bobos

Alla inlägg under november 2014

Av Lena - 29 november 2014 10:55

Förra helgen var det avslut på musikalen Little Shop of Horrors. Underbart att se hur mycket gänget har utvecklats.
Vi hade festen på La Cuisina efter föreställningen.

Mycket inredning blev inköpt denna helg! Fredagen köptes fina juldetaljer från Maria på Lilla Villa Vita. Lyxigt att känna ägaren, gå ett kvarter bort, välja & vraka bland de fina sakerna.
På lördagen efter Vilmers gympa åkte barnen, jag, Farfar & Farmor till IKEA! Fredde spelade med Storbandet.
Massor med folk men som nu är välkänt, jag älskar IKEA!
Men även iittala outlet som är en favorit!

Jag & mina kära kollegor i 4-6 var i Malmö på en otroligt bra föreläsning.

Emmalisa älskar att baka, kladda eller jobba med händerna kan vi kalka det : )
Chokladbollar blev det denna gången.
Efter det hade Emmalisa extra träning & Vilmer gympade han med.

Vi försöker förbereda oss & huset på att en liten valp ska flytta in.

Så blev det fredag. På morgonen hade vi utvecklingssamtal med Emmalisa. Vi blev så stolta & glada som föräldrar.
Efter jobb & skola var Mormor & Morfar snälla & skjutsade de ner oss till uppfödaren för att hämta hem valpen. Fredde jobbade & på kvällen hade Vilmer dansuppvisning.

Vi är så glada att lille Sigge äntligen är hos oss.

Av Lena - 19 november 2014 22:05

Fredde & jag var nere hos uppfödaren & skrev papper & gick igenom viktiga saker att tänka på som hundägare.

Väldigt svårt att fånga sötnosen på bild.

Vilmers klass & lärare är helt fantastiska. Idag var det vernissage & deckare var temat.

Idag blev även premiär på kamineldning.

Av Lena - 16 november 2014 23:20

I fredags körde jag till Mormor @ Morfar med barnen. Fikade & lämnade dem där.
Jag och några av mina kollegor var ute & åt. Vi gick därefter på musikal! Little shop. Härligt!
Lördagen var fixa till kalas, skjutsa till gympa & göra godispåsar.
För att vid 14 sätta mig på tåget till en träff med Shejklubben! Paddel, bowling & shuffelboard! Sååå kul! Mat & dryck!
Mycket bubbel blev det : )

Söndag. Emmalisa hade klubbtävling.
Så söta tjejerna är!
Emmalisa kom överst på pallen i fristående av 11 tjejer.
Med tunnbandet gjorde hon halva programmet utanför mattan. Då får man så mycket avdrag. MEN Emmalisa var så glad och gjorde alla moment bra, så fast stora avdrag slutade hon på en fjärde plats av elva.
Detta var Emmalisas första guldmedalj, gissa om hon var glad?

Hem & vila för att tre timmar senare ha sportkalas för en 40 barn.
Det gick jättebra & Vilmer var nöjd.
Tiden går ju så fort, men vi hann dansa, kälkbandy, spökboll, sist ut & killerboll. Äta korv, glass, popcorn & godis.

Varför ta det lugnt och stilla på helgen när man kan göra såhär mycket kul istället ; )

Av Lena - 13 november 2014 05:48

Den 8 november gifte vi oss. Enligt Emmalisa gifte vi oss alla fyra : )

En mysig fin vigsel med våra familjer.
Emmalisa & jag blev fina i håret hos Ulrika.

I Tomarpsgårdens ateljé hade vi middag & kalas efteråt.

Vi är så nöjda med hela dagen & kvällen. Vi sov över på gårdshotellet & njöt av en fantastiskt god frukost.

Japp, jag åt nästan allt jag plockat ihop : ) Var ju tvungen att äta en rejäl första frukost som Fru Olofsson : )

Farmor & Farfar bjöd på nygifta- lunch & vi passade på att fira Farsdag.

Tack alla inblandad & alla som på något sätt gratulerat vårt giftemål.
Vi är så glada & tacksamma för det.

Mina underbara kollegor.

Jag fyllde år & blev firad. Farmor & Farfar kom på kvällen & vi hämtade mat & åt tårta.

Två dagar efter mig fyller ju Viimer år. Jag blev både glad & förvånad när Vilmer frågade om han fick ha skjorta & slips i skolan. Självklart fick han det.
Hans val till kvällsmat blev inte helt otippat Tacos : )

Av Lena - 5 november 2014 02:28

Farmor & Farfar bjöd på Halloweenfest!

Av Lena - 3 november 2014 23:20

Om några veckor blir han vår.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards