bobos

Alla inlägg under maj 2014

Av Lena - 30 maj 2014 21:46

Ledighet! Barnen ute i trädgården, ett glas rosé, Fredde grillade, Farmor & Farfar stannade på middag.
Älskar handgjord grillad hamburgare gjord på högrev. Efteråt blev det min favvo...grillad banan med choklad : )


 


Måste säga att grillat är godast! Igår grillade vi färsk kalkon. Fantastiskt gott. Barnen grillade marshmallows.

Idag har vi varit på Kjugekull med Martina, Elliott & Emander.

Kristianstad är så fantastiskt fint.

Precis som vår New York tavla. Gillar den nästan lika mycket som själva staden ; )

Nu är det fredagsmys!

Av Lena - 26 maj 2014 22:57

Vilken underbar stad!!
Shejklubben åkte ner till Malmö & efter god lunch...

...blev det en mycket god kaffe.

  På kvällen satt vi på en mysig innergård innan vi drack massa bubbel på Lilla torg.



Underbara fina vänner, Love you!

Morsdag firade vi med picknick i parken. Mycket trevligt!

Idag gick premiären på grillning.

Väldigt gott : )

Av Lena - 23 maj 2014 23:24

Ha ha alla precis alla som sprang igår eller idag har tyckte det är galet att springa lopp dagarna efter varandra.
Men jag gjorde det : )
10 km på 52.39 Mycket nöjd!
Kom 46 av 148 tjejer! : )

Är ju jättestor skillnad på 5 km & 10 km. Ha ha med tanke på att jag inte skulle springa lopp och inte tränat till det är jag mycket nöjd.
Höll 4.7 min / km på 5 km &
5.15 min / km på 10 km.

Av Lena - 22 maj 2014 22:19

Nu är det bevisat!! Man behöver inte träna löpning på tid, bara man har vinnarskalle & är riktigt taggad!!!
Bästa tiden någonsin på 5 km. 23.50 min! Nöjd!

Av Lena - 21 maj 2014 21:19

Ikväll har vi hängt i Tivoliparken på Kalvinknatet. Emmalisa sprang för första gången & Vilmer för andra. Så snabba & duktiga!!! De var så glada & nöjda efteråt.

Emmalisa har planterat en tomatplanta, ritat av Vattentornet & gjort maskar av lera på dagis. Hur hinner de??

Av Lena - 19 maj 2014 21:42

Vilmers gympauppvisning !

Så duktig han blivit!!
Hela gänget var samlat : )

Idag hade Vilmers klass teater. Otroligt duktiga och deras fröknar som tränar och fixar med alla barnen.
Samma lilla skara som igår. Förutom Emmalisa som var på gympan, hon hade avslutning. Hon kom lagom till fikan : )

Av Lena - 19 maj 2014 21:11

Vilken underbar plats! Skåne har verkligen sina guldkorn.
Mysig lunch i solen.

Godaste bullarna från Olof Viktors Gårdsbutik och tårta.

Alestenar.

Ett stup.

Ja, det är våra tokiga barn som gick/åkte ner till vattnet.

Av Lena - 16 maj 2014 21:13

Medans Vilmer var och klippte sig så fikade jag och Emmalisa. Glass och Latte!

Imorse var det viktigt att vi var i tid till skola, jobb & dagis. När jag kom ner till hallen ser jag detta:

Underbara barn! Redo att åka. Vilmer hade packat sina teaterkläder till genrepet i skolan och priserna till lotterna. : )

När jag hämtade barnen lite efter lunch tog de med varsin kompis.
Vi bakade kladdekakemuffins och fikade ute. Vilken sommarkänsla!

Killarna spelade fotboll & tjejerna lekte drottning & prinsessa. Sen tröttnade de och ville pausa i soffan. Så gulligt...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards