bobos

Alla inlägg under december 2012

Av Lena - 27 december 2012 10:24

Var ettag sedan jag uppdaterade. Här kommer alla bilder på en gång! Tog bilder med min kamera och inte mobilen på julafton och juldagen så därför är här inga bilder från de dagarna.
Bilder 1. Skolavslutning avslutad och finfika intas på Duvanders med fina kollegor!
Bilder 2. Årets pepparkaksbak! Emmalisa tog en degbit, kavlade, tryckte ut figuren och la på plåten helt själv tills plåten var helt fylld! Vi vet vem som blir ansvarig för baket nästa år : )
Bilder 3. Tyra fyller 4 år! Ett mysigt kalas där ingen bild blev riktigt bra, men kul hade tjejerna!!!
Bild 4. Dukningen på Lillejulafton.
Bilder 5. Lillejulafton hemma hos oss.
Bilder 6. Julafton. Vi åt julgröt hos Farmor och Farfar på lunchen.
Bilder 7. Julafton sent på kvällen hos Mormor och Morfar. Barnen myser i sina pyjamaser och spelar Nintendo : )
Bilder 8. Annandagen. Emmalisa har gjort sig fin för julfirande hos Farmor och Farfar.
Bilder 9. Vi drack glögg och åt pepparkakor med goda ostar ute på tyvärr grön gräsmatta! Vilmer och Emmalisa hade svårt att släppa spelen efter lilla turen i bilen.
Bilder 10. Precis som på juldagen hos Mormor och Morfar bjöd Farmor och Farfar på god kalkon på annandagen. Tomten kom på besök hos Farmor och Farfar...
Bilder 11. Barnen hade sedan fullt upp med leksakerna tomten hade med sig. Traditionsenligt dansade vi en sväng runt granen!
Tack ALLA för mysiga och juliga dagar!
Vi kan väl konstatera att detta var sista året Vilmer ens funderar på om tomten finns eller inte ; )

Av Lena - 19 december 2012 23:11

Idag var vi med Farmor, Farfar, Henke och Jennie och köpte gran! Emmalisa och Tilde dansade och sjöng medans vi kollade granar!
Tack snälla Farmor och Farfar för granen, hemfraktandet och tillhuggandet av granstammen!
Det var bara att börja klä the tree!
I år fick våra barn ( som nu är stora!!!) klä granen helt själva!!
De var helt julglada och lyriska och såklart nöjda med sitt arbete!! : )
Något överklädd, men vad gör det??
Vi ställde även fram en korg under granen så tomten kunde smyglägga några klappar... (kan ju alltid hoppas! )

Av Lena - 17 december 2012 21:27

En mysig middag hos Malin i fredags!
En barnfri lördag och lördagskväll. Barnen hade pysseldag hos Mormor och Morfar, och sen sov de där över natten.
Fredde var mycket förkyld, men middag och bio blev det. James Bond, bra!! Jag gillar ju Bond!! : )
På söndagen åkte jag och gjorde julgodis hos Mormor och Morfar. Fredde bäddade ner sig och vilade!
En mysig eftermiddag med godis och god mat!

Av Lena - 13 december 2012 17:34

Fina Lucior, Tärnor, Tomtar, Tomteflickor och pepparkaksgubbar!
Underbart att få se och höra dagis Luciatåg! Så fina och duktiga!
Efter tåget och Luciafikan frågade Jenny om Emmalisa ville följa med dem hem och leka istället för dagis. Såklart ville Emmalisa det!!! Kusindag!
Fint firande på högstadiet med traditionellt Luciatåg.
Är nu mitt uppe i betygssättning och ja tre grupper, fyra ämne blir 240 betyg!
Jag vet ju vart eleven ligger så det inte problemet, utan det praktiska klickandet i systemet som Kristianstad Kommun valt! Men tja.. är inte sysslolös ikväll heller! : )
Blir nog ett crossfit- pass först : )

Av Lena - 10 december 2012 21:50

Vilket väder! Mysigt men meckigt!
Vilmer och jag klippte oss i lördags efter både han och jag gympat! Vilmer fick mycket beröm av sina tränare och det syns att han utvecklats mycket!!
I helgen har vi städat ( ha ha inte alls något jag gillar men ibland så måste man ju...)
Vi har ätit Hasselbacks potatis och lövbiff med persiljesmör! När Fredde och jag växte upp var detta lite av lyx att få hasselbacks! Gott var det iallafall.
Jag och Vilmer byggde upp lite av allt det fina och roliga legot han fick när han fyllde år! Älskar lego!
Lussebullar har det bakats! Så goda, hemligheten är kesella!
Barnen är jätteglada för snön... varför gå där det är plogat när man kan valla fram?
Tränade core och muskelpass, Maria var också där! Nice!
Hemma kunde Fredde och jag inte låta bli att öppna Aladdin... Mmm.

Av Lena - 7 december 2012 23:33

Sådär ja... Då var det fredag! Hinner ju inte allt msn önskar på en vecka..skönt att det ligger och väntar på en på måndagmorgonen ; )
En liten sväng på stan med Farmor och Farfar. Nästan inget folk på stan..?
Busig eller snål... Jag valde att inte lägga biljett på bilen... Farfar gick och gjorde det medans vi kollade på fina barnkläder. Ha ha när jag kom tillbaka var bilen helt nersnöad!
Fredde sa till mig häromdagen att han inte visste vad salta bomber var, så bilden är till honom : )
Finfint på Maxi för den late, färdigt litet julbord!

Av Lena - 6 december 2012 20:01

Tre år med franska naglar, tre månader utan... Idag blev det naglar igen.
Det är ju inte lösnaglar som många tror, det är gel eller akryl som stärker nagel och den blir tjockare. En vit kant längst ut gör att man kallar det fransk manikyr.
Just nu är mina egna naglar väldigt korts eftersom det bryts lätt, därför blev det väldigt korta naglar.
Ha ha så mycket där fanns att skriva om naglar...

Av Lena - 5 december 2012 21:08

I måndags var jag sjuk... Hankade mig igenom jobbedagen och gick hem och la mig sov efter att ha hämtat barnen!
Emmalisa stod och tittade på Tandvårdshusets ljusstakar och tyckte det var helt fantastiskt!
Sömn gör susen, kände mig pigg som en mört igår och idag var jag precis som vanligt!
Idag var Emmalisa hos tandläkaren och fick klart godkänt! : )
På kvällen hade hon uppvisning med C4-gymnasterna! Så duktig!! Hon är jätte förkyld och varit hemma idag från dagis.
Fredde kände sig hängig och Vilmer blev glad att han slapp sitta och titta på uppvisningen! : )
Mormor, Morfar, Farmor& Farfar kom och tittade på lilla Flis. Tack för ni kom!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards