bobos

Alla inlägg under december 2011

Av Lena - 7 december 2011 23:49

I måndags hann jag precis träna efter Emmalisas gympa och kvällsmat! De har flyttat fram tiden lite på julschemat, därför var jag precis i tid! : )


Igår tisdag så var vi i Åsum och bytade däck.

Vilmer och jag byggde upp Dinolandbana och hade race med jepparna (Detta efter en genomkörare av Mora Träsk såklart)

Emmalisa spelar Mora Träsk dataspel.

 

Kvällsmat, kebabrullar, kebatallrik och pizza! : )

 

Efter maten kom världen bästa överraskning! Mora Träsk tröjor! : ) Vilmer var lyrisk!!!  Rusade runt i huset och sprang in och satte på DVD:n och det var ju ännu roligare att sjunga och dansa när han hade likadan tröjor som Leif och Danne.

 

Klockan halv nio körde jag till Kosmorama och träffade Daniela! Inte varje tisdag man går på Bio halv nio! : ) Breaking Dawn, så bra! Tack Camilla för att du övertalade mig att se filmerna från första början! Jag täntke inte att det var något för mig, men nu är jag liksom lite fast... Mycket bra!


Onsdag redan och Juluppvisninge med C4-gymnasterna.

 

En jätteglad och jättetaggade Emmalisa!!

 

Lilla Flisi!!

 

Farfar, Farmor, Mormor, Morfar, Vilmer och jag.

 

Så bra att Vilmer kan spela på min gamla telefon! : )

   

Uppvisningen gick mycket bra! Som vanligt syns mina barn lite extra (sitter i generna kanske). Emmalisa hade en liten extra show, där hon glatt dansade och showade! : )

Vilmers kommentar efter 50 minuter:

V. Tar det aldrig slut mamma?


Kolla in Kristinastadsbladets bilder:

www.kristianstadsbladet.se



Av Lena - 5 december 2011 00:36

I fredags ville Vilmer sova hos Farmor och Farfar, vilket han gjorde.

Jag och Emmalisa gick till badhuset (där vi inte varit på år och dagar). Mysig fredagsmys! Naturligtvis hade vi riktigt fredagsmys när vi kom hem! : )


På lördagen hade Vilmer sitt bowlingkalas!

 

Emmalisas klot gick ganska rakt....men långsamt, vissa gånger visste vi inte om det skulle komma ända fram till käglorna.

 

Vilmer och de andra grabbarn hittade lite olika stilar som funkade mer eller mindre bra. Denna sittstilen funkade hyfsat!

   

Alla barn hade jätteskoj och var jätteduktiga på att bowla! Vilmer fick denna fina kägla som minne av sitt kalas! : )

Tack alla kalasbarn för att ni kom och för de fina presenterna! : )


Idag söndag var Vilmer på kalas hos en kille i klassen. Jag skulle vara duktig då tänkte jag och lägga ut lite saker på blocket. Började med att köra till Farmor och hämta resesängen. Stannade och pratade i 45 minuter och när jag kom hem var det dags för lunch så då körde jag fixadet det innan Fredde åkte och spelade julkonsert!

Hann lägga ut lite saker och kläder...

Emmalisa provade en ostruken klänning som var förliten, men lika glad för det är hon!

   

 

Hon gillar att vara med på bild helt enkelt! : )

Vi avslutade dagen med popcorn och Alibabba spelet! Vilmer förklarar hur Dromedaren kan hoppa.

Lilla lärlingen sitter fint och lyssnar och iakttar rörelsen.

     

Ett spel som är mycket spännande och ger utlopp för känslor! Här, lyckokänslan!

 

Nervöst....

     

  Vilmer vann! : )




Av Lena - 1 december 2011 22:31

Äntligen här är första dagen på kalendern!

Torsdags Tacos! : )

 

Idag kom min iphone 4S! : )

 

Tog sådan tid att uppdatera och överföra saker från min gamla iphone så jag gjorde lite fruktsallad! Är så stolt över mig själv att jag inte dök ner i godisskålen! : )

   


Vilmer har gjort en fin rimbok i skolan:

Gul sol och blå stol! Fint jobbat Vilmer! : )


Fick en söt liten julklapp från min kära kollega på jobbet! Tusen tack Mia! Jättesöta! : )

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards