bobos

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lena - 31 oktober 2012 20:20

Igår var en kär kollegas och väns sista arbetsdag hos oss. Vi åt, drack och skrattade som vanligt ihopa!!
Vi kommet ju ses nästan lika mycket ändå! : ) Susanne!!!!

Härligt med höstlov!!
Så klantig, skulle dela en surdegabulle ( lite hårt skal) och slant och verkligen högg kniven i tummen....mmm smart!
Vi laddad med Dumleklubbor om några spöken skulle dyka upp!
Emmalisa visa hur hon löser problem som kan uppstå när man är kort!

Av Lena - 31 oktober 2012 20:07

Igår var en kär kollegas och väns sista arbetsdag hos oss. Vi åt, drack och skrattade som vanligt ihopa!!
Vi kommet ju ses nästan lika mycket ändå! : ) Susanne!!!!

Härligt med höstlov!!
Så klantig, skulle dela en surdegabulle ( lite hårt skal) och slant och verkligen högg kniven i tummen....mmm smart!
Vi laddad med Dumleklubbor om några spöken skulle dyka upp!
Emmalisa visa hur hon löser problem som kan uppstå när man är kort!

Av Lena - 29 oktober 2012 21:01

Idag har jag varit på en föreläsning som verkligen satt spår! En föreläsning om barn i kris!
Lennart Björklund! Fantastiskt! Trårar rann och skratt klingade om vart annat! Det snurrar fortfarande tankar om det han berättade! Härligt att gå på bra föreläsningar!!
Sen var Farmor och Farfar snälla och hämtade barnen så jag kunde dansa! Tack även för god kvällsmat!
Har fått många fin komplimanger idag för färgen på min tröja, mina glasögon och mitt hår idag! Ni som känner mig väl vet att jag har otroligt svårt att bara tacka och ta emot! Lägger därför upp en bild! : )
Lägger även upp bilden på flisis frissa som jag glömde i förra upplägget!!

Av Lena - 28 oktober 2012 17:49

Igår ville Emmalisa ha fin frisyr. Hon kollade på tv och såg någon sjunga och dansa och sa att hon såååå gärna ville göra det hon med! ( vaddå lik sin mor, att stå på scen och i blickfånget?? : )
På kvällen träffades Tjejklubben, det blev god middag, Cats, Champagne, vin, drinkar och dans på T-baren!
Barnen, Fredde, Farmor och Farfar gjorde en fin pumpa som lyste upp trappan när jag kom hem!

Idag var det skönt att få sova en timme till! På eftermiddagen åkte vi till Lisa, Tobbe, Ella, Alfons, Hedda och Greta! Så länge sedan vi sågs! Hedda går ju nu!!! : )

Av Lena - 26 oktober 2012 20:33

En veckan där jag varit trött efter Göteborgshelgen, men nu är jag hyfsat pigg igen! : )
Emmalisa jobbar med vatten på dagis och små konstverk!
Henke och Vilmer fördriver tiden i omklädningsrummet när Emmalisa och Tilde gympar!
Idag var Vilmer utklädd till Halloweenfesten i skolan! Suddig, trött Woody!
Efter en mysig fredag med hagel utanför fönstret på jobbet så åkte jag och barnen till Andy's för att träffa Camilla, Fia och deras barn! Nice att bara få träffas!
Fredde städade och fixade tacos som var klart när vi kom hem!!! Underbart!!!


 



   

Av Lena - 24 oktober 2012 17:49

Ligger Emmalisa och förklarar för mig att det kommer göra ont i snippan när bebisen ska komma ut för den ju ungefär såhär..... Stor! Ja, hur denna info nått henne vet jag inte!!
Vad gör Vilmer? Han har fullt upp med sina legogubbar!!!
Köpte nya höstskor till Emmalisa. De gamla är ju hemska och ett riktigt felköp, men gympaskorna var slut!

Av Lena - 23 oktober 2012 20:33

Så härligt med höstdagar som inte består av regn eller kyla!
Härligt när Fredde fixar god efterrätt bestående av ostkaka,grädde och sylt!!

Av Lena - 21 oktober 2012 22:22

Denna helg har jag tillbringat med Jönsson i Gbg! En helg som kanske går till historien. Kan inte säga något nu... Inte färdig utrett.... Lovar att skriva om det sen! : )
Vi körde tidigt lördagsmorgon! : ) Stannade på Free Port, men hittade inte så mkt där!
Körde till hotellet, åt en maffig räkmacka! : ) Stor, god och dyr!
En shoppingtur på stan blev det innan vi gjorde oss klara för Redbull Flying Bach!
En fantastik idé att dansa hip hop till klassisk musik med lite backbeat! Vilka talanger!!!
Vi åt god Tapas och drack gott vin! En daquiri jordgubbe avslutade middagen och vi gick och dansade på Push! Älskar ju dansa till bra beat!!
Imorse var det hotellfrukost utan stopp! Våfflorna var pricken över i:et!
Vi åkte efter mycket prata och skratt till Ullared på vägen hem!
Åååå är underbart att jag och Jönsson har samma humor! Har skrattat oss igenom denna helgen!!
Hittade lego, Wii-spel,Nintendo 3ds-spel.... Ja lite onödiga saker slank väl ner i vagnen! Sprang på en kär kollega mitt i smeten!!! Susanne! : )
Barnen har haft det jättebra hos Mormor,Morfar och Farmor och Farfar! Tack snälla för hjälpen! Fredde spelade konsert och hade värsta middagen, så ja vi alla har haft en kul helg!
Tack Jönsson för denna helgen!! Tycker jag snart vi kam gör om!! ; - )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards