bobos

Alla inlägg under maj 2012

Av Lena - 31 maj 2012 23:21

I måndags var vi och hade familjepicknick i parken med Vilmers klass! Mysigt och härligt att äta ute i solen.

 

Mycket dålig bild, men det var många familjer i det gröna! Barnen sjöng för oss på scenen! ; )


Vilmer.

I Tisdag så hade jag och Emmalisa precis likadana kläder! Ha ha inte så kul när man inte ser mina kläder på bild! : )

   

Efter skolan ville Vilmer leka med Arvid! : )

 

Fint kort på Far och Dotter. Lite lika.

 

Igår kväll passade Farmor och Farfar barnen när jag spelade brännboll och grillade med mina elever och deras föräldrar, superkul! : ) Tack Farmor och Farfar för hjälpen!

Idag köpte jag ett nytt mellanmål! Hoppas det är så gott som det sägs!

 

Det konstigaste hände mig idag, Jag scanade in ett Snickers till Fredde som ni ser på kvittot nedan! När jag kommer hem är det inte i påsen. Det var det första jag la ner i kassen och kassen är hel. Den stod klämd hem i bilen, så det har inte trillat ut under bilresan hem.När jag berättade det för min mamma så fick jag en känsla av att jag scanat in chokladet och sen lagt tillbaka det på hyllan... hahaha förvirrad som få!

 

Medans jag pratade med mamma i telefon så borstade Emmalisa tänderna, tvättade sig och gick på toa. Slutligen la hon sig på soffan med sin lilla katt, snutte och drog filten på sig och somande själv. Vad mer kan jag begära? Ha ha : )

 

Just det... kändisbilderna! : )

Först en roliga bild där Tobbe  ville fota Ingmar och det skulle se ut som om han fotade Fredrik!

 

En på bilden är superkändis! Guess who??

 

Här är Tobbe med Ingmar! Måste säga att jag trodde Ingmar skulle vara längre!

 

En fin bild på tre busbarn vid vattnet där vi stannade och grillade på vägen hem efter Astrids Värld.

 

Av Lena - 27 maj 2012 20:39

I fredagskväll invigde vi vår nya grill. Vi hade en precis likadan fast mindre, eller ja vi har den kvar, kan ju vara bra att ha två om man ska grilla olika saker!

 

Barnen hoppade och solen sken allt vad den orkade! : )

 

Tidigt på lördagsmorgen lämnade vi ett soligt Kristianstad. Det blev förtidigt för loppan som powernapade lite.

 

Vi kom fram till ett lite halv molningt Vimmerby! Här står två förväntansfulla barn Emmalisa och Vilmer!

Vi har ju varit här några år tidigare, nytt för i år, Hedda! Hennes första tur hit! : )

 

Stod och tänkte att jag har flera kort när barnen står och tittar på Pippi-showen, men kunde inte låtabli att ta ett foto i år med.

Alfons, Ella, Vilmer och Emmalisa.

 

Något annat nytt för i år var att Vilmer och Ella känner sig lite trygga här nu och "stack" till saker som de ville göra eller till figurer de ville prata med!

  

Här kramar de Pippi.

 

Såklart ville Emmalisa också krama Pippi. Titta högst upp till höger i bilden, där står en man med en svart axelväska, det är Ingmar Stenmark. Ja, vi tog bilder med honom, men de är i Lisas kamera och jag lovar att lägga upp dem när jag får dem.

 

Emmalisa är jätteförtjust i att leka med Hedda.

 

Vi såg mycket Kristianstadsfolk! : ) Några av dem var Freddes kusin Maria (som bor i Stockholm ) med sin familj och hennes föräldrar.

 

Som "vanligt" åt vi på Majken, vid "vårt vanliga" bord. Och, vi åt de vi brukade äta! : ) Säkert kort, och gott!

    

Just det ja, lilla Hedda var ju nytt för i år! :)

   

Här längst ner i Mattisborgen sitter två söta tjejer! Inte helt olika! : )

   

På Stora scenen var det sång, dans och skådespel med Emil-gänget.

 

Vi kom även i en repetition av Madickenshowen, spännande!

 

En annan nyheter för oss detta året var att vi åt mellis på Pannkakshuset! Buffé! : ) MUMS!!!

 

Glada barn!

 

En trött Emmalisa pratar med Farmor i telefon...hade vi tagit bort den lilla katten hon precis köpt så hade hon kunnat vara 13! : )

   

Efter att vi kört en timme så stannade vi och grillade och bara hade det helt underbart!

Lilla glada solskens Hedda såg ju lovely ut när hon skulle få på sig lite kläder.

- Jaha här blev jag dumpad på en parkeringsplats i ingenstans hållandes i en frysbox...

   

Tre barn var lekte och sprang runt, Hedda satt och lekte i vagnen och Emmalisa sov i bilen.

 

Ella gör korvnäsa! : )

 

Fin solnedgång!

 

Vi stannade där till nästan halv 10.... sen lyssnade vi på Eurovision när vi körde hem i bilen.

Helmysig heldag! : )


Så trötta vi alla var när vi vakande idag och skulle på Vilmers gympa avslutning.

Idag fick alla i familjen prova på att gympa på Vilmers gympa.Vilmer hann vi knappt se när de väl började! Så duktig!

Här en rolig "hoppgunga" där volter ska tränas.

  

 

Jag fick gå med Emmalisa.

     

Jag skulle se om Emmalisa orkade hålla sig uppe på stången, då började hon trixa med fötterna. En annan mamma undrade vilken gympagrupp hon gick i?

 


Efter två timmars gympa så åkte vi hem och gjorde oss klara för att åka till Åsum och firade Morsdag!

Ny pool invigdes!

 

Den rosa poolen var perfekt att gå in och ur för Isabell.

  

Den roliga kanan....

Vilmer visar att han kan ligga helt under vattnet!

   

Henke åker i det iskalla vattnet.

 

Vilmer ville också prova på magen.

   

Mycket god grillad ma med tillbehör! : )

   

Grabbarna, Vilmer, Henke och Fredde!

 

Farmor hade gjort en fin tårta på Morsdag!

   

Barnen badade till och från hela tiden! Så skönt när väl solen var framme...

 

Tack för en fin Morsdagseftermiddag! : )

Av Lena - 24 maj 2012 21:12

Kan bara säga att jag vill ha detta vädret till min födelsedag i november! : )

Mitt halvår i Australien var så, varje dag strålande sol och varmt! Så härligt!


Igår hämtade Farmor Vilmer efter skolan och de gjorde sin Farmor -Vilmer grej! : )


På kvällen gjorde vi en stor kycklingsalladen! Så gott! : )

Farmor köpte jordgubbar, de första jag åt i år!  (svenska färska!)

 


Idag torsdag var det grillning på Emmalisa dagisavdelning, här är Vilmer och Bella.

 

Emmalisa.

 

Fredde hann komma och äta några korvar mellan jobbet och sin spelning! : )

Jättekul att träffa de andra föräldrarna, vi som inte lämnar och hämtar samtidigt ses ju knappt. Barnen känner varandra in och utantil. : ) Idag var sista grillning med denna småbarns avdelningen. Efter sommaren ska Emmalisa, Bella och två pojkar till Rödmyran där Vilmer gick! : )

Barnen älskar verkligen utegården på dagis. Vilmer tycker det är jätteskoj att komma dit och leka! Vi var sist hem och vi satte oss i bilen tio i 8. : )

Av Lena - 22 maj 2012 23:55

Igår var det helt underbart att komma hem från jobbet, dagis och fritids. Vi cyklade bort till poolen, men inget vatten var i.

Det löste vi lätt genom att vi fylla den lilla båten!

 

Barnen lekte och hade så roligt! De lekte på gungorna i nästan 45 minuter. Jag filmade dem när de bubblade av skartt!

 

Själv intog jag min favoritplats, i solen på trappan.... love it!

När Fredde kom hem gjorde vi "vår" kycklingsallad!

 

När Fredde och Vilmer städade altanen, duschade jag Emmalisa och kvart i 8 sov hon gott! Då tog jag på träningskläder och sprang, det var supernice vid 8-tiden och jag lunkade runt och det blev en mil! : ) Perfect!

Idag tisdag var det inte så perfect, men all right!

Efter jobbet cyklade jag och hämtade Emmalisa, snabbt hem och äta. Farfar var snäll och hämtade Vilmer. Hemma en tjugo minuter och sen in i bilen till Vilmers extra träning på gympan. Den en och en halv timmen som Vilmer tränade åkte jag och Emmalisa till Lööw, Erik och Jesper.

         

Hämta Vilmer vid sju, hem och ät lite kvällsmat. Duscha och sen i säng! : ) Emmalisa somnade bums och Vilmer somande själv strax efter 8 och då bara slängde jag mig i soffan och slötittade på tv... tur att inte alla dagar är såhär! : )

Av Lena - 20 maj 2012 20:17

Idag åkte Vilmer med Adde till gympa så jag och Emmalisa var själva hemma! : )

Vi började med att göra scambled eggs! Emmalisa är mycket nöjd att hon får röra runt äggen.

    

Öppnade gårdagens tidning och läser detta.... gissa vem som drog i det och skickade in papperna i måndags?Jo ME!

 

Efter frukost på härliga trappan så ville Emmalias ta sig ett bad! Fördelen med att ha vattenkranen inomhus är att man kan få varmt vatten, nackdelen är att springa upp och ner och dra slangen ut ur rutan (haha ser nu när jag skriver att det blev ett i-lands problem). Förra året köpte vi en stor pool som gick sönder så därför åkte lilla båten fram.

    

Glasspaus!

 

En tur till Maxi hann vi med också! : )

 

Vilmer följde med Adde hem och lekte en stund och när han sedan kom hem på eftermiddagen blev han jätteglad och tog av sig kläderna i hallen och rusade in på rummet och hittade ett par badshorts och hoppade i.

 


Dagar som dessa är guldvärda! Vi hade små planer på eftermiddagen att träffa Fredrikssons, men om man tittar på hur vår vecka kommer se ut var det bara så skönt att vara, sola och njuta av ledigheten!

Tja, måste säga att det har gått jättefort dessa dagar Fredde har varit iväg med Storbandet. Men beundrar de som har två barn,ensam, alltid! : )

Av Lena - 19 maj 2012 21:58

Yes, det är precis så kul som det låter! : )

Vi åkte till Mormor och Morfar i Tyringe efter Vilmers simskola. Vi åt god kvällsmat och innan fredagsmyset så ville Emmalisa bada.

 

  

Vilmer körde en morbror Pär, ha la sig i soffan och kollade på film på min telefon.

 

Ja, det är ju lite annorlunda att sova borta, Emmalisa som aldrig vaknar och gråter, men hon drömde att en spindel hoppade på henne så vi var uppe vid 3 och drack vatten och tårkade tårar (inget vi brukar göra).

Men vi vaknade hyfsat utvilade och åt frukost vid kvart i nio.

 

Jag tog på mig löparkläder och sprang i den underbara skogen i vid Stenberget. Perfekt väder, solsken och runt en 15 grader.

Mendas jag gjorde det så spelade Vilmer ett strategispel på nintendot.

 

Emmalisa byggde ord.

 

Sen var jag och Emmalisa hos en barndomsväg till mig och hälsade på och tittade på lilla nytillskottet Pella.

 

Charotlotte och Pella.

Vi köpte en söt liten klänning till henne.

 

Storasyster Alma.

 

Storebror Elis.

 

David blåser upp en rosa ballong till Emmalisa.

 

På eftermiddagen blev det ett besök på Tyringedagarna.

 

Barnen åkte de få karuseller där var. Här åker Emmalisa hästarna.

 

Vilmer valde flygplanen!

 


Sen ville Emmalisa åka med Vilmer!

   

En tur i hoppborgen. 

 

Hann inte fota Vilmer, han var för snabb ner.

 

 En tur i bilarna och kaffekopparna hanns med också.

Här provsitts en brandbil.

   

När barnen åkte ett par gånger så började det regna och vi åkte hem.

Vi avslutade besöket med hämtmat innan vi åkte hem! : ) Tack Mormor och Morfar för mat och logi! : )

Av Lena - 18 maj 2012 14:51

 I måndag så var Emmalisa och Tyra och gympade med de stora tjejerna igen och denna gången proavde de på riktig gympa.

Lite strech först:

 

En bra bit kvar....men också många år kvar! : )

 

Emmalisa provade på boll och...

   

...rep! Mycket kul!  : )

Det blev lek med Elliott och Emander, men först lite lek på Parkskolan:

 

Emmalisa är lite förliten trodde jag för de stora glappen i repen...men nej...

   

Kompisgungan var kul!

Emmalisa och Emander.

 

Vilmer och Elliott!

 

Glasspaus!

 


Vi har hälsat på Lina och Elton i deras superfina hus! Här är några bilder från deras fina hus! Älskar att titta på hus, planlösningar och inredning! : )

         

Jättejättefint hus! Badrummet på ovanvåningen var ju inte det lilla, så fint!

     

Goda bananmuffins och smoothie fikade vi på! : )

 

Vilmer, Elton och Emmalisa! För den som inte vet så är Elton och Emmalisa nästan exkat lika gamla! : ) Födda på samma dag.

Vi gick en sväng till lekparken (trost att Lina är höggravid) där himlen bara öppnade sig...

 Vi körde hem och bara pausade med att slöa i soffan och spela dator. Såååå underbart! Gissa vem som gjorde vad?

   

Sen var vi bjunda på grillning hos Farmor och Farfar! : )

   

Mycket god grillad Terriakilax med godaste potatissalladen! : )

 

Farmor har ett kort på henne, Tilde och Emmalisa! Känns som det var evigheter sen Emmalisa var så liten.

   Vilmer visar Farmor roliga spel på internet.

 

Emmalisa gör sig redo för Flanosaga! Tummen! : )

 

Farmor är så duktig på att berätta att barnen blev helt upp i sagan.

 


Tack för en mycket trevlig kväll!


Idag var tanken att vi skulle komma iväg tidigit eftersom alla säkert är i stan... vi  satte oss i bilen lite efter 11 och fick leta länge efter plats! Har tänkte i flera veckor att vi skulle köpa gympaskor till barnen, men har helt enkelt inte hunnit! Men idag hade vi tid!

En bild säger mer än 1000 ord... tja denna är ganska berättande om hur våra barn tycker det är att gå i affärer och prova skor!

Emmalisa gillar det massor, sitter fint och väntar på att andre skon ska komma medans Vilmer har lite svårt att bara sitta! Han ville hem, han var törstig och frågade flera gånger varför han inte kunde vara hemma och jag bara kunde köpa ett par till honom. Men jag ville att han ska vara med och välja...

 

Det gick jättebra, vi var i stan över 2 timmar! : ) Vi hann med mycket! Roligt var att leta bebispresent! Ja,,, jag och Emmalisa tyckte det var kul, Vilmer tyckte sådär...

Både Vilmer och Emmalisa fick välja skor själva. Vilmer valde:

   

Emmalisa valde:

 

Emmalisa ville inte ha "plastiga" skor som några gympaskor var så hon valde i tyg. Jag kan förstå hur hon tänkte och ja, hon har ju ett par andra skor hemma att välja på! : )

 

Av Lena - 13 maj 2012 23:36

Ja imorse när man vaknade kände man att man inte är 20 längre! Aj aj aj säger mina muskler! Men huvudet säger bara ah...kom igen! Lite träningsvärk so what?

Vi var alla möra (även de unga och vältränade i ensamblen ) så det blev en genom körare och uppmjukning av kroppen på förmiddagen innan vi började repa och sen efter lunch körde vi ett litet litet fyspass med fokus på styrka idag och mindre puls! : )


Efter det åkte jag till Åhus och Vilmer gympauppvisning. Vilmer är ju in en killgrupp med killar födda 04/05. Så glada och så duktiga! : ) De visade upp ljushopp, krysshopp, kullerbytor, kullerbytta över plint och sist med inte minst hjulningen. Vilmer har blivit så duktig på den! : )

Vilmer är så glad!!

 

Emmalisa tittar på inledningsnummert (då alla gymnaster går in)

 

Hon pratar lite med Mormor och äter lite godis som Mormor och Morfar hade med sig till henne.

   

Sen vill hon att Fredde ska bära henne.

 

Sen ville hon sitta hos Farfar och där somnade hon, så hon  missade Vilmers grupp....

 

Vilmer var jätteglad och stolt när han fick godis av Mormor och Morfar och guldmedalj av Farmor och Farfar (även om han ser mer ledsen ut på bilden...)

 

Emmalisa fick lite guldpengar av Farmor och Farfar, men hon var inte alls med i matchen då.

Alla gymnaster fick glass och vi andra fick köpa för 10 kr där överskottet gick till klubben! Härligt avslut att äta glass ute i solen! 

 

Tack Mormor, Morfar, Farmor och Farfar för att ni kom och tittade på Vilmer!

På vägen hem körde vi inom och tittade på Solveigs gravsten.Den var jättefin, känns overkligt att det är ett halvår sen hon gick bort.

 

Vilmer var så törstig efter allt godis, så han drack medans Emmalisa hjälpte Farfar att vattna.

 

Både jag och Fredde var väldigt hungriga och kvällsmaten blev därför hämtade på Rödaled kiosken! : )

Det är lite nya regler för att visum till USA nu, det kostar 14 dollar, så jag har ikväll suttit och fixat med våra ESTA till vi ska till NY!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards