bobos

Alla inlägg under januari 2015

Av Lena - 29 januari 2015 21:49

I måndags var jag i Malmö och var med på inspelningen av tv-serien Bron. Så så så kul & verkligen en erfarenhet rikare. På tal om rik, jag spelade en snygg, rik vernissagegäst. : ) kommer i höst om inte scenen klipps bort.

Hade vi haft två tjejer hade den äldsta kanske hetat Vilma & sett ut såhär ; )

Lille Sigge blir stor! Han & Elsa ( gosedjuret) var lika stora för 10 veckor sedan när Sigge flyttade hem till oss.

Av Lena - 25 januari 2015 21:43

l fredags hade Therese gjort en underbart god trerättersmiddag till oss andra : )
Så fint hus & så mysigt vi hade.

Adde & Vilmer hjälpte mig att bära 15 kg hundmat! De var ju redan uppvärmda efter gympan ; )

Sigge har nu inga problem att komma upp i våra sängar.
Han är mycket nöjd själv med detta! : )

I detta snöblöta väder drömmer jag mig bort.....

Av Lena - 22 januari 2015 19:08

lgår hade Sigge namnsdag!
Sigge älskar snön!

Av Lena - 15 januari 2015 21:04

Idag följde Bella med Emmalisa hem.
De har så kul ihop : )

Så medans tjejerna lekte spelade Vilmer & jag Wii Party. Jag gillar tv-spel & tycker att jag är ganska bra. MEN Vilmer slår mig med hästlängder! Vad hände?? Är det åldern som tar ut sin rätt?? ; )
Dock slog jag Vilmer på Just Dance, tack! En härligt känsla för "unga" Lena : )

Av Lena - 13 januari 2015 22:12

Sorry för dålig uppdatering.
Hela lovet hade vi det lugnt & skönt. Läste, kollade på film, gick mysiga promenader med Sigge & vilade upp oss : ).

Älskar Scotch and Sodas barnkläder Scotch and Shrunks till pojkar & Scotch R' Belle till flickor. På tagsen finns det alltid något finurligt som barnen kan pyssla med.

Lille Sigge... Älskade snön, smygligger i sängen fast han inte får & har fattat att det mysigt framför kaminen. What a dog : )

Av Lena - 2 januari 2015 16:34

Vår önskan var även i år att få åka skridsko på en sjö & grilla...men med 5 plusgrader fick det fortsätta att vara en önskan.
Vi hittade en härlig plats i skogen med vatten & fin natur. Tobbe stekte pannkakor och det smakade väldigt gott.
Sigge & Greta var med.

Sedan var det dags att svira om & fira in det nya året.

Mycket god mat & dryck. Livat & när klockan var 02.00 då var 4 av 5 barn väldigt trötta. Vilmer somnade tidigare uppe i sin säng : )

Förra nyårsdagen var vi på bio med familjen Krizanec, så även denna. Ännu en Sune-film. : )
Efter filmen hade vi lite myskväll & vi åkte hem 01.00 när barnen var som piggast...högljuddast iallafall ; )

Sigge klarade av nyår galant. Var inte rädd utan tyckte tvärtom att det var spännande med raketer.
Här klockan 12... som alla män...
Sigge med cigg ( ser det ut som : )


Vad hände 2014?

Älskade Gamlamormor somnade in.
Vi åker limousin.
Lena åker till Wales för första gången.
Morfar fyller jämt.
Vi träffar en liten hundvalp som får plats i handen. (Vem visste då att vi själva skulle ha en valp)
Vi åker till Barcelona för första gången.
Mormor fyller jämt.
Vi plockar jordgubbar & upptäcker Vilmers dolda talang.
Emmalisa får Siggekanin.
Emmalisa börja skolan.

Vi installerar en kamin.
En underbar vecka på Cypern.
Siggekanin flyttar ut.
Fredrik & Lena gifter sig.
Hunden Sigge flyttar in.

Vilket härligt & händelserikt år!
Undrar vad som väntar 2015?

Önskar er alla ett gott nytt år!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards