bobos

Alla inlägg under september 2011

Av Lena - 30 september 2011 21:21

Efter kräfskiva igår på jobbet var man inte bakis men oerhört trött idag....

Eleverna har studiedag (Vilmers skola också)  och vi har jobbat med nya kursplanen! : )


En helt underbar dag, sommarvärme! : )


När jag slutat jobba busade jag med barnen och njöt i full drag av fint väder!

  Så fint tyckte barnen att de ville ha sandlerna på sig.

 En fredag som denna blev det McDonlad´s ( barnens önskan, jag var nöjd bara det blev någon from av hämtmat) när vi stod i Driven så tutade bilen bakom och en kär vän satt där och vi skrattade gott åt att ingen orkade laga mat en fredag som denna!

Vi satt ute och åt kvällsmat!

   

Av Lena - 28 september 2011 22:03

Idag har det inte varit en vanlig dag, nej idag har det inte bara varit arbete, skola och dagis.

Idag har det inte var en vanlig onsdag, då Farmor och Farfar tagit barnen till parken och lekt nej idag har det inte varit en vanlig dag.


EMMALISA SPOTTADE UT NAPPEN OCH VILL VARA STOR NU!


Det är en stor dag för mig! Hon slutade med blöja förra sommaren, hon är självständig på många sätt, vill göra allt själv och nu idag spottades nappen ut och hon la sig att sova utan napp!

   

Hoppas bara detta håller i sig! : )

Jag tycker det hade varit bra om hon slutat när hon fyllde tre, men nja, vi "hann" inte så till jul är det defenitivt slut.


Var tvungen att fota Vilmer och hans Elsa.

  My boy! : )


Var på föräldraråd på dagis ikväll. Är så nöjd med vårt dagis och personalen! : )

Av Lena - 27 september 2011 21:14

Idag har det var lite fram och tillbaka.


Emmalisa kom till jobbet efter att mormor morfar hämtat henne på dagis. Direkt efter jag slutat cyklade vi till tandläkaren:

     


Emmalisa var så duktig, gjorde precis som tandläkaren sa. En jätterar tjej som Vilmer också har! : )Allt var mycket bra med Emmalisas tänder!

Emmalisa känns så stor när hon småpratar med tandläkaren utan att involvera mig.


Sen snabbt hem och lämna Lisan, snabbt till stan och hanlda mat och sen till skolan för föräldramöte! : )


Tja... tänkte att nu när Greaseträningarna ...

 

....var slut skulle man få lite hemmakvällar...men när jag tittat efter vad som händer denna veckan var även alla kvällar i denna vecka bokade! : )


Får vila och sova i nästa liv...


Av Lena - 27 september 2011 00:11

En dag som susat förbi....


Börjar igårkväll efter duschningen, då vill Emmalisa ha naglar som hon själv uttryckte det:

    Vilmer testade lite klämmor.   Idag var det gympadags för Emmalisa. Det gillas!   Kusinbus! Tilde och Emmalisa!   Emmlisa, Tyra och Tilde.   Idag fick jag ett leende när jag fotade Isabell! : )   Behövde handla lite när gympan var klar, Emmalisa vet precis hur det fungerar!   Hon kan snart gå och handla själv! : )   Fredde gjorde en höstgryta med kantareller!  

Av Lena - 25 september 2011 18:02

Ja, vilken underbar resa det är att få vara med att skapa en musikal och se den utvecklas för att sedan få se det färdiga resultatet! Vilken succé!!! Fantastiskt roligt!


Premiären gick superbra och premiärfesten var hur kul som helst, men nu känner jag att jag ska återta mitt liv...


Här är lite bilder från veckan som gått:

 Två busiga barn vill som ser sig själva i kameran!     Slappetid framför tv;n.   En morgon satt Vilmer och åt falukorv.   Igår: Premiärfesten! Ola och Åsa, regissör och producent!   Huvudrollerna! Sara, Jonas, Kevin och Sanna.   Jag och Linda.   

En kul och lyckad kväll!!!

  

Daniela hade hittat en bra gympa för våra pojkar! Söndagar kl. 10 i Åhus! Visst, jättebra, men just idag så var det lite segt efter få timmars sömn.   Vilmer hoppar i vit tröja och svarta shorts. Så så så duktiga Vilmer och Adde var! : )

Sen följde Adde med oss hem och lekte.   Hopp och bus på studsmattan.

En lillassyster som gärna tittar på pojkarna.   Det var så underbart väder idag, vi åt lunch ute!   Vilmer och Adde spelar spel helt själva.  

Jag och Jönsson åkte ner till vår gamla dansgrupp för att ta emot den nya dansledaren.


Känner att jag har så mycket att göra ikväll... får se hur mycket jag hinner innan ögon slocknar!

Av Lena - 21 september 2011 23:48

Yes jag är vid liv och lever! : )


Även om jag går från jobbet till teatern och kommer hem vid midnatt!! Nu är vi så nära premiären!! Idag hade ensambeln publik för första gången! : ) Det gick jättebra!!!


Min mobil vill inte ladda över bilder... de kommer när det är klart!!!


Har precis avnjutit en lyxmilkshake och en burgare! Perfekt för figuren! : )

Av Lena - 18 september 2011 20:47

Idag har jag varit på teatern 8 timmar! Trött men glad och nöjd! Det kommer bli så bra!


Barnen och Fredde har varit hemma och lite i Åsum en sväng hos Farmor och Farfar.


Inga kort är tagna på hela helgen så därför lägger jag in:

En liten jämförelse när Vilmer är 3 år och när Emmalisa är 3 år.

          

      

Tills sist vill jag säga ett stort GRATTIS till Lööw och Pi som fått en liten Jepser! : )

Av Lena - 17 september 2011 21:25

Denna underbara höstdag har jag tillbringat 8 timmar med att finslipa GREASE! Premiären är på fredag sen ska jag inte skriva det ordet mer i här! : )


Barnen har varit och lekt med en klasskompis till Vilmer. Kompisen har en lillebror så Emmalisa stannade också i nästan tre timmar och lekte! : ) Kul!


Nu väntar god äppelefterrätt a la Freddis! : )


Läggar upp bild på det sen...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards