bobos

Alla inlägg under april 2012

Av Lena - 27 april 2012 22:24

Nu ska ni få se min kära kollega Hanna:

 

Som jättegärna vill bli fotad! Hanna och jag är lika på många sätt... ett av många är godisätandet!! Så Hanna gjorde ett litet schema till mig och ett till henne där vi ska försöka att inte äta godis (det vara så länge tills hon ska på 2 veckors solsemester!!!!) Ja...rött kryss är inte klarade dagar och svart kryss är klarad dag.... eh...börjarde inte sååå bra för mig!!! : ) Straffet man får när man har rött kryss är att springa en  mil...oj oj oj kommer bli en hejare på att spring! : )  Hanna har även skrivit lite uppmuntrande ord att ha med sig under resans gång!!!

   


Efter Vilmers simskola blev det mat ifrån ett nytt ställe i stan.

 

Ja, jag fick vänta 40 minuter..... så nästa gång ringer jag och beställer... såhär goda ser och var deras Nigiri sushi med lax och avocado!!

 

Så stammiskortet kommer snabbt att bli fyllt kan jag lova! Oh my...vad gott det var!!!!

 

Nu lite fix inför tjejdag/kvällen imorgon.....

 

Av Lena - 26 april 2012 21:29

Idag hade Vilmers klass drop-in fika och Vilmer var så spänd över detta, han ville så gärna att Emmalisa skulle komma och leka med honom på skolan. När jag lämnade Vilmer halv 8 imorse frågade han mig precis när jag skulle gå, vilket tid kommer du och Emmalisa? Ja, vid 15- tiden. Då börjarde Vilmer räkna på fingrarna, halv 9, halv 10...


Men först en bild på vad som stod på bordet i vårt arbetsrum:

 

Eh...ja massor med kilo godis.... tilläggas till detta är att min kollega Hanna har gjort upp ett schema där och hon och jag inte ska äta socker.... eh...återkommer med hur illa det går med det!!!

Men när klockan var lite efter 15 kom jag och Emmalisa till Vilmers skola!! Emmalisa har också längtat!  

När vi kom fick stod några tjejer och killar från klassen med en korg av fina lappar....

 

Vi började med att fika. Vilmer hade redan dragit reglerna för oss här hemma... Man får bara ta en av varje kakasort!!

   

Kalla Ha (eller hur det stavas) är en favorit hos Vilmer nu, såklart skulle han och Emmalisa spela det! Vilmer visa hur man gör.

 

Så gulligt av Elliott. Han kom fram till mig och berättade att han gjort ett V i lera för att han och Vilmer är bästisar och Vilmer börjar på V.

Emmalisa fick en fläta och bolle i håret till sin uppvisning!

    

Det blev kvällsmat på MAX med Farmor och Farfar! Tack för sällsakpet! : )

Sedan var det dags!

    

Efter uppvisningen fick jag ren och skär panik! Jag såg Emmalisa gå ut från arena innan avslutningsdansen var slut. Därefter vällde flera 100 personer ut ur lokalen. Jag går till rummet de var i innan uppvisnigen, hon är inte där. Jag går till stora hallen där en annan mamma säger att de är, ingen Emmalisa, jag frågar hennes ledare, hon har inte sett Emmalisa. REN OCH SKÄR panik bröt upp inuti mig... det tog ca. 8 minuter tills jag hittade henne....vilket var LÅNG tid! Lilla hjärtat stod på läktaren och tittade upp där vi satt... hon letade efter oss.!!! Phu.... vilken lättnad att bara se henne!!! 

Sen fick hon sin efterlängtade Guld Medalj och Godispåse av Farmor och Mormor.... men då var hon inte riktigt sig själv. Sen blev hon glad när kusinerna, Vilmer och hon lekte på denna städmaskinen.... lyckan varade inte så länge. Vaktisen skojade med sin mörka röst och röt verkligen till med sin grova mansröst: Vad gör ni på min maskin? Sen skrattade han...Vilmer hoppade ner och skrattade. Emmalisa flydde ner i skräck och sedan blev hon jättejätteledsen, hon tycker det är jobbigt när någon skriker och är arg.

 

Så ja när jag svängde ut från Arean och till första ljuset så....

 

Vilken kväll!!

Emmalisa gjorde en strålande insats och var pigg och glad och gjorde precis som hon skulle under uppvisningen!!! Lilla Flis!!!!

Av Lena - 25 april 2012 20:45

Är lite dålig på att blogga just nu....


Men här är en bild från Freddes fantastiska burgare!

 

Hur lyckas man? Emmalisa gick med en skål fil från köket till bordet sen hör vi bara....neeeeeeeej! Och ser detta!

   

Eh... mm..


Mormor och Morfar hämtade barnen igår. Morfar har tagit lite härliga vårbilder!!!

       

Idag när jag cyklade hem i ösregnet funderade jag starkt på om det var oktober eller april???

Av Lena - 21 april 2012 21:27

Jag älskar maten på Thai Kong, min favorit är kyckling i stark basilika, jag försökte göra det själv...tog i lite andra grönsaker, men var så nöjd efteråt när det blev så gott. Tyvärr ser det inte så gott ut som det var....

 

Fredagen blev det simskolan för Vilmer och han har ju tagit baddaren och igår köpte vi själva märket!

 

Vilmer var stolare än stolt!

Barnen sov hos Farmor och Farfar, Fredde jobbade och jag var hos Gisela med några kollegor!

Vi har ju lite hemma hos middagar. Goda Välkomnahit snacks!

   

It is here the magic happens!

   

Alla vi (Pär, Sara, Katarina, Vivika och jag) har varit här innan och vi ÄLSKAR denna pizzan!! Så då börjar vi baka ut degen!

     

Vissa ville ha parmaskinka efter pizzan varit i ugnen...andra ville ha allt på direkt! : )

 

Några minuter...

   

Voliá! Så otroligt gott!

 

Senare på kvällen.... suddigt ha ha! Nej, var inte alls snurrig, bara blivit suddigt! : ) Vi åt goda Port salut-ost, brie, camenbert, med kex och goda marmelader och dessutom hade vi mitt favorit naturgodis! : ) Yeay!

 

Tack för en mysig kväll co:workers!


Idag lördag tränade jag, hämtade barnen hos Farmor och Farfar! Tack snälla igen för att ni passade dem! : )

Hela eftermiddagen spenderade jag med Lovley Malin!

 

Vi började på Tea Pot med sallad och kladdekaka! Här hade vi catch -up sen sist! : )

   

Sen blev det inhandling av block och godis!

 

Fika nr. 2 på Fenix där vi fortsatte vårt lilla projekt! : )

 

Malin följde med mig hem när Fenix stängde och barnen lekte med Arvid och Vera.

Jag och Malin gick en liten promenad till Kvantum och pratade av oss det sista! : )


Vera och Emmalisa hemma hos Vera! (Tack Sandra för lånet av bilden)

 

Så kul våra barn har ihop! De lekte ända tills läggdags! : )

Av Lena - 18 april 2012 21:55

Just nu så leker Vilmer och Emmalisa fantastiskt bra tillsammans! De gör allt tillsammans! Imorse när bara jag och Vilmer gick upp (Emmalisa och Fredde hade ju en fin sovmorgon), då frågar Vilmer om han inte får väcka Emmalisa för han vill leka med henne. Det gör mig glad i hjärtat!

Här fixas det lite mellis.... Emmalisa är inne i med att ha olika vantar, olika strumpor....

 

Fint av dem att lösa det med två smörknivar. Men Emmalisa... hur mycket skinka ska du ha på mackan?

   

E. - Eh....jo Mamma.... Så kommer hennes lillgamla förklaring om varför hon har en 7 skivor på mackan....

Allt ska göras tillsammans... jag känner ibland att det är för bra...får kolla till dem och se så det inte busas!!

   

Men de leker hur bra som helst ihop!

 

Mellis igen för Vilmer och Emmalisa spelar på datorn, men vi måste sitta nära....

 

Idag hittade de en gammla present, där man målar pusslet själv och sen pusslar. I nästan en timme höll de på att måla och prata om hur de skulle göra.

 

Har förövrigt vikt 1 miljon klädesplagg från vår tvättstuga : ) Men några var försmå för Emmalisa som vi ger iväg och Emmalisa var överlycklig för de kläder som är försmå till Vilmer som hon får. Det är ju så hon är ju lite "fylligare" så hon fyller ut kläderna så de passar henne! : )

Av Lena - 15 april 2012 14:18

I fredags vad det simskola för Vilmer. Han går en "termin" till nu i samma grupp och samma tid! : )

Alla de han gick med förra terminen har gått upp en grupp, jag förklarade för Vilmer att alla de hade gått i simskola innan. Vilmer tog det mycket bra och såg fram emot att träffa nya simvänner!


Igår lördag var jag och Emmalisa på husvisning!

 

Fredde kände inte sig hundra och Vilmer lekte med en kompis. ( vi ska dit igen och titta! : )


Jag och Emmalisa åkte sen till Camilla för att titta på Jossans lilla Isabella! : ) Så söt och så liten!

Camilla, Jossan, Isabella och Fia.

   

Vickan, Hanna och Camilla!

   

Emmalisa och Felix lekte pirater!

 

Alltid kul att träffas och bara vara! : ) Känns om old times! : ) MYSIGT!


På kvällen hade Fredde tankar om att springa fast han varit lite hängig under dagen, men som tur var så valde han att flytta lite bilder (ja väldigt många) från bärabara datorerna till en hårddisk, ifall något skulle hända med våra bärbara! : ) Korten är ju för evigande av det man gjort! : ) Det gjorde det lättare för mig att luta mig tillbaka i soffan och äta godsaker medans jag kollade på tv med gott samvete! : )

Barnen hade time of there lives! De skrattade så mycket att jag och Fredde också började skratta! Kanske det bästa som finns, riktigt bubbligt barnskratt! Vad gjorde de? Jo, de byggde någon form av koja/slott och låg där och drog Bellmanhistorer för varandra, detta i kombination med att man är trött! : )

 

Av Lena - 11 april 2012 23:05

Ja, då var vi igång igen med jobb, skola och dagis! Precis som vanligt känns det lite segt i början, är faktiskt om jag ska vara ärlig nästan bättre att jobba än att vara ledig 10 dagar (även om det var lovely....).

Ha ha idag onsdag efter jobbet körde jag till Vilmers skola/fritids och tjejen som satt på fritids tittade på mig och bara sa, jag vet inte var Vilmer är. Nehe...tänkte jag, han är väl här någonstans... hahaha

Sen kom Vilmers klasskompisar ut och sa att Vilmer har gått hem för länge sen med sin Farmor! JA JUST DET!!! Onsdag idag!

Det är det jag menar med att man eller jag är lite seg eller inte riktigt med i matchen!


Men vad har vi gjort?

Lite Mora Träsk har smygit sig in i vårt vardagsrum igen....

     

En tur till IKEA.

    

Igår var det genrep för Emmalisa. Man ser ju inte riktigt vem som är vem (det är därför jag kan lägga ut bilden) MEN! Tittar man noga är det en som "knixar" lite extra med höften, tjejen har svarta taights och rosa tröja. GISSA VEM DET ÄR??

    

Vilmer gör läxan och Emmalisa tittar på!

Lite stressigt idag att Vilmer skulle klippa sig, men det var hyfsat akut tyckte jag. Det blev mycket bra! : ) En röd och en grön Batman blev det idag.

   

Vilmer hade fått färgad pasta på skolan och ville ha det till kvällsmat idag, vilket det blev med Emmalisas val, korv!

 


Sist men inte minst så är nu resan till NEW YORK bokad! : ) Jag och Fredde åker dit i sommar! : ) YIHAAA!!!!

Här ska vi bo:

http://www.easytobook.com/sv/united-states-of-america/new-york/new-york/the-paramount-hotel/

(vi har inte bokat genom dem)

Av Lena - 8 april 2012 15:03

            Först lite bilder som Fredde tog i fredags.

       

Här ser Emmalisa ut som barn gjorde på foto på 50-talet. Allvarliga.

 

Ännu mer likt när man gör bilden svart/vit! : )

 


Igår Påskafton var vi hos Farmor och Farfar. Så fint de hade påskpyntat!

   

   

Det blev påsklekar, sagor och letande efter små små kycklingar men allra först blev det äggmålning.

     

Jag tyckte Fredde gjorde ett fint ägg! : )

Barnen tyckte det var jättekul med äggrullningsleken! : )

    

Mycket god mat och dricka fick vi! : )

Här sitter storasyskonen och läser för småsyskonen! Tilde och Isbell! ( Jag fixade en liten söt totte på Isabell! )

 

Emmalisa och Vilmer.

 

Barnen fick fina påskpresenter av Farmor och Farfar (små kusinerna ville prova sina) Tack!

Här har barnen letat småkycklingar.

   

 Här är hönan som blev så glad att barnen hittat småkycklingarna. Och som tack för hjälpen fick de....

 

...ägg!!! : )

 

Emmalisa gillar när Farmor läser för henne (kanske ni märkt! )

 

Efter gott vin och godis fick vi en jättgod efterrätt med smak av lakrids och citron! : )

 

Tack för en fin Påskafton och alla påskpresenter! : )


Idag söndag har Fredde och Emmalisa fixat och donat i trädgården! Jag och Vilmer har varit inne och ja... tagit det lugnt! Underbart att se korv på grillen! : )


     

Ha ha då gick jag och Vilmer ut när det var dags att äta! : )

Skrattade högt när Vilmer gick ut på altanen och sa:

V. Åå härligt väder.

Och sen gick ha in igen. : )


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards