bobos

Alla inlägg under mars 2013

Av Lena - 14 mars 2013 16:08

Hann snabbt in och hitta fina sommarkläder "live" på stan. Känns som jag bara näthandlar...
Två av min favoritmärken!

Av Lena - 13 mars 2013 19:56

Igår sken solen och våren kändes nära, idag snöade och tur var att sommarkläder och fina sommarskålar kunde hålla oss kvar vid vår och sommarkänslan!
Även Emmalisas dagisfoto kom, kul att ha även om det kanske inte blev den bästa bilden på lilla flis!
Tack farmor för fi hämtade Vilmer och gjorde oss sällskap på simskolan!

Av Lena - 12 mars 2013 20:18

Efter simskolan var det dags för Vilmer att göra sin läxa. Läsa, rita, skriva och återberätta en bok. Så mycket roligare när man är två, nu när Emmalisa kan läsa så läste de varannan mening. Sen ritade de och skrev.
Förutom att Emmalisa skriver med stora bokstäver så var de ganska lika! : )

Av Lena - 10 mars 2013 21:55

Idag hade Vilmer gympa, passar ju utmärkt att springa utr en sväng då. I tanken tänker man Ååå måste springa ner till stranden och få en glimt av havet..,
Titta på bilden nedan och tänk på den känslan!
Hur var det på riktigt? Jo... Tre tights, fyra tröjor ( ja, jag vet tre funkisplagg och eftersom det var -3 så drog på en bomullströja under windbreakern...vilket jag först var glad för i tre km och sen ångrade jag mig de resterande 7 km) mössa och vantar! De tre första km sprang / joggade jag lite lätt framåtlutad i vinden, svårt att ta ut stegen. Biten nere vid havet var horribel, sand YRDE runt och drivor bildades. Fick halvblunda och hålla munnen stängd, sjukt som sanden piskade kinderna. I bytet av riktning så försvann motvinden och jag blev då för varm, obehaglig känsla. Jaja.. Tog ut stegen bra på slutet och kom runt på 53,6!
Idag har vi rensat källaren! Vi är båda överrens om att det är jag som är "samlare" och Fredde "slängaren" : ).

Av Lena - 9 mars 2013 20:01

Har sagt det förut, säger det igen: tiden bara flyger förbi!
Yes, simskolan hjälper väl till så att veckan går extra snabbt! ; )
Om 8 veckor så njuter vi av den första kvällen pä Kreta! Om jag längtar?? OM jag längtar!
Barnen har lekte med kompisar, invigt lekstugan för i år! Så glada att vi har den!
Barn är ju så ordningsamma, när jag tittade ut hade de tagit av sig overaller och ställt stövlarna snyggt utanför lekstugan! Liiiiiiite kallt, men van, går man in i ett "hus" så tar man av sig!

Nu är det mello, barnen gillar det och gissa av sista bilden vem de hejar på?

Av Lena - 5 mars 2013 19:42

Hela söndagen satt jag i audition för Annie! Såååå duktiga barn det finns här i trakten!
Fredde och Henke var i Malmö på konsert!
Tack Farmor för att Emmslisa & Vilmer kunde vara hos dig!
När audition var slut hade Farmor gjort god lax! Lyxigt och gott!!

Idag har Mormor och Morfar klippt våra äppelträd!! Tack! : )
Vilmer var så glad igår, han fick för första gången ha joggingbyxor till skolan och sen var han och Emmalisa hos grannen och lekte till läggdags! : )
Idag körde vi på med nästa Simskola! Härligt!!
Vilmer hade maskerad- disco i skolan och valde skelett- outfit!
Emmalisa hann precis äta upp kvällmaten sen bara la hon sig på soffan och somnade!!

Av Lena - 3 mars 2013 01:48

Bild 1. Ännu en olycka nästan precis utan för vårt hus. En moped som blev påkörd.

Bild 2. Åååå, hittade så fina frukostskålar! Blir glad av prickigt! Skulle kunna ha massor av roliga skålar och glas, men Fredde känner inte så ; )

Bild 3. I Fredags badade vi med Medaillue/Fredriksson efter skola och dagis. Åkte sedan hem och hade fredsmys med barnfavoriten tacos och godis! Lisa och Tobbe har köpt ett stort fint hus! De är i fullgång och gör det till ett drömhus! Sååååååå fint!!!
Bild 4. Lisa och Tobbes hus.
Bild 5. Idag åkte barnen skidor med Elliott och Emander! Batteriet tog slut igen.. känner igen det nu! Hade görnat filmat och fotat! Idag åkte Vilmer nästa hela backen, såg knappt skymten av honom. Han lärde sig på ett kick! Han älskar farten! Emmalisa lärde sig knappliften och åkte också riktigt bra! Vilmer följde med Elliott hem för att titta på melodifestivalen. Emmalisa vill också ....innan hon somnade i bilen hem : ).
Bild 6. Sushi och Sashimi till kvällsmat! Underbart!
Bild 7. Man kan ana på färgerna vem som köpt godiset! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards