kul att träffas som alltid! : )     


Idag söndag var Emmalisa sjuk så Vilmer följde med som "stand in" på mamma/barngympan:

    


Vilmer var en jättebra "hjälptränare", hjälpte till att samla in saker och visade och hjälpte till!

Här äter han ett päron som barnen bjöds på idag.


Känner att jag är mer än trött på denna förkylning som aldrig verkar ge med sig! Hoppas verkligen Emmlisa blir frisk nu så vi kan ha en sportigt lov! : )

Av Lena - 18 februari 2011 21:01

Torsdagen gick i ett hann knappt att andas!!!


Hade föräldrasamtal direkt på morgonen och sen tillbaka till dagis på samtal om Vilmer, tillbaka till skolan och full rulle till halv 5 då jag hämtade Vilmer på dagis ( Emmalisa var i Tyringe hos Mormor och Morfar, Tack!) Farfar var med på dagis och hämtade Vilmer! Hemma i 15 minuter, sen tillbaka till jobbet där kollegorna väntade!

Hemma hos- middag idag hos Carolin i Stehag!

Tack Farmor och Farfar som passade barnen på kvällen! : )


Alltid lika trevligt när vi i gamla C-laget träffas och (lagar ibland) äter mat!

  Katarina, jag och Pär.   Gisela och Sara!

  

Här förbereds det för fullt!  Vivika!

     

Carolin och hennes Malte fixar lite såser!


Vi kapade rätt bra i menyn... de andra gångerna har vi haft så mycket och verkligen förmycket mat att vi inte mått så bra efteråt.

Denna gången valde vi räkor med goda tillbehör och mycket gott bröd: )


Jättetrevligt som vanligt! : ) Nu är det sportlov!


Från början tänkte jag inte jobba på studiedagen idag fredag. Man kan ju inte styra allt som händer,  hinner ju inte göra allt på en gång heller... så jag tänkte jobba några timmar idag, fixa lite, lite samtal och så. Men Emmalisa vaknade idag (som varit feberfri innan) med  över 39 grader i feber. Bara ringa dagis, ringa jobbet fix och trix... och så blev det hemma idag!

Började dagen med att baka frallor!


  Vilmer "bakade" godis!

mm ser att han måste klippas, på måndag! : )


Det märks jättemycket att mitt hår är kortare, det trillar ner och jag får börja med klämmor!

 

Vilmer!

        

Emmalisa när hon var som piggast idag!


Vi tog oss in till stan för att köpa present!

Min tanke var när Emmalisa inte här riktigt frisk att vi skulle ta bilen in och ta med vagnen. Men då sa Vilmer, nej mamma vi går in och så tar vi bussen hem som vi brukar göra!

Så vi gick!

    

Vilmer var så glad och skuttade nästan hela vägen till stan!

   

Vilmer har verkligen tusen frågor om allt ! Kul!

Lisa sov hela vägen till stan!


Hittade fina mössor till barnen!

  

 Emmalisa var inte alls sitt vanliga lilla jag...

  


Vi fikade på gifflar och juice! Vilmer åt nästan hela påsen själv! : )

När present och lite andra kläder till barnen var inhandlat så tog vi bussen hem.

  

Vilmer är jätteglad för att åka buss! : )


Nu är den här:

  

Redan dags för vår lille Vilmer att förberdas för skolan!


Farmor och Farfar var snälla och passade barnen eftersom Fredde fick akutjobba över när jag skulle beskiktiga bilen som jag gjorde på carspect. Ny besiktining här i stan! Rekomenderas varmt! : ) Blev godkänd! : )


Ingen orkade lagade mat idag så Ko-San fick göra det åt oss!

  

Mycket gott! : )


Nu väntar godis och film! : )

Av Lena - 16 februari 2011 20:25

Idag kom ett paket till Emmalisa och i det låg den:

  

En jättefin tröja från GamlaMormors lillasyster Ninni!


Tusen tack till dig! Superfin!

Emmalisa är lite sjuk , men Vilmer har testat den och ja, lite liten till honom men så fin!


Idag var Emmalisa hos Mormor och Morfar på förmiddagen och sen hämtade ajg henne. Hon var inte sjuke då, men fick feber i eftermiddags!

Inte så konstigt när jag var så dåligt förra veckan! Tack för hjälpen!


Farmor hämtade Vilmer och passade barnen en stund när jag var tvungen att åka tillbaka till skolan för ett samtal med föräldrar! Tack snälla för hjälpen!


Här är en bild från Februari 09!

  

Av Lena - 15 februari 2011 22:15

Herregud vilken fruktansvärd upplevelse det är att ha hög feber, ont i hela kroppen och inte orka ens titta på tv.... när det gör ont att bra vara...


Hittade lite bilder från förra helgen igen då vi gjorde semlor:

  

Så goda!

  


Emmalisa gympade och jag var tvungen att fota henne för hon såg precis ut som om hon skulle åka skridsko.... fick fina flash backs i mitt huvud!

    


(tillbaka till förra veckan)


Så när jag i fredags kände att jag orkade ta mig upp ur sängen kändes det som en befrielse även om jag inte orkade på full styrka så orkade jag ta mig ner för trappa och fixa en liten frukost:

  


Jag tog mig till stan och fixa lite... shoppa lite... hittade fina vårskor:

  


Hittade skor och en mössa till Emmalisa:

  


Jag klippte av nästan 2 dm av mitt hår...

  


På kvällen åkte Fredde på personalfest och jag orkade mysa med barnen! (Men la mig dock samtidigt på kvällen...

  

Mysigt även jag var riktigt trött!


Lördagen bestod av att städa efter barnens bakande på hela nedanvåningen...

       

  

Jag var lite sjuk och sov länge och Fredde kom hem sent och barnen gick ner och fixade lite.....


På söndagen så var det Alla Hjärtansdags middag i Åsum!

 

Mycket god Porterstek! : )


     

Fint dukat!


Farmor och Emmalisa busar:

  


Vilmer och Tilde var på kalas och kom efter en stund. Sen var det som en liten julafoton med Alla hjärtansdags paketutdelning:

  

Tack för allt fint! : :)


Vilmer busar med Isabell:

  


Lite dataspel blev det när jag skulle iväg och träna min dansgrupp:

  


Igår på Alla hjärtansdag fick barnen hjärtpost...

  

Så glada de var! : ) Vilmer kunde nästan läsa kortet!


Idag tisdag, hämtade jag på dagis och tittade på det fina trädet Vilmer gjort:

  


Det blev det Maxi efter dagis och Emmalisa är nog inte helt frisk:

  


På kvällen kom Farmor och Farfar och åt! Så härligt att allt är tillbaka precis som det ska vara! Härligt att vara (nästan) frisk!



-----------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentar;

Jennie E

Fredag 11 feb 22:26

Fel Jennie... ;)Det är faktiskt Jennie från Usa-tiden... Från Hudik. Hamnade på din blogg nån gång efter att ha sett adressen på FB... Så nu kollar jag in då och då. Kul att se att du verkar leva ett toppenliv =) Söta barn har du också! Må så gott! =)


Svar:

Ha ha ha ja sorry att jag antog att det var en av de vännerna jag träffar ofta som jag vet läser min blogg!
MEN! Kul att det var du Jennie! Hur är det med dig? Jag är ofta nöjd med hur mitt liv! Berätta om ditt liv, vad gör du och har du några barn?

Usa ja... det var ju ettag sedan man var där! Tänker lite på det då och då, är ju lärare och elever vet att jag bott där och har ofta frågor och då blir det att man ibland tänker på det! : )

För övrigt så tänker jag och Fredde åka till NY snart... i vår/sommar! Älskar NY!


Ha det bra Jennie! Det var kul att höra ifrån dig!

Kram!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards