bobos

Alla inlägg under mars 2014

Av Lena - 28 mars 2014 19:12

Helt fantastiskt mysigt och härligt här i Wales. Jag och nio kollegor är här i Cardiff nu & kommer träffa lärare härifrån och från Irland. Just nu bara njuter vi.
Sofie och jag tog en löptur till Cardiff Bay, hotellfrulle & en heldags shopping. Hoppas bo klara att inte övervikt på väskorna på hemresan!

Nu är det dags att välja restaurang och sedan se vad nattlivet har att erbjuda!

Av Lena - 25 mars 2014 20:03

I fredags var jag och några i mitt arbetslag på en mycket intressant föreläsning på högskolan, man känner att msn inte är van att sitta och lyssna i 8 timmar. Hem & sedan personalfest! Nice!

Har helt fantastiska kollegor!! : ) Och roliga ; )

Lördagen bestod av träning, gympa, lek med kompisar & Farmor & Farfar på middag. Nice!

Så söndagen blev att ta igen missad sömn under två nätter... ; )

Emmalisa kör lite poser ; )

Denna femåring...

Av Lena - 16 mars 2014 20:10

I fredags träffades det gamla Kaoz-gänget ( dansgruppen). En rolig och trevlig middag på Bar-B -Ko.
Lyxade till det med en chokladfondant! Fantastiskt god.

Hela helgen har barnen lekt med Adde & Ella, både här & där.

Simträning & simskola uteblev då reningssystemet lagt av. Synd bara att vi stressade upp och dit, men en härlig långfrulle väntade...

Fredde kockade ihop en härlig söndagsmiddag, fint avslut på helgen.

Av Lena - 13 mars 2014 21:55

Har inte sprungit sedan i höstas, bara varit en gymråtta. Fick nu känslan att springa lite : )
Den 22 maj i fjol sprang jag Tjejloppet i Tivoliparken på 5 km under 25 min, känns som ett taggande mål även detta året. Alltså runt den 22 maj i år ska jag springa 5 km under 25! Jadå!!

Av Lena - 13 mars 2014 20:45

Efter en härlig tur på stan åkte jag och Emmalisa till Mohlins och köpte en ny cykel till Emmalisa. Gladare än gladast.

Hög tid för hårklippning.

Efter klippningen var det nice med en glass i solen.

Att äta Daimstrut kan medföra att lösa tänder blir lösare.... kanske rent av trillar ut.

Av Lena - 12 mars 2014 21:47

Emmalisa testar och cykla på Vilmers cykel. Dags att leta efter en större cykel till Emmalisa.
Barnen kickade hem från skolan. Kändes nästan som sommar i luften.
Vi var ute hela eftermiddagen, lekte, spelade & fikade ute. Underbart!

 

 Så fina muggar, är så glad för dem!

Älskar olika sorters sallader, idag blev det kycklingsallad.

Av Lena - 11 mars 2014 22:59

Jag och Emmalisa ser nästa likadan ut i våra jackor & skor.

Emmalisa kände sig lite trött vilket syns på ögonen.

Vi körde till Mormor & Morfar.
Spelade spel och fikade. Emmalisa hjälpte till med kvällsmaten.

Jag var hemma hos en vän jag växt upp med. Tittade på barnkläder, åt god kvällsmat och skrattade : )
De bor i ett otroligt fint hus.
Ha ha såg mysigt ut på kvällen när jag fotade, tyvärr syns det inte på bilden.

Undertiden badade Emmalisa och när jag för att hämta henne läste Mormor om Krabban Konrad. : )

Av Lena - 9 mars 2014 20:37

Helgen bjöd på underbart väder!
Jag och Ingegerd tog en rätt lång runda på stan. Strosade, shoppade & lunchade. Mysigt.

Vilmers morfar vann en tur i en limousine på en vernissage Vilmer hade med sin klass. Idag blev det åka av.

Vi drack och åt gott både i bilen och hemma hos oss. Farmor hade gjort jättegod mat och smarriga semlor.

Tack alla inblandade för en fantastisk eftermiddag.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards