bobos

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Vilmers första skolavslutning!

Av Lena - 17 juni 2012 11:30

Kan verkligen inte förstå att Vilmers första läsår är slut! Det har verkligen gått fort!!

 

Det är rätt kul att tänka att en del barn i Vilmers klass var 6½ när de började skolan i augusti förra året och Vilmer är 6½ nu när de slutar. : )


   

Vilmer och Emmalisa.

En fin avslutning i kyrkan där de flesta klasserna var uppe på scenen och sjöng något de arbetat med under läsåret. Vilmers lilla Sparvuggla sjöng några sånger och Vilmer böjd på dans till! : ) Såklart har han ärvt att vilja synas på scen! De föräldrarna som satt brevid mig och Emmalisa (föräldrar till barn i någon av de andra klasserna än F-klassen) tyckte han förgyllde hela sången! : ) Ja, kan säga att jag tittar igenom gamla filmer på barnen när de var små och redan när Vilmer var 2½ och dansade med C4-gymnsterna på deras uppvisning var han en "showman". Duktig liten kille som kunde koordinera armar och ben. Dock får man ju välja sina tillfällen när man ska " go all in".


Efter kyrkan så hade Farmor en lite present till Vilmer och en liten till Emmalisa.

        

Vilmer följde med Famor och Farfar och hade lite avslutningsmys. Vilmer var även med och tog emot André som tog studenten!


Emmalisa och jag pausade från kyrkan och gick upp och fikade innan min klass skulle ha sin avslutning i kyrkan.

 

Emmalisa vill också gå i skolan och ha avslutning i kyrkan! Om två år....


Efter avslutning nummer 2 i kyrkan åkte jag och Emmalisa upp till skolan för att ta farväl av de nior jag undervisat och det blev ett litet gråtkalas....

När vi kom hem så var det dags för alla studenterna från Österängskolan att åka på traktorsflak.

Barnen började stå här...

 

Tillslut stod de här!!

 

Jag fick en klump i halsen när första gänget studenter kom... om 12 år är det Vilmer som åker där.

Vilmer som nu känt gillar att dansa, undrade när han skulle få åka runt med musik så och dansa... om 12 år.


Fina kryddor hade Lisa och Tobbe med sig när de kom till avslutningsfesten! Vill bara säga att tanken när jag och Fredde kom på detta var att göra cupcakes, och Fredde skulle baka god tårta och vi skulle göra lekar och ja som ett riktigt barnkalas. Eh...nu blev det inte så. Efter min Jetlag efter Liseberg blev allt färdigköpt!

 

En heja Sverige- tårta, mycket god men det hjälpte ändå inte...

 

Ser ut som en allvarlig stund...men det var det inte. Barnen fick lite avslutningspresenter.

 

Lilla Heddis!

 

Efter massor av lek, utklädnad och byte hit och dit blev det middag! Grillad kyckling, fläskfilé och spearribs.

Grillad ananas till efterrätt.

   

De fyra stora barnen myser på Emmalisas rum.

 

Sen laddade vi för Sveriges match...

 

Sådär roligt slut på matchen, men det var en bra match! Stackars Lisa, som inte alls är intresserad av fotboll!


Lördag!

Vilmer har gympaläger hela helgen! : ) Första dagen och han är redo!

   

Jag och Emmalsia cyklade in till stan för att fixa presenter och lyssna på Fredde när han spelade.

Vi sprang på Farmor och Farfar och Emmalisa fick en klocka! Tack! : ) Hon är jätteglad för den!  ( Hon har sovit med den på)

    

På kvällen var Vilmer bjuden på kalas. Han orkade sa han..

 

Efter att ha lekt och sprungit runt i en idrottshall i 2 timmar hämtade jag en trött kalaskille...


Vi smälte choklad och doppade färsk ananas...

 

 
 
Malin

Malin

17 juni 2012 21:54

Hej vännen!
Du behöver inte be om ursäkt för att du glömde, jag med ju!!! Vi ringer ju alltid om varandra ändå :) vi och våra hektiska liv.
Jag har haft det apmycket i veckan på mitt nya jobb. Nyfärdig sjuksköterska? JA. Inte student.. jag ska är ansvarig nu :) ojoj...!
Jag börjar 14 på onsdag, så då skulle jag kunna ta en fika om du kan?

Och vilken fin helg du haft med familj och en massa goda saker!!! Blir avundsjuk!
puss

http://systermalin.blogg.se

Lena

17 juni 2012 22:58

Hej Sötis!
Jag vet detta är ju helt galet! Vi MÅSTE boka tid, för annars blir det liksom inte av!
Så kul att du trivs med ditt jobb (läste din blogg) så roligt att jobba när man verkligen trivs! Kan tänka mig att du är klippt och skuren för ett sådant jobb!!! Folk känner trygghet och tillit till dig! : )

Jag hör av mig till dig imorgon!
Puss!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards