bobos

Alla inlägg under mars 2011

Av Lena - 30 mars 2011 21:56

Igår hade vi, jag och Gisela klassmöte med våran sjua. Vi har ju lite att prata om där med föräldrarna.

Ett jättebra möte! : ) Vi har jättebra föräldrar och elever i vår klass! : )


 


Vi hade ett utvecklingssamtal efter klassmötet och då visade vår arbetsrumsklocka efter nio!!!!


Trött med mycket nöjd med vårt möte!


Idag så var jag, Farmor och Emmalisa på Ko-San och åt kvällsmat. Vilmer och Farfar var på McDonalds och hade lite mys på annat håll.

  Gott!


Sen gick vi....

 


..till Village.

Där det bjöds på muffins! Gott tycker Emmalisa!

 


Hittade lite påskägg och lite annat..

 


Tack Farmor för mysig kväll och allt! : )

( du vet att du kommer att få  det nästa gång vi ses!  hi hi)


Som vanligt leker barnen som allra bäst när det är sängdags!

  Tur att man kan locka med Star Wars  och Hello Kitty pyjamaser! : )


Av Lena - 28 mars 2011 21:41

   En helt vanlig måndag...så började det...


 


Vilmer

 


Tillsammans!

 


Vilmer har gjort en jättefin tupp på dagis:


 

En bild från igår...såg så himla mysigt ut bara:

 

Just det...vanlig måndag som blev en blodig måndag.

När barnen skulle duschas så gick Vilmer in  med en leksak i lekrummet och sen hör jag bara ett vrål. När jag ser Vilmer ser jag bara att han är ledsen sen sekunden efter forsar blodet ut ur hans mun. Efter mycket blod i vasken och mycket vatten i munnen kan jag se att det är ett flera cm långt öppet sår i tungan där han har biti sig. Ah.... Det tog evigheter innan det slutade blöda. Men det gjorde det tillslut och dusch och sedan sängen var precis vad som nog var bäst för att få tungan att läka.


Stackars lille Vilmer....

Av Lena - 27 mars 2011 21:02

Vilken morgon med en timme mindre blev ingen morgon för oss alls.


Jag ville ta Vilmer och åka skridsko idag, men han ville inte. Så det slutade med att jag och Emmalisa klädde på oss och åkte ner till ishallen.


 

Dubble safty!

Emmalisa älskar sin cyklehjälm!


Tyvärr var det hockeycup så ingen allmänhetens åkning idag! Så Emmalisa och jag åkte och tvättade bilen.

  


Emmalisa somnade i bilen och fick stanna hemma när jag tog den lilla bilen och tvättade den.


 


Fredde känner inte sig riktigt frisk så jag köpte en korv med mos på Rödaled för att pigga upp honom! : )


På ikvällen dansade jag och då byggde barnen en jättefin koja som Fredde fotade med sin kamera så den lägger jag upp senare!

Av Lena - 26 mars 2011 19:52

Denna härliga lördagsförmiddag tillbringade vi ute i skogen och på en lekplats med Adde, Ella och Daniela.


Det var svårt veta hur mycket man skulle ta på barnen, sol men -1. Så det blev täckkläder.

Emmalisa och Vilmer ville båda köra vagnen. ( Tog med den för min plan var att Emmalisa skulle sov en liten stund när vi skulle gå hem sen.)


     Härligt att vara ute i skogen när solen skiner allt vad den kan!


Vi började med att leka på lekplatsen!

  

Vad är det alla tittar på ? Jo en liten Emmalisa som leker uppe i huset!


  En låda fylld med gamla saker att leka med! Toppen tyckte Adde och Vilmer!

Daniela hade tagit med sig lite fika!

     Mumigt! Tack! : )

Adde och Vilmer lekte jättebra och hade så kul ihop!

  Här leter de pinnar!

När Ella och Emmalisa sov i vagnarna gick vi en sväng i skogen.

 

Vi stannade lite på bron där killarna letade pinnar att slänga i vattnet!

 


Tack för en härlig förmiddag! : )


På eftermiddagen kom Farmor och Farfar och hämtade barnen! Farmor och Emmalisa skulle gå på stan och Emmalisa pratade om att hon ville köpa något rosa ...Hello Kitty (what else?) Farmor är då snäll och tar med henne på stan! Farfar och Vilmer var på Naturum och sen en sväng på stan och i leksaksaffären!


Medans vi var barnfria åkte jag och Fredde till stan, mycket lika klädda! Ha ha som campare har likadan träningsoveraller men vi hade chinos, basketskor och skinjacka! Vi åt god lunch och shoppade! : ) Härligt!

Nu när solen och är framme så plockar skoaffärerena fram sandaler och flippflopps! JAG ÄLSKAR att handla sandaler och flippflopps, fick verkligen tänka idag och inte köpa utan vänta för det kommer mer ju lite närmre sommaren.


När vi kom hem visade barnen vad det fått! Tack snälla Farmor och Farfar! : )

Av Lena - 25 mars 2011 23:15

Idag hade Norretullskolan sin årliga Vollybollturning! Kul att se så många engagerade och peppade elever!


Vilket vårväder! När barnen var hämtade från dagis fikade vi ute!


  Ha ha roligt kort när Vilmer tuggar och Emmalisa ser sådär glad ut! Hon var verklingen jätteglad dock!

 


Vilmer bygger en pannkakastårta som man kan gå in!

 


Vilmer hittade en keps på dagis som vi glömt där sen i somras. Den är kanske lite liten nu, men bara för att han tog hem den ville båda barnen ha keps!

  

Underbart med FREDAG! Men vart tar tiden vägen?

Av Lena - 25 mars 2011 01:26

Nej det är ju dumt eller? Nu när alla sover så är jag uppe! Nu är ju klockan snart halv 2 och jag har rättat några nationella prov i kemi.

Jag somnade när jag la barnen och sov i två timmar till kvart i tio! Skönt! MEN! Ja, nu sitter jag här och är pigg och vet att när klockan ringer imorgon så kommer jag att var halvdöd?


Hela dagen idag har jag varit på Yllan och lyssnat på Skolverket som har pratat om den nya läroplanen! Mycket bra och intressant! Skulle kanske ta och börjar jobba på skolverket? Har ju många bra idéer och tankar kring skolverkasamheten! : )

 

Ja, varför göra som alla andra! Nu pratar ju alla om att inte äta kolhydrater... vi åt bara kolhydrater idag! Våfflor!

  Emmalisa hjälpte till med smeten!

Fredde vispade grädden!

   Så gott att bara äta grädde! : ) Tycker våra barn!

 

Goda våffelhjärtan blev det!

   

Glada och trötta barn! 

        Hrm...ska jag skriva godnatt eller godmorgon nu???  


Av Lena - 23 mars 2011 17:10

Slutet på helgen är ju mycket dans för min del....har danskläder från morgon till kväll!

 


Medans jag dansar var barnen och Fredde ute!

      


Våren har tittat fram!

 


Måndag var en kaosdag på jobbet! Igår tisdag så var Emmalisa hos Mormor och Morfar eftersom hon somnade ifrån kvällsmaten i måndags! Som tur var så blev inte Emmalisa sjuk utan hade mysdag med Mormor och Morfar! Tack för hjälpen!


Igår när jag hämtade Vilmer ville han inte gå in....

 


Idag var vi alla sugna på yoghurt när jag hämtade på dagis, så det åkte och köpte och åt!

  Vilmer ville inte sitta med solen i ögone så han satte sig vid ett bord och Emmalisa satte sig vi ett bord!

   


Vilmer spelar nintendo och Emmalisa pratar i telefon!

  Mysigt att sitta nära!

Av Lena - 19 mars 2011 23:23

Veckorna springer förbi! : )


Medans vi fixade fredagstacon så ritade, klippte och tejpade barnen teckningar till Mormor och Morfar.


  


Vilmer gjorde en raket. Jag frågade vem som skulle få den, han svarade

V. Den ska Mormor och Morfar få för de är så gulliga.


Barnen ville gärna sen själva duka och såhär fint blev det!

  


Två tallrikar förlite bara, sen var det bara att sätta sig och äta god tacos!


Denna soliga lördagsmorgon ville barnen åka skidor, klädde därför på sig för detta!

    


Ses i backen! : )


Emmalisa tycker det är intresserad när jag sminkar mig:

  


Inte så skönt alltid...

  


Dock effektiv att köra båda kinderna samtidigt! : )


Vi åkte in till stan en stund.

   


Vi köpte lite lunch med oss hem, här väntar jag och Emmalisa på House of Bagels.

   


Hem och slappa lite innan det var dags för kalas i Tyringe. Morfars kalas!

   

Grattis!


Vilmer ville gärna visa sitt spel på Nintendo.

   

Mormor har lite svårt att hänga med...


   


...och GamlaMormor förtod nog inget av spelet.  


Kramar:

    


Emmalisa ville gärna sitta hos GamlaMormor och berätta hur hon ser på saker mellan himel och jord!

  


Det blev mycket gott att äta... här äts det glass!

  


Tack Mormor och Morfar för ett trevligt kalas.

Vilmer frågade Morfar om det inte var fler som skulle komma på hans kalas. Morfar svarade då vem tänker du då på? Vilmer svarade då Morbror Pär.

De var på en annan tillställning idag och kunde inte komma, men det var roligt att Vilmer frågade.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards