bobos

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lena - 31 oktober 2011 23:19

Det är märkligt, varje söndagkväll tänker jag samma sak...är det redan måndag imorgon??


Men ja, så är det ju! : )

Tack Mormor och Morfar för att ni hade Vilmer idag!


För att förgylla denna måndag gjorde Fredde Jell - O. Oreo cookie flavour! : ) Barnen är ju tokiga i dessa kakor!

American-style Jell - O.

   

Av Lena - 30 oktober 2011 17:28

I fredags lämnade jag Emmalisa på dagis och då ville hon cykla själv...hade jag haft tid skulle jag satt på stödhjulen på Vilmers cykel och sänkt sadeln, men det hinner man ju inte på morgonen så hon cyklade på sin lilla cykel.


Så glad Emmalisan blev för att hon fick cykla själv! Vilmer cyklade ju, men på en större cykel och då gick det ju att själv cykla brevid.

  


   


På eftermiddagen kom Henke, Jennie, Tilde och Isabell förbi för att Tilde och Isabell skulle få vattkoppor!

   

Hoppas någon av dem får det! : )


Lördagen så var det underbart väder! : )

På kvällen var det tjejklubben och det blev en tur till Helsingborg. Lite skumpa på tåget!

     

  Tog inte så många kort men här delar jag och Camilla en chokladdessert!

      

Två mindre bra kort, men ett där man ser tydligt att det är vi och ett där man ser tydligt mysbelysningen på Haket, där vi åt.


Söndag.

Dop av Hedda Lilly Anok.

Lilla söta Hedda var så nöjd och skrattade när hon blev döpt! : ) Vilmer var hos Farmor och Farfar eftersom han har vattkoppor (torra men vi ville inte riskera).

     

Emmalisa fick var med framme med Ella coh Alfons.


Efteråt var det fin mottagning i församlingshuset.

        

  Väldigt god brunch!

 

Emmalisa och Hedda.

   

Lilla Hedda fick en liten flicka i ett halsband från oss.

 

Alfons och Lisas bror Linus ville också fotografera.

 

Ella.

 

Underbara Hedda.

 

En trött Emmalisa vill ta höstfoto, men tålamodet var inte så stort därför blev det bara två bilder.

     


Nu efter att ha slappat i soffan hela eftermiddagen ska vi inta:

 

Av Lena - 27 oktober 2011 22:03

Igår på kvällen fick Vilmer vattkoppor!

Emmalisa satt nyduschad och kollade in vad hon önskade sig i julklapp ( mycket nöjd och lite lyrisk över att ja, mamma jag vill köpa allt allt allt! )  och Vilmer somnade i soffan utan att ha ätit eller duschat:

Trots koppor orkar man dansa till Mora träsk:

    

  Det blev lite julinspiration efter god pizza. Jag, Farmor och Jennie hittade finfina saker som ska pryda våra hem i jul! : ) ( ja, jag köpte förstås andra roliga saker också!) Tack Farmor för den fina "kranshållaren". Hittade en söt liten julbock!

 

Tack Farfar som var hemma hos Vilmer och Emmalisa!

Av Lena - 25 oktober 2011 21:51

På kvällen åt Farmor och Farfar burritos med oss! : )


Vilmer gör sin första läxa:

 


           Vilmer väljer en bok på skolbiblioteket, vi läser den hemma och sen ska ha skriva vad boken heter och rita föra  att sedan kunna titta på det han ritat och berätta vad boken handlade om. Tyvärr har nog Vilmer ärvt min gen när det gäller rita! : )      


Emmalisa sitter ner och dansar till Mora Träsk:

      



      


Av Lena - 24 oktober 2011 22:46

Lördag! Vilmer hade sin gympa. ( tog en sådan fin bild på när pojkarna sitter på rad, men vill inte lägga ut den eftersom jag inte vet om det är ok med de andra, ni får tänka er hur fint det är!)


Vilmer lekte med Adde, så jag körde själv till Tyringe och Mormor och Morfar för att hämta Emmalisa.

  

När vi kom hem så gjorde vi oss klara och åkte till Lisa, Tobbe, Ella, Alfons och Hedda!

 

Fyra stora busar!

 

En liten bus!

 

Åh vad det åts godis! : )

 

Ingen bra bild alls, men tycker att Emmalisa liknar Ella på någotvis...

 

Söndag! Fredde och Emmalisa bakar scones!

 

Till min och Vilmers glädje! : ) 

 

Sen åkte och Emmalisa till Mamma/barngympan som vi hade i våras. Den var sig lik! Kul att se alla barn som fortsatt och hur stora de är! : ) Sen bar det av hem till Lööw, Erik och lille Jesper!

Erik och Emmalisa läser!

       

   


Måndag! Vilmer hade sitt första skolutvecklingssamtal, allt var bra. En pigg och glad kille som är duktig i skolan!

Vilmer har också tagit sitt första skolfoto:

 



På kvällen var jag med kollegorna på teater och såg en teater om lärare! Många roliga skratt!

   

Vi lyxade till det i pausen med räkmacka! : ) Eva, Sussi och Susanne!

    

Av Lena - 21 oktober 2011 23:48

Igår så hämtade Mormor och Morfar Emmalisa efter skola och dagis.

Vilmer hade haft fritidskul och varit smurf! : )


 

En liten dans till Mora Träsk hinner man alltid!

  På kvällen var jag med kollegorna och hade mysig tacokvälle med marängswiss till efterrätt! Man skulle kunna tro att jag bestämt denna meny.... men nej det var inte jag men jag gillar båda mycket!! : )


   Tog några snabba bilder, men blev så dåliga. Så Natalia, jag ska ta bättre bilder och sen lägga ut här så du får se dig själv på bloggen! : )


Tack Mormor och Morfar, Farmor och Farfar för att ni tagit hand om guldklimparna!

Tack kära kollegor för att ni är ni och för att vi har så kul ihop! : )


Vilmer har tagit sitt första skolfoto! Så så så fint! Just nu har Mormor och Morfar dem hemma hos sig och tittar, lägger ut foto på bilden imorgon! : )


Av Lena - 20 oktober 2011 21:50

Oj oj oj oj vad allt bara rusar på! Omdöme, vattkoppor och fritidskul!


Emmalisa är tillbaka på dagis (överlycklig!) Vilmer har för första gången följt med en kompis hem efter skolan! : )


Tyckte att förra veckan var kaos, men nja denna verkar inte bli bättre! : )


Ska fota lite imorgon...

Av Lena - 17 oktober 2011 21:48

Yes, då var det måndag och man var tillbaka på jobbet! Härligt! : )


När jag kom hem ville Emmalisa så gärna följa med till affären för att komma ut lite.

Hennes koppor är torra och syns inte så mycket.

  Härligt kallt höstsolsväder!   Vilmer är veckans värd i skolan, vilket innebär lite ansvar. Han ville ha lite ansvar här hemma också! SÅÅÅÅ gärna för mig!      Underbart att försöka dammsuga upp smulorna! : )


Hoppas denna glädje kring städning håller i sig! : )

Vilmer är lite som Fredde, Emmalisa är lite mer som mig, hon låg i soffan och kollade på tv när Vilmer dammsög! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards