bobos

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

No time to sleep...

Av Lena - 22 januari 2012 18:13

Allt går på högvarv! : ) Me like!

I torsdag kom massa kläder jag beställt och älskar när det är såhär fint paketerat!

 

På fredagen var det Vilmers allra första gång på simskolan! : )

Vi laddade med pannkakor till mellis:

 

Han var så jätteduktig! Några i gruppen var ju vattenvana och simmade under vatten, Vilmer är ju inte alls rädd för vatten men han kan inte simma under vatten! Han var superduktig! Emmalisa som var klädd i vanliga kläder som jag (varmt som bara den) var jätteduktig som tittade på Vilmer och de andra barnen i 25 minuter (av 30) utan att försöka bada eller tjat om att bada. MEN, när 25 minuter gått sa hon högt och tydligt:

E. Mamma, detta är ju skittråkigt! ; )


På kvällen var jag ute med min kära kollegor på Bishops Arms för en lite After Work! Mycket trevligt som vanligt! : )


Lördag.

Denna morgon gick Vilmer ner och spelade tv-spel. Emmalisa låg i våra sängar och kollade på barntv. Jag och Fredde spånade vad vi skulle göra under dagen. Tills vår lille tidningsförsäljare knackade på lite efter 10, då gick jag ner och sen gjorde jag mig klar. Åkte till Maxi och handlade och sen hade vi lång frukost.

 

 Barnen sen och hade klätt ut sig i våra kläder:

Ha ha de ser inte så glada ut just på bilden, men var själaglada och dansade och hade värsta uppvisningen!

När de klätt sig satt de så fint och tittade på snön:

     

Vi kollade på film och Vilmer låg på min mage och säger följande:

V. Mamma det är så skönt att du är så mjuk på magen! Ha ha ha eh...tar ju inte det som en komplimang...


Då ringer Tobbe och frågar om vi vill komma och äta innan vi ska på Les Miserable. Ja, jo det kan jag väl tänka att vi vill den 12 februari (när jag trodde vi skulle gå) men det var idag vi skulle gå!

Så fick ju göra oss klara på 2 sekunder och fixa barnvakt på studs! Tusen tack snälla Farmor och Farfar som kunde ha barnen! : )

Vi åt god middag hos Lisa och Tobbe och sen åkte vi ner till Malmö Opera!

 

    Fantastiskt bra! Otroligt sceniskt arbetad och jättebra sångröster!!! : )


Idag söndag hade Vilmer gympan och Emmalisa skulle på två kalas!

Emmalisa har ju sett när Vilmer skrivit på sina kompisars kort, så det ville Emmalisa också göra. Jag skrev orden på ett annat papper och sen tittade hon på det och försökte skriva likadant.

  

Grattis Vera Önskar Emmalisa

 

Grattis Tyra Önskar Emmalisa.

Kalasdags! : )

   

       

Tyra- bus !!              Jennie läser.           Fullt upp med att leka. Goda plättar och glass. Mammorna fick god pizza!

   

Godispåse! ( Emmalisa var ju så charmig och frågade Jönsson efter glassen, vi får väl godispåsar när vi lekt... ah..)


Senare var det dags för Veras kalas!

Jag stannade en liten stund och tittade när de lekte sätta svansen på åsnan.

Sen var Emmalisa där själv!!! : ) Det gick jättebra!


Vilmer och Adde har lekt hela dagen idag efter gympan! : )  

Så när Vilmers klasskompis och hans lillebror bjöd in Vilmer och Emmalisa på mysig filmkväll fick vi tyvärr tacka nej!

Jättegärna en annan gång! : )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards