bobos

Alla inlägg under mars 2012

Av Lena - 12 mars 2012 21:56

Emmalisa having a good time!

     


Hon skrattar otroligt mycket själv till dessa bilderna! : )


Vår i luften och det blev bara fleecetröja till gympan! : )

 

Av Lena - 11 mars 2012 21:24

Idag när Vilmer gympade gick jag och Sofie en powerwalk...ja det låter ju så fint, men en snacke-runda blev det och nästan 5 km!Alltid något. Verkligen underbart väder!


Vilmer ville leka med Adde och jag kände att vi alla vill vara ute så jag bestämde med Daniela att vi och barnen skulle träffas ute!

Storebror och lillasyster.

 

Underbart med vårbilder!!!!!

  

 

Adde och Vilmer.

 

Emmalisa och Ella.

Medans barnen lekte satt jag och Daniela i solen och bara njöt!

   

Efter vi varit ute i den underbara solen gick vi hem till oss!

   

Emmalisa och Ella spelar kort.

 

Älskade fredde gjorde oxrullader till söndagsmiddag! : ) Otroligt gott!

 

Fredde har fotat Emmalisa.

   

Av Lena - 10 mars 2012 16:06

Emmalisa kollar posten...hon kollar in vad hon tycker är fint.

    

Tittar på Laban...

 

Den åttonde gången Vilmer är på simskola simmade han ett par längder såhär. Jag tycker det är jättebra att han ens vågar simma själv även om han har simdyna och "korv".

 

Efter simmet lämnade jag Vilmer hos Elliott, han ska sova där. Det är allra första gången Vilmer sover borta hos en kompis.

Spännande! : )

Hemma hos. Vi i "gamla" C-laget har ju haft lite hemma hos i några år nu. Jättekul! : ) Idag var det hemma hos Rolf. Det är alltid kul, för man få veta så mycket om sina kollegor som vi man inte visste och som vi inte alls hinner prata om annars.

 

Sara, Gisela och Vivika.


Pär tog en öl....

 

...och jag tog en lite fruktdrink medans Rolf (som syns i bakgrund) började laga kinamats/wok-buffé.

 

Carolin! 

 

Vivika var den enda av oss som vågade sig på att prova att fritera räkor + ja det som hörde till...

 

Rolf (eller ja hans fru) hade dukat fint och passande för middagen.

    

Eftersom jag inte hann köpa något vitt vin bad jag Pär köpa ett till mig och det var mycket gott!!

 

Rolf som lagat kinamat sen -81 (när wokpannan kom till NK i Sverige first time : ) säger att man ska dricka grönt te till maten. Det var vi tvugna att prova och det var jättegott till!

 

Rolf berättar om maten han lagat.

 

Vi lyssnar och blir sååå sugna på att hugga in.

 

Otroligt gott! Som att äta ute! Det var inte som när man själv ger sig på att kocka kina eller wok!

Rolf...du får 10 poäng av mig! OCH! Ingen av oss kunde tro att Rolf hade denna dålda talang! : )

Efter åt vi kex och ost. Love it!!!!

 

Och lite godis såklart! : ) Love it too...

 

Tack kära kolleogor för en toppenkväll! : )

     

Av Lena - 8 mars 2012 18:24

Ja, redan torsdag!

I måndags hämtade jag kusin Tilde och körde henne och Emmalisa till gympan.

 

Här var det sol och vår luften...vem kunde ana att snö skulle fall tre dagar senare??

I tisdags var Farmor och Farfar här och vi åt kyckling med ugnsrostade grönsaker och tzatsiki. : )

Igår hämtade Farmor Vilmer efterskolan och de hade Vilmer-Farmor-mys!

Jag och Emmalisa åkte och hämtade ett paket som kommit till oss!!

 

Det innehöll många fina sommarkläder. Emmalisa ville så gärna prova!! Nu väntar vi bara på sommarvärmen!

 

Vilmer fick också jättemycket fina kläder att ha till sommaren, men allra gladast blev han för ett par baggy joggingbyxor. ( Jag köper aldrig jogging till honom...så han blev så glad!)

 

Det smittade med jogging, vi satt alla i joggingbyxor och spelade Vilmers roliga spel, bokstavjakten.

 

Av Lena - 4 mars 2012 22:04

Dagen började med Vilmers gympa. Vi hämtade upp Adde och åkte till Åhus. Idag gick jag en runda i lilla Åhus. Gick en sväng till havet som såg oerhört kallt och motbjudnade ut...vänta några månder till! : )

Hann med en supersnabbvisit hos Sofie! : )


Efter gympa besökte vi Underbara Barnmässan med Martina, Elliott och Emander. Jag tänkte att det kunde var kul för Emmalisa som gillar Dora, och om Vilmer hade en kompis med sig så kunde det kanske bli skoj för honom.

Barnen inledde med att hoppa hoppborg och sen lite golf.

 

Sen sprang vi in i Byggar Bob. Synd att bilden blev så suddig.

  

   

Vilmer ville gärna testa sitta på den lilla motorcykel eller krossen eller ja... moppen??

 

Emmalisa ville också testa!

 

  

Vi träffade många mammor, pappor och barn som vi känner! Här är Emmalisa med sin kompis Tyra!

 

Det sista vi gjorde var att träffa Dora. Emmalisa blev så till sig att hon bara vågade hålla henne i handen.

 

Vilmer kramade om henne och tyckte det var kul att kartan och ryggsäcken var med! : )

Vilmer och Elliott ville såklart leka mer!

 

Idag var det allra första gången i mitt liv jag åt kåldolmar! Fredde är så duktig på att laga mat och det var otroligt gott! Såsen var ju som pricken över i:et precis som de rårörda lingonen till de goda kåldolmarna. Härligt husmanskost!!

 

Av Lena - 3 mars 2012 21:02

Idag blev glovet lagt på vår "nya" toalett.

 

Golvet ska såklart fogas... men visst blir det fint??


Vilmer sov ju hos Farmor och Farfar och de hade gjort en massa mysiga saker tillsammans och slutade med att gå på bio!

 

Känner idag att jag är glad att vi har vagnen kvar. Vi övriga tre i familjen åkte till Väla och Emmalisa ville åka i vagnen, hon älskar den! : )

 

Till lunch valde Emmalisa små små hamburgare och grönsaksstavar.

 

Fredde tog modellen större på burgaren.

Och jag tog kolgrillad kyckling med grönsaksspett. Mycket gott!

   

En snabbtur in på IKEA hann vi.

 

En liten snabbvisit hos Mormor och Morfar gjorde vi, det är ju precis på vägen hem.

Mormor bjöd oss på en liten glass. Ja...liten måste jag säga den är ca. 5 cm! : )

   

Alldeles lagom till en liten tjej...dock nöjde hon sig inte med en! : )

 

Morfar och Emmalisa tog en match i Fia.

   

Även om Morfar vann är Emmalisa så glad! En bra förlorare! : )

   


Vi åkte hem och träffade Vilmer som var så upprymd efter ett dygn med Farmor och Farfar! : ) Vilmer trivdes till max och tackar för att han fick vara med er!

Av Lena - 2 mars 2012 19:37

Vilket vårväder!!! Man ville bara var ute och få känna solens strålar!!! Härliga vår, där är mer än välkommen!!!


Det var i sin ordning simskola:

 

Vilmer har utvecklats enromt de 7 gångerna han har gått på simskolan!!! Bra jobbat Vilmer!

Emmalisa hade med sig Nintendot idag att underhålla sig med!

Efter simmet kom Farmor och Farfar och hämtade Vilmer. Han ska sova där och sen imorgon ska ha få gå på bio med Farmor och Farfar! : ) Mysigt! När syskonen Olofsson inte ska ses på ett dygn blir det kramkalas!

   

Jag är som känt är på Maxi en fem gånger i veckan, men nu har det blivit ändring på det. Har börjar handla på Kvantum, för de har så mycket godare naturgodis där! : )


 

Av Lena - 1 mars 2012 21:39

I somras blev jag beroende av bubbelvatten. Och jag hittat det bäst bubblande vattnet för mig, det är ICA´s egna. Bubblorna är lite som i cider, d v s inte så mycket som i den andra vanliga mineralvattenflaskorna.

Emmalisa har ju sett detta och tycker ju att bubbelvatten är gott...lite i allafall. Idag fick hon en egen flaska av Farmor.

 

Överlycklig att det fanns en liten flaska med ROSA etikett!

Hon är också väldigt glad för hon träffade en kompis från dagis som bjöd henne på ett bamsetuggummi! : )


En lite favorit i repris...

Farmormys i soffan:

 

Farfar fixade fint i vårt badrum där upp! : )


Vilmer trillade idag och slog sig illa på soffbordet! Inte så ofta han skadar sig så....

 


Något jag aldrig kommer lära mig...

att gilla spindlar!

Var i köket och såg något svart...stort som förflyttade sig över golve.En sjukt stor och äcklig spindel! Jag fotade den, men bilden blev helt suddig för min puls var så nära maxgräsen! : )

Åh...är så glad för våren...men med våren kommer och spindlar!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards