bobos

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Lena - 12 november 2011 23:58

I tisdags var det dags för tacokväll och det är tur att jag har en liten hjälpredag i köket!

   



 

Vilmer dukade så fint, han ville allt skulle stå på ett led! : )

 

Farfar och Farmor kom och åt med oss! : )

 

På onsdagen var jag på föräldramöte på Emmalisas dagis, tack Farmor och Farfar för att ni passade barnen då! : )

Torsdagen fyllde jag år och tack igen för alla gratulationer! : )


Mina sjuor är väldigt förtjusta i Emmalisa ( hon har varit med några gånger och då har det slumpat sig att hon kommit när jag haft just mina sjuor) så när jag ville ge dem en belöning eftersom de gjort så bra ifrån sig på matteprovet ville de ha godis och träffa Emmalisa! Tog jättesöta bilder på dessa stora pojkar och lilla Emmalisa mitt i smeten, men kan inte lägga upp dem här. Hon trivdes som fisken i vattnet! : ) Här myses det för fulla muggar när det är sängdags! : )

 

På föräldramötet på dagis sa de att de arbetat med matte och det syns! : )

 

På fredagkvällen gjorde jag chokladbollar som vår älskade Vilmer skulle få till frukost på sin födelsedag.

 

Klockan 7!!! Hör jag en röst: Får man paketen på morgonen eller på kvällen??

Jag svarade att han fick gå tillbaka och sin säng och försöka sova. Det dröjde inte många minuter förrän vi hörde: Nu är jag redo!!! Ja, det var bara att gå upp SÅ tidigt och grattade honom! Så glad när vi kom in!

 

Å så glad Vilmer blev när han såg chokladbollarna! : )

 

Emmalisa var så trött, men när hon hörde Vilmer säga chokladbollar så öppnades hennes ögon fortare än kvickt!

 

Vilmer fick ett X-box som han önskat sig! (till Freddes glädje också tror jag! : )

 

Tanke var att Vilmers nya rum skulle vara klart nu till han fyllde år, men eftersom vi just nu bara har en liten bil är det svårt att frakta hem möbler och annat vi vill ha i liten bil. Så vi kopplade in det i hans tv i där uppe. Söta Vilmer...som han har spelat! : )

 

Sen hade vi kalas för familjen!

 

Morbror Pär och Vilmer bygger Star Wars lego.

 


 

Emmalisa fick också paket fast hon inte fyllde år idag! : ) Här har hon dekorerat sig lite.

 

Vilmers favorittårta, den gröna som han själv säger! : ) Vi köpte två stycken, och det blev ganska mycket kvar på den ena. Men innan Vilmer och Emmalisa la sig på kvällen så åt de nästa upp hela! ( det får man när man fyller år!!! )

 

Så kul att se Emmalisas gamla kläder på Isabell! : )

 

När gästerna gått hem så ville Emmalisa prova sina nya vinterkänger och en utklädningshatt! Cowgirl!

    

  Vilmer fick 4 par skor och jättemånga fina andra presenter! Jag fick också fina presenter! Vi tackar alla för ni kom och för fina presenter! Tack!  


Det sista Vilmer sa innan han somnade var:

V. Mamma, jag ska spela tv-spel direkt när jag vaknar!


Lena tänkte: Bara det inte är 07.00 som det var idag! : ) 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards