bobos

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lena - 30 augusti 2011 00:40

Denna helgen var verklingen full av aktviteter. Tre kalas, bröllop, barnklädesparty och så Greaseträning på teatern!

Tur att alla sakerna är skoj! : ) (Fredde fotade mycket på bröllopet, lägger upp bilder när jag får dem)

Vilmer var på Bowlingkalas och det fick mersmak, nu spelas det bowling här hemma med petflaskor och annat! : )

 

Jag var seg när kom hem efter dansträning på teaterna igår söndag, så jag slappade lite ute i solen! : ) Sen åkte jag och Vilmer och handlade och lagade hans förslag på kvällsmat: Tacos.

Vilmer tycker det är jättekul att hjälpa till med maten.

    Och gott blev det!!

 

Idag var det dags för Emmalisa att börja gympan, nu i en grupp utan föräldrar! : ) Hon körde lite uppvärmning innan vi åkte!

   Drickpaus! Det ser ut som det bara var Emmalisa och Tilde, men det var många barn och idag var alla föräldrar och syskon med inne i hallen. Kul att många barn från mamma/barngympan fortsatte och barnen nu är tillsammans igen i denna nya gruppen.

  Vilmer och Adde! : )  

Emmalisa var superduktig och hade jätteskoj! Hon hade fullt upp och jag känner att nästa vecka behöver jag inte sitta inne i hallen, hon klarar sig! : )

Fredde mötte upp oss på Maxi där vi idag hade två vagnar, en liten som Emmalisa körde och en vagn med bil där Vilmer åkte (han fick knappt plats) vad gör man inte för handlefriden??  

Det gick galant att handla klockan  17 då vi alla var hungriga! : )


Av Lena - 26 augusti 2011 21:29

Denna lilla dag som bara susade förbi!


Här kommer lite bilder från igårkväll..

  Emmalisa, Farmor, Bigitta och Leif lyssnar på Kristianstad Storband.   Vilmer åker linbana och Emmalisa går balansgång och ska vända på mitten...   Vilmer leker med en kompis som gick på dagis förra året.  

Idag när jag hämtat barnen så körde vi ut till Åsum så fick Fredde och barnen vänta där och jag körde och hämtade Tilde.

Imorgon fyller Tilde 4 år och idag ska därför Tilde och jag göra stan och hon ska få välja sina presenter! : ) På första affären ville Tilde ha leksaker och kläder, bra tänkte jag att det blir något användbart, men när vi sedan kom till prinsesakerna blev de högst på lista, så det blev 4 paket alla med någon prinsesstouch! : )

   Kul att handla till någon som vet vad hon vill ha! : ) Inte velig som jag Emmalisa och jag... men jag hittade lite grejer till Vilmer och Emmalisa i alla fall.

Efter shopping blir man lite sugen, så bästa fastern ( ja Tilde har ju bara en! : ) lät Tilde välja en glass : )  

Tilde blev hämtad och jag köpte Maxburgare innan jag åkte till Åsum.

Fredagsmyset idag blev marängswiss (utan banan som jag glömde köpa...jag vet kasst och orutinerat!!!!)

Emmalisa häller upp maränger... 

   

Vilmer provsmakar marängerna. Stora killen, kan inte fatta att han går i skolan!    

Mitt liv går i repris... vad gjorde jag exakt för ett år sen? Hrm.. tur man har bloggen att kolla då vet man ju exakt!

Jo, jag hade börjat jobba, tycket det var kaos och mycket att göra,  kvällen innan var jag på strandhugget och lyssnade på storbandet, jag var på teaterna och höll på med Sweet Charity, jag skulle på bröllop på lördagen och jag var även på ett Pomp de lux-party.

Behöver inte skriva att det är förivirring i mitt huvud, hade skrivit helt fel tider på dagis idag, missade personalkonference i onsdags...
Denna helgen ska barnen på tre kalas, Fredde och jag ska på bröllop, jag ska på Pom de lux-party mellan repetitionerna av Grease på teatern.

Hrm galet att man är så fantasílös att man göra samma saker igen! Tur att det är roliga grejer! : )

Av Lena - 25 augusti 2011 22:40

Torsdag i all ära...tittade ut genom klassrumsfönstret vid nio... då verkligen vräkte regnet ner...


Efter jobbet hämtade jag Vilmer och vi åkte till stan och Vilmer fick välja lite kläder och sen hämtade vi mat och sen åkte vi hem.


Farmor hämade Emmalisa så de var redan hemma hos oss. Vi åkt kvällsmat och sen åkte vi ner till StrandHugget där Fredde spelade!

Birgitta och Leif var där också och lyssnade. Vilmers gamla dagiskompis var där och de lekte lite.


Fotade med mobilen men kan inte lägga över de bilderna nu så jag lägger in denna istället:

 

Av Lena - 24 augusti 2011 21:37

Igår var det full fart på jobbet och sen var jag på teatern och tränade Grease! Tack farmor och farfar som passade barnen! : )


Idag hände något som inte hänt förut, jag glömde att vi hade personalkonference! Verkligen glömde bort det, vem lämnar vem och när och ja, någon gång är den första...vilket var idag! : ) Won´t happend igen!


Farmor och Vilmer hade en mysig eftermiddag ihop! : )

Efter kvällsmaten leker man ju så bra ihop, inget kiv, bara mys! : )

    En glad Emmalisa påväg upp för att sova!  

Av Lena - 22 augusti 2011 22:29

Vår först jobb/skola/fritids/dagis-dag är avklarad! Det är inte något särskilt, bara många ställen och tider, vi kommer säkert in i det men just nu är det verkligen inkörningsperiod! : )



Sen blev det frissan:

Förväntansfull...

  Hon satt som ett ljus...     Hon fick en fin ROSA fläta!   Sen var det dags för Vilmer att klippa sig.   Han satt och småpratade med frisören, så gulligt de pratade verkligen om allt mellan himmel och jord. Jag, Fredde stod bara tysta och lyssnade.       Emmalisa satt och bara tittade...   Idag blev det Batman i tre färger!!!   Nyklippta!  

På kvällen var det manusläsning på Grease!

  
Så glad man blir av läsningen och sångerna!!!! : )


Nu är det verkligen igång och så glad man blir av en glad musikal och ett gäng härligt positiva musikalartister! : )

Av Lena - 21 augusti 2011 19:36

Idag var det tre timmar dansträning med Greasegänget! Gladare musik får ma leta efter! : )


Barnen lekte i lekstugan:

 

Emmalisa fortsatte med sina cafélekar (hon kan hålla på med dem i evigheter).

Sen kände jag att det var dags för storstädning av lekstugan:

 

Hängde upp posten som kommit till barnen, hittade inte ett djurkort som Vilmer tycker så mycket om, får leta mer...

  

 Såhär fint blev det i stugan när vi städat:

 

Barnen körde nakenbad och hade så roligt. : )


Nu laddar vi för en jobb/skola/fritids/dagis-vecka! Första veckan som allt är i gång! : )

Av Lena - 20 augusti 2011 22:04

Idag åkte vi ner till Malmö. Vilken dag! : )


Vi köpte lunch och satte oss i Folkets park och njöt av solen!

    Så härligt! Vilmer var så nyfiken på de som lekte på lekplatsen.   Roliga saker på lekplatsen.   Tycker att vi kunde få lite roligare lekplats i Tivoliparken! Kanske en sådan här!   En som gillar att klättra och hitta nya utmanigar!   

En till som absolut inte är bangar för att hänga och slänga sig ut eller som kanske tänker det är lite högt nu...nej jag kan nog klättra lite högre! : )   

Vi gick in till stan eftersom det är Malmöfestivalen! Oj oj oj... så mycket folk,  men och andra sidan känner jag att det verkligen var festival men så många roliga saker.


När vi körde ner i bilen frågade Vilmer vem som skulle följa med oss ner till Malmö, och då sa jag att det inte skulle följa med någon idag att det bara var vi idag. Då svarar Vilmer, - men vi kanske träffar någon där. Jaja svarade jag...

Mitt i allt vimmel efter vi varit och shoppat på Zara : ) så tro det eller ej, träffade vi Daniela, Frank, Adde och Ella! Gissa om Vilmer sken upp! : ) De var på väg och vi var på väg, jag berättade om Folkets park och lekplatsen och ja, det var ju så sjukt mycket folk så vi pratade bara liten stund och sa hej då!

Men kul att Vilmer hade rätt!


När vi gick hem så gick vi genom Folkets park, vi hade parkerat bilen precis där. Och vad hittade vi då? JO! Ben & Jerrys glass som kulglass!!!! Ett måste! : ) Dyrt som skam men gott som tusan!     

  Så himla gott!   När vi satt och åt glassen...gissa vilka som kom?? Jo Daniela, Frank, Adde och Ella! Barnen rusade mot varnadra och kramades och sen blev det lek i timmar i parken! : )   Så kul det blev när man kunde leka med en kompis! : )   Ella och Emmalisa lekte inte direkt med varandra även om de ibland lekte vi samma klätterställning.      

Denna var ju sååå rolig att snurra på!     Kvällsmat, korv med bröd! : )   Några sista varv sen var klockan 8 och det var dags att åka hem!  Vilken dag! Den blev ju så mycket roligare när avslutningen var för Vilmer att dessutom få leka med kompis på denna roliga lekplats! : )


Av Lena - 19 augusti 2011 20:54

En söt syskonfrukost.

 

Idag var det Vilmers andra dag i skolan. Det gick mycket bra!


Emmalisa var på tre årskontroll och hon var mycket väl godkänd. De skulle sparka boll med båda fötterna, rita en cirkel och hålla rätt i pennan, berätta vad som fanns i en låda och prata i allmänt. Ingen match för Emmalisa, hon uppförde sig exemplariskt. Hon blev vägd och mätt också.


 


Det sista Vilmer sa idag innan han somnade var:

V. Mamma, jag har varit jätteduktig i skolan hela tiden.

J. Ja, Vilmer du är alltid duktig. : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards