bobos

Alla inlägg under juni 2013

Av Lena - 29 juni 2013 18:33

I måndags var vi på stranden med Camilla, Marcus, Alexander och Felix. Ingen bilder ( dåligt av mig ; )
Farmor och Farfar var här och åt kvällsmat på tisdagen. En regnig dag vi gjorde ärenden och städade huset! Lilla bilen fick sig en liten srevice också!
På onsdagen var Ella, Alfons och Hedda här (inga bilder, ännu sämre ;)
Torsdag var vi på stan, barnen fick välja leksak och på kvällen var jag och Farmor på Kidsrean! Som vanligt fick många fina plagg följa med hem! Vi avslutade kvällen med Pizza och Ernst! : )
Idag har vi varit vid sjön! Underbart! Lisa & barnen kom och de har lekt och skrattat!!
Vilmer och Emmalisa ville aldrig gå hem, är ju härligt att bara vara på stranden.
På kvällen fick jag och Sussi en fin kväll av vänner som nu är före detta kollegor : ) ! Mycket god mat och gott vin!
Tack tjejer!! : )

Av Lena - 23 juni 2013 18:56

Sommaren visade sig från sin bästa sida!! I torsdagskväll satt Lööw och jag i solen på Bar -B- Ko! Nice!
Midsommar började i Balsby med midsommardopp! : )
Firandet i år blev ett idylliskt hemma hos Lisa & Tobbe. Ny tradition skapad! Vi satt ute i det gröna och åt och in på sentimmarna flyttade vi till "Toscona". Mysigare uteplats får man leta efter.
Vi sov över, på morgonen kom de yngsta upp först och ville kolla på tv.
Efter god frukost konstaterande vi att det inte var riktigt badväder. Men en tur till Åhushamnen för en glass funkade! Ha ha gick på Tobbes idé att ta en glassbåt! Orkade halva....
Tack för härligt firande Fam. Medailleu -Fredriksson.
Midsommardagen kan summeras med sov/ äta godis/ kolla film/ äta chip...
Idag blev det jordgubbar till frukosten!
Blir glad och inspirerad av att löpartrenden växer! Kul att se alla åldrar, tränade och mindre tränade ute i spåren! Härligt!!!
Fredde gjorde rabarber - jordgubbssylt. Stekte pannkakor och vispade grädde! Fint det! : )

Av Lena - 20 juni 2013 07:57

Nu har jag lämnat ifrån mig nycklar, jobbmobil, datorn och är det städat på mitt gamla arbetsplats. Jag säger tack och hejdå!
Mot nya mål!! : )

Under avslutningsdagarna var barnen hos Mormor och Morfar. De åkte och badade till barnens stora glädje!

För ett år sedan satt man på ett plan till New York!! ; D

Av Lena - 15 juni 2013 21:56

Vilmer slutade ettan!!! Galet, men sant! Emmalisa var med i kyrkan och sen lämnade jag henne på dagis.
Jag åkte tillbaka till kyrkan för min nias avslutning.
Vi fikade på tårta och delade ut slutbetygen för grundskolan. Vi la ut kort på golvet från när eleverna gick i 6:an. Så mycket som hänt! Jag hade även skrivit ner några minnen och ord som jag tyckte passade till eleverna. Jag har ju haft dem 7 timmar i veckan i 4 år....blir ju rätt många minnen!
Ledsen, det var jobbigt. Kände tårarna redan när en förälder på morgonen berättade hur glada och nöjda de var att just jag hade haft deras son genom högstadiet.
Ett härligt gäng 9c! Nu on your own!
Jepp, här hemma är det packdags och rensartider! Jo, lite solande hinns med det med! ; )

Av Lena - 10 juni 2013 22:07

I fredags kom Jönsson, Tyra & Tea och lekte i solen! Vilmer och jag klippte oss på eftermiddagen, nice!
Sen hängde vi i trädgården...också nice! Fin baksida ; ).
På lördagen åkte jag och Jönsson till Göteborg! Tittade på Benkes dansföreställning Svansjön, helt fantastisk! Nästa år sätter Benke upp Shakespeare Macbeth i Stockholm! : )
Det blev Tapas i solen, drinkar, efterrätt, mer drinkar och lite dans! : )
Vi sov på Gothia och åt deras fina frulle!

Av Lena - 6 juni 2013 20:43

Ååå älskade sol!! Helt underbart! Nu är det inte långt kvar på terminen, bara administrativt kvar! ; )
Hela den "korta" veckan bara swishade förbi!
I söndags var jag och Emmalisa och hälsade på gamlamormor & mormor och morfar.
Måndagen avslutade jag med ena åttan, vi fikade i Tivoliparken på soltrappan, åt och pratade om de tre roliga åren vi haft tillsammans. Man lär känna varandra ganska bra med 6 timmar i veckan på tre år! : )
Så kul att alla var med och efter fikan/ kvällsmaten gick vi på bio!
I tisdag var det grillning på Emmalisas dagis! Mysigt och kul att träffa och prata med de andra föräldrarna.
Igår blev det grillning! Älskar det!!
Idag blev det drulle ute på trädäcket, men ingen bra idé att kolla Breaking Bad sola samtidigt.... iPhone gillade det inte!
Vi cyklade alla ner till Tivoliparken på nationaldagsfirande! Härligt!
Sommar sol och värme!!! Gillas! : )

Av Lena - 6 juni 2013 20:42

Ååå älskade sol!! Helt underbart! Nu är det inte långt kvar på terminen, bara administrativt kvar! ; )
Hela den "korta" veckan bara swishade förbi!
I söndags var jag och Emmalisa och hälsade på gamlamormor & mormor och morfar.
Måndagen avslutade jag med ena åttan, vi fikade i Tivoliparken på soltrappan, åt och pratade om de tre roliga åren vi haft tillsammans. Man lär känna varandra ganska bra med 6 timmar i veckan på tre år! : )
Så kul att alla var med och efter fikan/ kvällsmaten gick vi på bio!
I tisdag var det grillning på Emmalisas dagis! Mysigt och kul att träffa och prata med de andra föräldrarna.
Igår blev det grillning! Älskar det!!
Idag blev det drulle ute på trädäcket, men ingen bra idé att kolla Breaking Bad sola samtidigt.... iPhone gillade det inte!
Vi cyklade alla ner till Tivoliparken på nationaldagsfirande! Härligt!
Sommar sol och värme!!! Gillas! : )

Av Lena - 1 juni 2013 23:43

Underbart att vara ute hela eftermiddagen och kvällen!
Sommar I LÖV U!
Vattenballonger flög hejvilt i torsdags!
På fredagen grillad vi! Lite vin och ljummen sommarbris är perfekta combon i väntan på maten!
Hela lördagen lekte barnen med grannarna. Fredde och jag cyklade till stan i strålande sol. Efter mysig tur på stan fick vi skjula innan vi cyklade hem.
Vi var genomblöta..
På kvällen kom familjen Fredriksson och åt grillad hamburgare!
Lite planer planerades! : )
Barnen dansade gangnam style ; )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards