bobos

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lena - 1 oktober 2011 22:26

Dagen börjde med att Vilmer fick näsblod 07.10 Sen kunde han inte somna om, själv vilade jag en timme till. Vilmer gick ner och kollade på tv och började leka med Emmalisas Hello Kitty:

  Hann inte fota, från början så var allt sorterat i färg och storleksordning, Ett riktigt matematiskt tänkande. Vilmer sa att det låg rätt när de stod sorterade.

Emmalisa ville så gärna följa med på Vilmers gympa att hon värmde upp lite själv.  


Idag var Vilmers gympa i Liviushallen.


Vilmer tycker det är jätteskul och spännande!


  Barnen sprang hit...   ..och dit.   Så sugen på att också hoppa, hjula och volta.   En tur till Teatern för att titta på lite dans till Greaseunderhållningen.   Emmalisa sa efter två låtar:

E. Ska vi gå nu?

Kul att titta till ensamblen och önska lycka till! : )


Jag och Emmalisa tog en tur på stan. Jag hade ju lovat när Emmalisa slutat med napp skulle hon få välja vad hon ville i vilken affär hon vill (lätt att lova eftersom BR´s hylla med Hello Kitty står högt på Flisans lista). Emmalisa var lite inne på en ny tröja men när hon såg BR så blev det det. Tro det eller ej... ingen Hello Kitty, nej hon fick välja vad hon ville i hela affären och valde ett hopprep för 22kr! : )


Jag och Emmalisa åkte ut till Gisela och köpte bröd! Så otorligt gott bröd! : )


Hoppas du blir stolt nu Jönsson, för det blev jag! : )

Vilmer leker affär, scannar och klipper ut pengar och  bokstäver och skriver:

  Barnen leker ju alltid som bäst kvällstid när det är mörkt... undrar varför. Idag blev Vilmer så akut trött att han bara la sig hos Fredde och somnade.   My Boys!! : )

Måste bara säga att det här med att Emmalisa skulle sluta med napp gick mycket mycket mer smärtfritt än jag någosin vågat hoppas på! Hon frågar ju inte ens efter den.... än i alla fall.

Det lite mindre roliga är att vi alla fyra känner oss lite snuviga... hoppas det går över tills imorgon!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards