bobos

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lena - 16 oktober 2011 22:42


Emmalisa gungar i höstsolen!

  Fredagsmys! : ) Gamla härlig åttiotalsklassiker hasselbackspotatis!   Just nu är det pyssla som gäller här hemma och just nu är pärla roligast!

    Några roliga saker som Vilmer gjorde var celmentiner och en söt elefant!   Efter gympa i lördags var Adde hos oss och lekte. Här är vi på väg till lekplatsen!   Så kul, Adde hade inte sin jacka med sig då han blev avsläppt med bil, så han fick låna Vilmers fleece och skaljacka! : ) Kul och se! : )  En som aldrig tröttnar på att gunga!     Lite uppträde på scenen!   Vi gick i skogen och lekte, här pausas det!   Vilmer spelar dator...   Emmalisa spelar dator! : ) Tur vi har två! : )  


Idag har Fredde spelat i Storbandet så jag och barnen har, spelat spel (MÅNGA) lekt kurragömma, gjort halsband och pärlbrickor... tänkte ta en kul foto på båda barnen... såhär gick det!      


        

Bara fulla med bus...bättre lycka nästa gång! : )


Vi gick ut och höststädade lite! (eh...jag vet att det är lite sent men men)

  Vi gick och vinterstädade lekstugan.   Nu får den vänta till sommaren tills nya goda caférätter ska fixas till här.   Så länge kan man ta en fika uppe i Emmalisas rum. ( Vilmer ska ju få ett nytt rum snart ) Barnen var jätteduktiga på att hjälpa till att bära och flytta och lägga på plats igen. Så kul att se att Emmalisa är precis som jag, vill vara effektiv och vill bära mycket på en gång istället för att gå flera gånger! : )  

Tänk att det blir så kul att leka med sakerna på ett annat ställe! : )


Ja, Emmalisa har vattkoppor! Look at her back:

 Närbild på en koppa!        

Det allra bästa är att Emmalisa förutom prickarna inte alls känner av det. Hon är pigg och glad och inte ens klilig än, kommer kanske snart. Jag gillar inte att hon fått koppor i ögat, men hon är inte besvärad av det så då behöver ju inte jag vara orolig för att hon är besvärad av det! : )   

Av Lena - 14 oktober 2011 18:13

Jag har varit dålig, är på bättingsväg, Vilmer har varit dålig men blev frisk fort och Emmalisa är dålig!


.... så ja vad säger man....kan inte bli värre än såhär! : )


Nu när jag orkar vara var uppe en hel dag : ) ska jag uppdatera här!


Ha en skön helg!

Av Lena - 10 oktober 2011 23:34

Idag har varje minut av min dag varit inplanerad! : )


Jobba, hämta Emmalisa och ge henne mellis:

   Iväg mot ishallen där Vilmer och hela hans fritids gjorde sig redo för isen!   Emmalisa var lite tveksam till isen i början sen gick det jättebra! Både Vilmer och Emmalisa åker bra nu! : ) Skönt att bara åka brevid! : )      Mycket bus med koner och hjul som finns på isen! : )   Direkt efter ishallen åkte vi till Emmalisas gympa. Vilmer vi så så så gärna se vad de gör på gympan! : )   En snabbtur till Maxi och sen hämtade jag Malin. Dags för tjejerna i Kaoz att mysa och prata och ...   ...äta!!!   Supernice! Like old times! : )

Av Lena - 9 oktober 2011 23:09


Lördag

Efter ett muskelpass på morgonen städade jag min garderob (kommer en förklaring längre ner i inlägget).


Vilmer bakade en äppelpaj och sen åkte vi till min kompis Marcus och hans Arvid.

  I början var Vilmer lite blyg, sen lekte de och ville inte sluta leka.

På kvällen blev det hämtmat och sedan film + godis och dippa! : )

Har du inte sett filmen: Flykten från Bastöy (ska vara norskt ö) så se den! Mycket mycket bra! Skarsgård gör en mycket bra roll där!


Söndag!

Vilmer var på gympan och lärde sig nya saker! Han är så duktig och han tycker det är jättekul! Synd var att Adde var sjuk och inte kunde vara med idag.


På eftermiddagen tog Farmor och Farfar med barnen till Mora Träsk! ( Emmalisa har en DVD med låtarna och hon älskar den!)

  Medans barnen var iväg där åkte vi till Väla (som dock tog längre tid än Mora Träsk! : ) Tack för hjälpen Farmor och Farfar).   Så ja, här är förklaringen! Rensa ut kläder som inte används och in med nytt! : )   Ha ha hittade b la. en jättefin svart klänning att ha i höst/vinter... hade bara 15 svarta redan! : ) Dock inte samma modell! : )

  Yes I know ska fixa till garderoben! Ni som läst bloggen några år... så helgen jag var i Stockholm med Emmalisa och dansade, var i februari 2009 tror jag, i allafall torsdagen, dagen innan jag åkte så började jag riva tapeterna i garderoben! : )

Ska nog tapetsera en fondvägg här inne! : )

Av Lena - 7 oktober 2011 00:24




Tre i rad!



 

Av Lena - 5 oktober 2011 21:43

Ja, min tyska är inte på topp I know! : )


Idag var ännu en dag då vi var så så så morgontrötta att vi precis hann i tid till frullen på fritids. Fick ta bilen, känns galet när det handlar om 200 m! Men som sagt, idag blev det så! Imorgon ska jag 21 alarm på så att jag verkligen gå upp när jag ska!


Emmalisa var också lite trött efter dagis...

   Här slappar hon i sin säng, äter päron och kollar på Mora Träsk!

Vilmer fick välja kvällsmat idag (också!) först vill han ha hamburgare (yes tänkte jag, snabbt, ingen disk och tja hyfsat ok att äta) men sen ändrade han sig och vill ha stuvade macksiar med korv. Så det fick det bli. Tre stora portioner slank ner hos Vilmer!

Efter det så kollade Vilmer igenom sitt dagispyssel och hittade gamla teckningar som han ville göra klart.

  Emmalisa hittade sina teckningar och fyllde på dem lite till....   Alltid fullt upp när det är dags att duscha och sen sova.... : )


Yiihaaa idag är det en vecka sen Emmalisa spottade ut nappen. Detta är kanske inte så häpnandsväckande, men för mig är det så stort, jag trodde verkligen ALDRIG det skulle gå så lätt. Eller att Emmalisa skulle välja själv att lägga den nu! So happy!

Av Lena - 4 oktober 2011 22:00

Nu har jag tränat på gymmet tre dagar i rad och kan knappt röra mig! : )

Musklerna är chock! Ska vila resten av veckan! : )


Igår så var det gympa för Emmalisa och jag frågade tjejerna som har hand om gympa hur det går ( vi föräldrar sitter ju utanför hallen) och det går jättebra!! : ) kul!


När vi kom hem tränade Vilmer med Emmalisas hopprep:


 

Han höll på med detta i kanske en timme. Jag har nog 20 småfilmer,här är en av alla! : )


Idag var det som vanligt på tisdagar, middag hos oss med Farmor och Farfar!

  

Känns mycket bra att allt är i sin ordning! : )


Av Lena - 2 oktober 2011 22:27

Idag var det Farmor tur att fylla år. Vi gjorde oss klara.


Emmalisa posar i dörren!       Mycket god mat som vanligt!   Isabell!

  Vilmer och Tilde spelar fågelspelet.

  Kastanjer som blev...   ...spindlar!         Farmor och Emmalisa...   ....myser!   Grattis Farmor på födelsedagen!  

Henke, Fredde, Jennie, Farmor, Farfar och våra fyra barn ( och barnbarn).

  Emmalisa och Isabell.   Tack för mycket god mat, efterrätt och tårta! Behöver inte äta nästa vecka! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards