bobos

Alla inlägg under mars 2012

Av Lena - 31 mars 2012 20:45

Hy vad kallt det var imorse när jag skulle träna!!! Vinterkänsla...


Efter träningen var jag och Emmalisa hos Therese och Bella. (Tyvärr blev det inget foto på Bella)

Men här är en utklädd liten dam som är jätteglad, men det syns inte.

 

Therese har gjort fint i sin hall med talvor med stenar från olika stränder.  

Emmalisa stannade kvar hos Bella lekte medan jag, Fredde och Vilmer åkte till stan och handlade. Här provar Vilmer en liten förstor keps!

 

Kolla in Vilmers fötter, Vilmer tycker själv detta är roligt!

   

Efter 5½ timmes lek hos Bella så var det dags att gå hem.


Adde kom och spelade lite Vilmer när jag och Daniela handlade på Maxi. (Fredde var hemma : )

Är inte så mycket för påskpynt, men lite påskigt kan vi ha. : )

   

Av Lena - 30 mars 2012 22:15

Så enkelt det skulle kännas idag att gå till jobbet...tänkte hela veckan!!! Men hur blev det?? Nej... inte som jag tänkt.

Våra barn är precis som vi morgontrötta och vi får väcka dem när vi ska gå upp. Vi är alltså vana vid att vakna till mobilväckarklockan.

Idag hörde jag vid sex-tiden ( 30 minuter innan klockan ringer) momma... jag hoppades att jag drömde, så hörde jag igen.. momma och jag öppnade ena ögat och såg Vilmer stå vid sängkanten, jag sa att han skulle lägga sig brevid mig i sängen en ha sa bara momma... jag tittade igen och då såg jag. Näsblod över hela han och spår hela vägen från hans rum, trappan och ovanvåningen.

Stackars lille Vilmer. Han har fått det ett par gånger innan så han blir inte rädd längre, men det är såklart lite jobbigt innan det slutar att rinna.

Mysigt var det att lägga sig en pytteliten stund innan vi skulle gå upp på riktigt.

Ja, allt kändes bra ända tills vi skulle gå. Fredde och Emmalisa åkte innan mig och Vilmer och när jag ska ta mina nycklar är de borta! Kommer då på att jag hörde Emmalisa rassla med dem när hon kollade vad som fanns i skålen i hallen. Jag ringde till dagis.

Följade konversation hade jag och Emmalisa.

J. Emmalisa, har du tagit mina nycklar?

E. Ja, det har jag.

J. Var har du lagt dem?

E. På mitt rum.

(jag går upp på hennes rum)

J. Var i ditt rum har du lagt dem?

E. Ha ha du hittar dem aldrig.

J. Du måste säga vart dem är, jag och Vilmer blir sena, berätta var du hade dem sist.

E. Jag har lagat dem i den runde.

(ja, där är ju massa runda små och stora lådor på hennes rum)

J. Snälla Emmalisa, försök kom ihåg vart du lagt dem, vilken runde?

E. Mamma, det är bäst jag kommer hem

J. Nej, du får vara kvar på dagis så får jag och pappa lösa detta.

Forts. följer....


Ja, Vilmer blev lite sen, men de är ju fantastiska på hela skolan.

Mina sjuor (som jag har sista timmarna på fredagarna) och jag ville ha lite påskmys. Lite påsklekar och påskgodis och så fick de bestämma något, gissa vad de valde?Alltid samma, ta hit Emmalisa! Så jag hämtade Emmalisa på dagis och hon fick vara med och påskleka.

 

Här tar hon igen sig med två klementiner i arbetsrummet.

När vi kom hem, då menar jag direkt när vi kom hem, skickade jag upp Emmalisa till hennes rum och hon hämtade mina nycklar! : ) Det är det bästa med Flisan, hon har koll! : )


Sista simskolegången idag.

 

På 5 klocktimmar har Vilmer lärt sig så mycket!! Superbra jobbat! Han fick mycket beröm av simlärarinnan! + Att han tog Baddaren. : ) Första gången vågade Vilmer inte ens ha ansiktet neråt i vattnet eller vara utan simdyna på det djupa.

   


Av Lena - 29 mars 2012 22:18

Ja, tiden springer iväg och jag har inte hunnit uppdatera här....


I måndags jobbade jag hela kvällen och på tisdagen kom jag på att vi missat våffeldagen!!! Vilket vi fick ta igen! Här vispas grädde och våffelsmet!

   

Barnen har duktat fint till Farmor och Farfar!

 

Efter kvällsmaten blev det då våfflor, som Vilmer sa: Idag får vi har våffeldagen! : )

 

Igår var det syskonkärlek på hög nivå!

Nyduschade och väntade på kvällsmat, Emmalisa vill att Vilmer ska rita trekanter. Vilmer säger vänligt, att man också kan säga trianglar.

     

Bra val av plats! : )

 

Ja, vissa dagar märker man knappt barnen och vissa dagar hör och ser man dem hela tiden! : )


Idag har Vilmer lekte med Elliott en stund efter skolan.

    

Emmalisa har påskpysslat på dagis.

   

Av Lena - 25 mars 2012 21:12

Fredagen var som vanligt nice att jobba för den går så fort! Ja, jag tycker hela veckan bara springer iväg! En vecka till och sen påsklov! : )


Det var simskola för Vilmer och det tog lite längre tid eftersom Vilmer träffade en kompis där. Ja, inte var det lätt att motivera Vilmer att kliva upp ur poolen när han hade så kul!

Såhär ser Emmalisa och Vilmer ut när de bara är...

 

Gör din argaste min....

 

Gör din gladaste min...

 

Fredde tycker inte om detta... detta är veckans använda kläder. Istället för att slänga dem i tvätten så gör jag såhär?? Why? Ingen vet...måste skärpa mig!

 

Lördag:

Efter en veckas mycket ont i hals och snuva har träningen legat på vila...och intag av godis legat på max! Ont i halsen är inget hinder där no no..

Men jag körde morgonpasset med lättare vikter än jag brukar.

Sen var det mysigt strandhäng med Familjen Fredriksson /Medaillue i Åhus.

Lite klättring hemma hos Ella och Alfons hanns med innan bilarna styrdes mot stranden.

     

Så rogivande att se havet. Vilmer frågade om han fick ta av sina kläder och bada....vi längtar alla till sommaren!

   

Mysigt med lunch i solen!

     

Jag ser galen ut här, men tycker det är så mysigt att mysa med lilla Hedda!!!

Lilla charmtroll!

 

Utegymmet blev sista anhalten innan hemfärd! Ja, som en lekplats tyckte barnen! : )  

 

Nästan  5 ½ timme sol och strand fick vi! Underbart!


Söndag!

Vilmer har ju gympa i Åhus och jag tänkte att istället för att sitta inne i gympahallen så tog jag på mig löparkläder och sprang en sväng! Springa längs havet ju svårslaget!! Ja, de som känner mig väl vet att jag är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna! He he. Mest mot mig själv! Så ja, jag kan inte Åhus så väl, utan tänkte ut en runda i mitt huvud. Under turen kände jag visst att jag blev lite trött, men som sagt, jag skulle aldrig sluta springa om jag bestämt mig för att springa rundan. Ja, det blev en runda på lite över 9 km på 55 minuter! Är mer än nöjd att jag bara sprang hela vägen och att jag kom under timmen! : ) ( Ja för att vara mig så är detta alltså ett bra resultat, gillar inte att springa men gör det ändå)


Vilmer och Elias har lekt idag. Fika!

   

Ibland får man ta mycket strössel....  : )

 

Bästa saften!

    

Vi var ute i det underbara solvädret!

 

Eh.... vad är det jag ser?? Jo tulpaner? Every year!! Kommer alltid några...

         

Farmor och Farfar kom på Kåldolmar och Ingefärspäronefterrätt! : )

   

Mycket gott Freddekock och trevligt sällskap! : )

Av Lena - 22 mars 2012 23:01

Denna torsdag förgylldes av Ljust och Frächt på Arenan!

 

2000 andra kom och också för att lyssna på hur vi är funtade!!! Hur kul som helst!

 

Fredrik Lindström och Henrik Schyffert!!!!

 

De avslutade sina tankar  på trummor och bas!!! Skrattade so much!!!

 


Tack Lisa och Tobbe för en superkul kväll!!! : )

Av Lena - 21 mars 2012 21:36

Idag firade KIDS 10 år!

 

Otroligt god italiensk buffé från La finestra med gott rosévin och goda ostar från Olossons ost! MMMM!

   


Jag och Farmor fick äran att vara med och fira! : )

Såklart handaldes det också!   


Mycket trevligt! Träffa folk man kände, äta god mat och annat gott bland superfina kläder!

Ett av mina favoritmärken är Aya Naya, där hade det tyvärr inte kommit in något nytt och det fina där har jag redan handlat! : ) Och en finfin klänning från How to kiss a frog fanns inte i Flisis storlek, men ska beställas hem! : )

Men där fanns ju såååååå mycket fina andra kläder!!!


Tack Farmor för en mysig och rolig kväll!! (och KIDS)

Av Lena - 19 mars 2012 20:24



 I Fredags hade jag en lite hjälpreda. Maxi bjöd på prinsesstårta!

Det gillades av hjälpredan!

Vi hämtade min och Vilmers cyklel. Emmalisa var duktig och hjälpte till.

   

På kvällen kom Lööw och vi kollade på film och åt massor av godis! : )

Lördagen bestod av träning, åka till stan och handla present och Vilmas kalas och tjejkväll hos Camilla!

Vilmer skrev så fint, det var viktigt att byta penna! Emmalisa ritade fint till Vilma.

 

Glada Vilma!

     

Emmalisa och Alba.

 

Vilmer och Alexander.

 

Ett myisgt kalas och barnen hade som roligast när vi skulle hem. Som vanligt! : )


På kvällen fixade Camilla en liten hejdå-fest för Helena! : ) Jättegodmat och  supertrevligt att träffas!!! Här väntar vi på Fia ska komma med Helena! : )

 

Mycket skratt och god mat och dricka!

 

 

Tack Camilla för att du fixat så fint och tack alla girlies för att vi alltid har så roligt ihop!


Söndag. Morfars kalas!

   

Så otroligt god mat. 

 

Vilmer är jätteförtjust i Sebban. Storkusinen.

   

Barnen roar sig! : )

 

Godispåse är ju höjdpunkten på kalas! : )

 

Barnen var ute med Milo (och Morbror Pär). I bakgrunden syns Morbror Pärs nye familjemedlem!

   

Småtjejerna leker! Milo och Emmalisa.

 

Morbror Pär och Emmalisa busar!

 

Tack Morfar för ett trevligt och mysigt kalas! : )


Måndag.

Gympa.  Tilde och Emmalisa.

   


Så underbart att komma hem till hemmagjorda  hamburgare! : )

Av Lena - 14 mars 2012 21:43

Igår var mormor och morfar snälla och klippte äppelträdet till oss! Tack! : )


Farfar fixade lite med elementet i badrummet! Tack! : )


Jag lagade mat till hela la Familia!

 

Härligt! : )

Idag så var jag så sjukt sugen på godis och Fredde var inte hemma så jag och barnen åkte och köpte godis! AAA att jag drar ner dem i fördärvet! : ) Jag hade två överlyckliga barn med mig i bilen.... lovar att inte gör det! : )

Vilmer ser så rolig ut i sin bamsemössa och rutiga pyjamas. De spelar spela innan de ska sova.

  

Älskar verkligen smoothie, kan dricka hur litervis!! Bra att skölja ner godis med! ha ha ha ( Malin, tänker på din blogg där du lägger så så nyttiga och hälsofina grejer....ha ha annat här! )


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards