bobos

Alla inlägg under juni 2012

Av Lena - 26 juni 2012 18:36

Tja, kan bara säga att jag älskar denna stad! Prata american, shoppa, äta, ja jag skulle kunna stanna 2 månader bara för att äta bagels och tossed salads i olika former! Älskar att man kan gå på bio halv 1 på natten och sen shoppa lite efteråt om man orkar!! Just nu står jag och väntar på Fredde som provar kläder på Macy's! Love it! Det brukar ju vara tvärtom, jag tillbringade 2 timmar på Victoria Secret och nästan 3 på Nike Town! Bantade ner önskan på 8 par skor till 2. Fredde shoppar han med! ; ) Sneakers är ett måste för fötterna när man går 15 timmar per dygn! Life's too good! Var på Lettermans igår, blev uttagna att sitta längst fram!!! Vi såg showen igår på tv... Vet ju inte om Letterman sänds i Sverige mer. Vi har sett en del kändisar här, galet! Inte så att vi letat efter dem, mer sprungit på dem! Berättar mer sen! Ha det fint! I Will!!! ; )

Av Lena - 22 juni 2012 15:44

Ååååå äntligen är vi här! Resan gick jättebra och vips var vi här! Vi bor runt hörnet på Time Square, superfint hotell! Vi orkade vara uppe till 20 igår och sov sedan till 8 nu på morgonen vilket gjorde att vi nu känner oss fit for fight! Shopping på 5th ave börjar vi nu med efter en underbart god bagels-frukost! Good Morning America sänder från Central Park och har gratis konserter... Love it!!!Bye bye så lå länge!

Av Lena - 21 juni 2012 00:26

Emmalisa har haft det superbra på sin Blåklocka på dagis, men nu är det dags att börjar i en grupp med äldre barn! Samma avdelning som Vilmer gick på, Rödmyran!

Vi var tre som gick ihop och fixade lite till fröknarna:

   

Så nu är det ingen liten tjej vi har längre...


 


Idag har barnen bara varit. Vilmer hade lite feber igår och idag är det bättre, men inte helt hundra.

Han hade dock ork att trixa och volta för Emmalisa på studsmattan.


 


Hela dagen har jag vikt , tänkt, packat och donat med allas packningar.....

Helt ofattbart att vi åker om typ ½ timme, jag tåg till flygplatsen...många timmar är det tills vi är framme! : )

Men som sagt nu lyfter vi snart mot New York! Sitter och drömmer om shopping och drinkar på top of the roof barer! : )

Ser hur mycket uppdaterat här blir...annars vet ni att det blir en kvalkad av bilder när vi är hemma igen!

Ha det fint så länge!


Av Lena - 18 juni 2012 23:00

Igår fyllde Ella 7 år!!!

Detta firades på Öland!

 

( Ellas Öland! : )


Ella öppnar sina paket!

     

Emmalisa.

   

Tyvärr så var vädret inte så soligt just när vi skulle äta.... så vi hade picknick inne.

    

Ella hade bestämt tacos! Gott! Lisa och Tobbe har gjorde egna bröd och allt annat också från scratch! : )

Mycket myckt gott! : )

Till efterrätt fick man göra sin egen lilla tårta! Mycket fiffigt och roligt! : )

Gunilla och Lisa förbereder!

   

Ella visar hur man kan göra!

 

Alfons tar LITE strössel...

 

Emmalisa tog lite strössel, men hon var ju tvungen att ta av ALLA sorterna!!! Eh.... inte lik sin mor! : )

 

Fredde hämtade Vilmer från gympalägret så han kom precis när det var dags att vara kreativ! : )

 

Såhär blev Vilmers! : ) 

   

Ännu en rolig grej för barnen var att Lisa och Tobbe köpte lite mer än 6kg godis.... barnen fick inte se godiset utan fick ett papper och tejp och med instruktionen att kunna ha något i, fick de göra sina strutar eller påsar eller annat fint det gjorde.

 

Sen blev det jakt på vart kistan fanns... och sen fick barnen fylla sina pappersverk med godis!!!!

 

Toppen idé!

Ella fick en fin kompisgunga! Här avnjuts godiset!

 

Jag smög bort med Hedda till gungan och söta lilla Hedda gjorde denna minen hela tiden. Precis som hon kände att här får jag inte vara egentligen....

 

På vägen hem från kalset körde vi inom Farmor och Farfar på en liten fika.

Det hela slutade med "minuten" där pärlor staplades.

   


Nu är det verkligen nedräkning tills jag och Fredde lyfter från Sverige.

Men få dagar nu att arbeta undan och fixa klart för skolstarten i höst.

Fint är att man kan ta en lunch på stan.

 

Fina kollegor och jag tog en sushilunch!

 

Mycket gott !

På kvällen orkade varken jag eller Fredde handla, laga och diska så vi köpte pizza! : ) Också gott!!

   

Tack Mormor och Morfar för att ni hade Emmalisa idag när dagis hade planering.

Missade att nog Vilmers fröknar hade planering de med. För där var vikarier... då kunde Vilmer varit hos Mormor och Morfar han med! : )


Av Lena - 17 juni 2012 11:30

Kan verkligen inte förstå att Vilmers första läsår är slut! Det har verkligen gått fort!!

 

Det är rätt kul att tänka att en del barn i Vilmers klass var 6½ när de började skolan i augusti förra året och Vilmer är 6½ nu när de slutar. : )


   

Vilmer och Emmalisa.

En fin avslutning i kyrkan där de flesta klasserna var uppe på scenen och sjöng något de arbetat med under läsåret. Vilmers lilla Sparvuggla sjöng några sånger och Vilmer böjd på dans till! : ) Såklart har han ärvt att vilja synas på scen! De föräldrarna som satt brevid mig och Emmalisa (föräldrar till barn i någon av de andra klasserna än F-klassen) tyckte han förgyllde hela sången! : ) Ja, kan säga att jag tittar igenom gamla filmer på barnen när de var små och redan när Vilmer var 2½ och dansade med C4-gymnsterna på deras uppvisning var han en "showman". Duktig liten kille som kunde koordinera armar och ben. Dock får man ju välja sina tillfällen när man ska " go all in".


Efter kyrkan så hade Farmor en lite present till Vilmer och en liten till Emmalisa.

        

Vilmer följde med Famor och Farfar och hade lite avslutningsmys. Vilmer var även med och tog emot André som tog studenten!


Emmalisa och jag pausade från kyrkan och gick upp och fikade innan min klass skulle ha sin avslutning i kyrkan.

 

Emmalisa vill också gå i skolan och ha avslutning i kyrkan! Om två år....


Efter avslutning nummer 2 i kyrkan åkte jag och Emmalisa upp till skolan för att ta farväl av de nior jag undervisat och det blev ett litet gråtkalas....

När vi kom hem så var det dags för alla studenterna från Österängskolan att åka på traktorsflak.

Barnen började stå här...

 

Tillslut stod de här!!

 

Jag fick en klump i halsen när första gänget studenter kom... om 12 år är det Vilmer som åker där.

Vilmer som nu känt gillar att dansa, undrade när han skulle få åka runt med musik så och dansa... om 12 år.


Fina kryddor hade Lisa och Tobbe med sig när de kom till avslutningsfesten! Vill bara säga att tanken när jag och Fredde kom på detta var att göra cupcakes, och Fredde skulle baka god tårta och vi skulle göra lekar och ja som ett riktigt barnkalas. Eh...nu blev det inte så. Efter min Jetlag efter Liseberg blev allt färdigköpt!

 

En heja Sverige- tårta, mycket god men det hjälpte ändå inte...

 

Ser ut som en allvarlig stund...men det var det inte. Barnen fick lite avslutningspresenter.

 

Lilla Heddis!

 

Efter massor av lek, utklädnad och byte hit och dit blev det middag! Grillad kyckling, fläskfilé och spearribs.

Grillad ananas till efterrätt.

   

De fyra stora barnen myser på Emmalisas rum.

 

Sen laddade vi för Sveriges match...

 

Sådär roligt slut på matchen, men det var en bra match! Stackars Lisa, som inte alls är intresserad av fotboll!


Lördag!

Vilmer har gympaläger hela helgen! : ) Första dagen och han är redo!

   

Jag och Emmalsia cyklade in till stan för att fixa presenter och lyssna på Fredde när han spelade.

Vi sprang på Farmor och Farfar och Emmalisa fick en klocka! Tack! : ) Hon är jätteglad för den!  ( Hon har sovit med den på)

    

På kvällen var Vilmer bjuden på kalas. Han orkade sa han..

 

Efter att ha lekt och sprungit runt i en idrottshall i 2 timmar hämtade jag en trött kalaskille...


Vi smälte choklad och doppade färsk ananas...

 

Av Lena - 13 juni 2012 20:35

Igår var jag på Liseberg med min klass!
Det var ju inte igår jag var där! SÅÅÅÅÅÅÅ kul! Älskar karuseller, synerhet de med fart! Kanonen på Liseberg åkte vi nog närmre 30 gånger. Min åttonde klass ville inte åka hem vid 21 som föräldrarna hade som förslag utan ville vara kvar tills 23 när Liseberg stängde igår. Så ja de sista två timmarna var det 00.00 minuter kö! Verkligen INGEN kö! Ja, så kul!

 

Kanonen!

 

Jobbigare blev det hela dagen idag då vi hade friidrottsdag! : ) Inga problem att gå upp och iväg utan tröttheten kom vid 2. När jag sedan vaknade vid 5 så kändes det som var bakis efter en veckas vakenhet!

Tack Farmor som idag tagit alla hennes barnbarn på avslutningsfika och lek på kullen! : )


Köpte kaninöron till barnen! De ville så gärna ha dem på sig när vi skulle handla yoghurt till smoothien idag. Vilmer har spelat fotbollsturning med sin skola och kom hem med en silvermedalj! : )

 

   


Ni som känner till mina godis-tics så älskar jag ju att blanda salt och surt. Nu har jag även hittat salt och sött  med nötter och torkad frukt! Mmm välbehövligt en dag som denna!

 


Nu är det dags för Holland-Tysklad!!!! : ) 

Av Lena - 11 juni 2012 23:34

I torsdags blev det en liten fika för Susanne som nu är klar specialpedagog! Grattis!

 

På kvällen hade Söta Malin mottagning för att hon blivit klar som sjuksköterska! : )

 

 Malin tillhör en av dem av oss som också älskar godis! :)

 

Fredag.

Älskade GamlaMormor fyller 93 år! Vilmer räknade ut att om 7 år blir det hundraårs- kalas.

       

Lördag.

Vilmer cyklade till Elias och de kollade lite på amerikans fotboll,åt på stan och inhandlade godis! : )

 

Jag gav Farmor en dag i Malmö i julklapp! Idag åkte vi ner! Shopping, prat, mat och vin i solsken!

 

Söndag.

Felix har 4-års kalas!

         

Kapten Månsken kom även detta kalas med tatueringar och godis! : )

   

På kvällen så ritade Emmalisa på två glassorgram, de är till en liten favorit som heter Tilde ( som är en stor tjej och går i tvååan)

 

      


Sitter nu här måndagkväll/natt och är knäckt över Sveriges spel i EM. Så så så så tråkig fotboll de spelade..... Ja, jag blir rätt taggad när man är inne i spelet, Fredde har så kul åt det! På fredag är vi inte ensamma när Sverige möter England och Fredde vädjade då att jag inte skulle vara så taggad.... ha ha ha

Av Lena - 6 juni 2012 21:42

Hela helgen lekte Vilmer med en kompis och för allra första gången åkte Vilmer själv med kompisen hem till honom!!!

Ja, det kändes! Jag stod och kollade att han stannade och gick av kickboarden vid varje väg. (Hönsig mamma)

Vilmer tränade och tränade på sina trix.

     

Fredde jobbad på Siestan så Emmalisa hjälpte mig i köket!

   

Vilmer dukade fram all tacos! : )

 

Nyduschade och filmsugna.

 

Stackars Emmalisa, råkade stänga dörren och så var tårna ivägen!

 

Mycket bra att Emmalisa vill göra samma saker som mig! Här sorterar och viker hon strumpor medans jag viker tvätt.

 

Emmalisa vill gärna visa upp sina målade naglar!


 


Vilmer är nu sommarsnaggad!

 

Alla färger i håret var Vilmers önskan.

 

Och det fick han. Jag tycker alltid Vilmer se äldre ut när har klippt sig.

 

Idag när vi alla var lediga träffade vi Medaillue/Fredriksson och lekte! En glad Hedda!

 

Ella och Emmalisa sjunger och dansar till Mora träsk.

   

Pojkarna hade fullt upp att spela och vara ute och leka.


Avslutade dagen med grillad fläskfilé och kyckling! Barnen är tokiga i grillat kött!

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards