bobos

Alla inlägg under februari 2012

Av Lena - 29 februari 2012 21:07

Idag blev det snabba ryck att hoppa in på föräldrarådet.


Tack snälla Farmor och Farfar som passade barnen! : )

 

Så jag köpte lite onsdagsmys till mysarna i soffan! : )


Köpte en ny träningsväska, min gamla har gått sönder! Men den köpte jag 98 i USA så den har ju verkligen hängt med länge!

Här är den nya...

 

Av Lena - 28 februari 2012 23:50

Igår var baren så filuriga....


Storebror viskar något...

 

Som är sååå  roligt!

 

Måndag är ju gympadagen för Emmalisa och Tilde. Ja Emmalisa... filurig? Oh yes!

   


Idag gjrode jag något som jag sällan gör...lunchar på stan, man hinner inte men idag gjorde jag ett undantag och lunchade med Fina Malin! Vi valde Museet! Så gott!

     

Ser otroligt mätt ut här och det är jag! Bättre var det inte att jag gick tillbaka till jobbet med min varma vinterjacka... usch...ville bara hoppa ur mitt "skal"... Eleverna bara skrattade när jag sa att jag höll på att spricka! : )


Vid sju blev det lite tacos med Farmor och Farfar! Nu börjar det ta form i vårt badrum där upp! : ) Finfint!

 

Av Lena - 26 februari 2012 21:33

Igår messade Martina och frågade om Vilmer och Emmalisa ville vara hemma hos henne med hennes barn Elliott och Emander och deras mormor idag...

Eh...vill hon verkligen ha 4 barn istället för två? Jo, mormorn ville heller ha 4 än två!

Så ja, då var barnen borta och lekte i 5 timmar idag också!

Elliott hade gjort så fina örhänge till Emmalisa:

 

Jag passade på att gå på ett barnklädes party. Och ja....handlade mycket som vanligt! Tacksamt att ha mig som kund!

 

Barnen ville inte gå hem och Elliotts och Emanders mormor tyckte inte heller de skulle gå hem, men efter 5 timmar så hämtade jag barnen. Så fint vårväder!!!

   

Fredde gjorde en chiligryta!

 

Av Lena - 25 februari 2012 20:07

Idag har Vilmer och Emmalisa lekt hos Arvid och Vera i nästan 5 timmar. Så kul de har haft! : ) Ingen ville gå hem!

Tack snälla!


Fredde och jag åkte till stan och tog en fika/lunch.

 

 När barnen kom hem så kom Emmalisa på att vi hade Mora Träsk (som syns i soffan) !


Blev så oerhört sugen på smoothie och med den fina mixern jag fick av Fredde har en egen smoothie knapp! : )

 


Emmalisa är också mycket förtjust i smoothie!  

 

Det låg en lite present till oss vid dörren när vi kom hem! : ) Det är nog något Vilmer är förtjust i!  TACK! : )

   

Av Lena - 24 februari 2012 22:22

I dag fick jag sovmorgon, Fredde gick ner med barnen! So lovley! : )


Efter lång härlig frukost så åkte jag och lämnade Vilmers och min cykel. Hann med en kort sväng på stan och kunde inte låta bli att köpa en vårjacka och gummistövlar till Emmalisa...bara för att det var sol och 10 grader ute!

Vilmer hade simskola och Emmalisa var jätteduktig och satt brevid mig och Sandra och titta på.

   


Hrm...så filurig du ser ut Emmalisa...

E. Jag är bara så här glad att Ella och Alfons ska komma!!

   


Det blev hemmagjord pizza med Lisa, Tobbe, Ella, Alfons och Hedda.

En tyvärr suddig bild på lilla Hedda.

 

Emmalisa har längtat så efter att leka Ella. Efter mycket lek så blev det lite film.

 

Grabbarna spelade X-box.

När klockan blev mycket fick barnen spring i benen...


   


Tack för en jättemysig kväll! : )

Av Lena - 23 februari 2012 22:28

Idag mellan kvart över nio till kvart i ett bara lullade vi runt i pyjamas. Jag drack te, låg i soffan och läste lite i min bok. Barnen ritade, tejpande, klistrade klistermärken.... ja hela vardagsrummet var belamrat med diverse pysselsaker. Plus lite gosedjur..hundar och katter som låter och allt vad de gör...

(skonade er från en bild på detta)

Vi åkte till Mohlins för att kolla på ny cykel till Vilmer, men han är förliten för nästa storlek och lite förstor för den han har, så vi hittade ett nytt styre att sätta på den "lilla" cykeln för att han sitta lite rakare i ryggen. : ) Bra lösning!

Ska lämna in Vilmer och min cykel i helgen. Min har punka!


Barnen tog en cykeltur i det underbara vårvädret! 10 plusgrader = vårkläder!!!

      

Underbart att gå med barnen en lång runda i vårsolen! : )


Vilmer älskar vara ute så vi tog en sväng på baksidan när vi kom hem.

   

På eftermiddagen börjades det kaklas i vårt badrum! : ) Så fint det kommer att bli!

 

Det blev pizza och Ko-San till kvällsmat! Mums! : )


Kul respons:

Imorse när Emmalisa vakande tog jag upp henne och berättade för henne att det har fötts en lite prinsessa. En riktig prinssena, Emmalisa frågar:

E. Är det jag mamma?


När Vilmer väl vaknar (en halvtimme efter oss andra) berättar jag för honom att en lite prinsessa fötts idag. 

V. Vad ska vi köpa till henne?


Vi brukar ju köpa present och hälsa på när någon fått barn! : )  

Av Lena - 22 februari 2012 22:20

Igår lekte vi med Jennie, Tyra och Tea 6 timmar! Mycket trevligt! : )


Vi började med skridskoåkning...

 

Det vara Tyras första gång och det gick jättebra! : )


Lunch, fika och lek lek lek! : )

 

 Emmalisa berättar hur de ska leka... Riddare, prinsessa och Vilmer har halsband! ; )


På eftermiddagen/ kvällen kom Farfar och fixade i badrummet. Farmor kom när hon jobbat och då åt vi kvällsmat! : )

Farmor spelar med Vilmer! : )

När Emmalisa blir trött blir hon som jag, skrattig och skrattar mycket åt det man själv säger! : )

   


Imorse köpte vi klinker och kakel till badrummet.

 


Jag lämnade barnen hos Mormor och Morfar medans jag forsatte till Väla för att träffa Therese! : )

5 timmar gick fort, men mycket prat, skratt och shopping! : )


Barnen och Mormor och Morfar hade varit på bibblan, fikat och såklart Nisses! : )

 

När vi körde hem höll jag på att glömma böckerna vi la undan på Maxi igår (Emmalisa och jag).

   

Av Lena - 20 februari 2012 19:59

Åh... vill bara bara njuta och stanna tiden...

Vi gick upp vid halv 10...vi, barnen och jag, Fredde fick sova vidare. Han har tagit ledig idag.


Lång lång lång lång frukost! : )

Vilmer och jag har haft race med Indian Jones legospelet.

Emmalisa satt och roade sig med att sortera Vilmers fotbollskort.

 

Idag började jag läsa denna bok vid frullen, är övertygad om att jag läst ut den innan jag somnar i kväll/natt. Så så så spännande, kan bara lägga den ifrån mig korta stunder. (hade inte den med mig när vi varit utanför huset : )

 

Emmalisa har sovit med en fläta som går runt huvudet. Kul att ena sidan är småvågig och andra storvågig.

 

Men Flisi är lika glad för det! : )

 

Här är en som ÄLSKAR gladiatorerna!

 

Här ser vi "HÄNGBRON"....

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards