bobos

Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Man kan bli knäckt...

Av Lena - 30 september 2008 20:47

Idag var jag och barnen en tur på stan och i en blöt park och mer regn kom när vi gick hem. På eftermiddagen kom Mormor och Morfar som längtat efter barnen så. Toppen tyckte Vilmer, Emmalisa sov mest : )


En mysig eftermiddag, vi handlade och sen fikade vi. Morfar fixade även tvättmaskinproblemet (att sköljmedlet rann rak igenom) TACK!


Nu ska jag berätta varför man kan bli knäckt.

Första gången idag: Vilmer och jag bakade äppelpaj och Flisan sov gott på en filt i köket. Jag blev jättesugen på chockladbollar och det går ju så snabbt att göra.Vilmer älskar att baka och i synnerhet när man får kladda med händerna. Precis när jag hällt upp en skål med kokos och en skål med pärlsocker och bollar var i rullning, ringer telefonen. Smart-Lena ska då försöka svara med armbågen på telefonen, ja, nej det gick inte så bra. Telefonen dunsa i golvet så Emmalisa blev jätterådd och skrek och när jag väl fick på telefonen hann jag säga hej till Lisa innan batteriet tog slut! Så  snabbt-tvätta kladdiga händer och ta upp Flisan. Hon vill amma och jag försöker samtidigt styra upp en ivrig chockladbolls rullare!


Andra gången idag: när jag och Vilmer ätit Fajitas (Vilmis åt 2!!) och jag hade diskat klart var det dax för Bobo att sova. Emmalisa sov (igen i köket) och jag var med Vilmer och tog på pyjamas. Kommer ihåg att jag tänkte att nu har jag fått snurr på att läggrutinerna.

DÅ ringer min mobil som ligger i köket (den ringer högt) och Emmalisa vaknar igen och blir jätterädd (till råga på allt så är det ingen i luren när jag svarar (gissa om jag ska kolla upp nummert?!). Så, ja, jag tröstar henne och sen vill hon amma och under tiden klär en trött Vilmer av sig sin pyjamas och blöja.

Suck, man kan bli knäckt... men det blev inte jag men skoj är det precis inte!


Dagens Vilmer-mening:

Vilmer tittar i sitt album från när han var liten. Han ser en bild när han sover.

V. Titta mamma, göttigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards