bobos

Alla inlägg under januari 2013

Av Lena - 31 januari 2013 21:37

Ha ha ja, vilken superförälder hinner jobba, Simskola och laga mat innan 7??? De finns säkert, men jag tillhör inte dem iallafall! Vi handlade hela familjen och klockan blev mycket och då var vi alla glada att korv fanns klart!! : )

Simskolan går mycket bra och barnen tycker det är jättekul och bada efteråt är ju en rolig bonus! : )

Idag när jag hämtade Vilmer såg han ut som Clayman!! : )

Av Lena - 29 januari 2013 21:07

Helgen! Vilken rolig kväll! Fina Hanna hade fixat och donat i kanske den mysigaste källarlokal i Malmö! God mat och mycket skratt!!! Det slutade med utgång på Koi! Synd att jag inte fotade mer!!
Jag och Camilla lyxade till det med hotell! Nice att äta hotellfrukost!
Efter tåget hem i söndags lekte Vilmer med Adde och Emmalisa var på kalas hos Vera.


Ja, redan tisdag idag... Simskola!!
Idag efter simskolan hoppade båda barnen från 1 m svikten!! Så impad! Mest av Vilmer, Emmalisa är modigare när det gäller sådan saker! Badvakterna hade koll när Emmalisa skulle hoppa!!
Mamma och Pappa har berättat när vi var i Italien och jag var 4 som Emmalisa hoppade jag från trampolin utan att kunna simma.
Vi tänker lika Emmalisa och jag....jag hoppar....det löser sig!! : )

Av Lena - 26 januari 2013 12:34

Igår fredag.
Något vi är bra på är att slappa i soffan, mysa, äta något gott och bara känna helgens start! Ha ha alla fick välja vad man var sugen på att äta! Godis och ost!!! Kolla in ostkniven, den har gett många skratt, kniven köpte jag som 20- åring första gången på Ullared ( eller Gekås som det korrekt heter )med min bror och Maria!! Ha ha still going strong!! Kniven alltså ; )
Inte varje dag man parkerar bilen bredvid antika föremål!!!
Idag lördag sitter jag nu på ett tåg till Malmö! Inflyttningsfest med bästa tjejerna!! : )

Av Lena - 23 januari 2013 21:20

Yes, då var det dags igen för Simskola! Tre kvällar av arbetsveckans fem i fyra veckor! Fixar vi lätt!! Ha ha man får tänka så!!
Både Vilmer och Emmalisa går! : )
Badhusbilder kan aldrig bli så fina som strandbilder!!! : )

Av Lena - 23 januari 2013 21:19

Yes, då var det dags igen för Simskola! Tre kvällar av arbetsveckans fem i fyra veckor! Fixar vi lätt!! Ha ha man får tänka så!!
Både Vilmer och Emmalisa går! : )
Badhusbilder kan aldrig bli så fina som strandbilder!!! : )

Av Lena - 20 januari 2013 19:08

Ja, veckan rullande på som tåget och helgen kom... Och försvann!!!
Men vilken helg!!! Resa till Kreta är bokad i maj!!! JAAAA, sol!!!
Fika med Malin, milen sprungen (i nio minus!!!) medans Vilmer och Adde gympade! nöjd med 55 min! På söndagseftermiddagen åkte Vilmer skidor för första gången med Adde!! Jag och Daniella var med såklart!!!
Inte många åk förrens Vilmer kände hur han skulle flytta tyngden! Några åk senare åkte han liften själv och ville inte åka hem!!! : ) Så duktig!!!
Var mycket nervös första liftåket.. Han har ju aldrig åkt innan....
Antar att det är så för alla föräldrar!!
Men ja... Vilmer vill åka skidor varje dag nu säger han... ; )
As always... Tog mitt mobilbatteri slut, blev därför bara en bild! : (
Emmalisa och Tilde hade bestämt att se skulle leka, men är nästa gång får hon följa med och åka!!!!
Älskar åka skidor!!

Av Lena - 16 januari 2013 20:53

Känns så kul att komma tillbaka till jobbet och känna att man varit saknad! Så många elever och kollegor som visat och sagt det! Gör mig glad in i själen och värmer i hjärtat ( Kan ju behövas i dessa minusgrader!)
Annars var det ju fullfart i måndags och tempot ligger kvar än idag...
Life's good! : )

Av Lena - 12 januari 2013 23:26

Igår var sista lediga dagen! Sovmorgon, kolla film på ipaden och bara slappa stod på schemat! Check!! Vilmer ville leka med kompis så William följde med hem. De hade jättekul i 4 timmar. Senare blev det tjejkväll på Bar-B-Ko..som vi skrattade, hade tårar i ögonen och kramp i magen : )


Idag efter ett muskelpass så var det dags för julgransplundring hos Farmor och Farfar!
Innan vi åkte fotade fotograf Fredrik ( min fotograf Fredrik : ) barnen här ute! Blev så fina bilder!
Farmor hade dukat väldigt juligt och Emmalisa och Vilmer pyntande med godsaker de gjort hos Mormor och Morfar. Godsaker de gjort till sig själva och till Tilde och Isabell! : )
Efter god middag blev det magi och alla barn blev förtrollade till sagornas värld! Mycket omtyckt!
Julen dansades ut, Vilmer ville vara gran! : )
Fiskedamm.... Vilmer har blivit så lång att han ser över filten, så de fick ha sittande fiskedamm!
Alla fick fina saker! Supertack! Jag fick en fin iittala ljusstake! : )
Emmalisa och Tilde började pyssla med sina direkt!
Pepparkakshuset bankades sönder, godis åt i massor och en fika hann vi också med! Mätta och ja, där var julen slut!!
Tack för en mysigt plundring!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards