bobos

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Lena - 20 november 2010 20:04

Idag så var det dags för Vilmers första 5:års kalas! (av 3). Idag kom mina vänners barn.


Fredde spelade på Arenan (allt på en gång) så jag hade två barn och en massa saker som skulle göras! Känns att jag inte varit hemma i veckan, skickade inbjudningar via sms, har inte bakat någoting alls, utan köpta precis allt! : ) Men så är det ibland! Kom och tänka på att till Emmalisas kalas satt jag och gjorde små askar till alla barnen! Men... det gick bra med köpta påsar!

  



Var på stan och hittade så mycket fina saker! Det blev mycket fina kläder till jul och nyår till barnen! : ) Och så hittade jag dessa två fina stolarna! Inte billiga med såååååå fina!

  

De kommer bli perfekta till det fina bordet jag köpet i sommras!


Tanke var att Emmalisa skulle sova och så skulle jag och Vilmer fixa klart till kalaset!

Men så blev inte fallet, Emmalisa halvslöade i vagnen på stan och när stolar och annat var inpackat i bilen så var hon så nära att sova, jag bar in henne i sängen när vi kom hem, och så börjde Vilme och jag fixa. Efter en kvart var hon färdig vilad! : ) Men det gick ganska bra ändå!

Vilmer hjälpte till och rita en teckning till popcornleken.

  

En riktig festfixare! : )


När gästerna kom så sprang en glad Vilmer och öppnade först dörren och sen paketen! : )

    


Fika!

  


Vår prins och prinsessa!

  


Tårta!

   

   

   


Popcornleken är avklarad och nu är det fritt fram att äta!

  

Övriga barn åt popcorn som stod på bordet!


Fiskedamm!

  

     


Alla kalasbarn!

   

Utom Victor och Felix.


Minsta kalastjejen:

   


Lite som en tradition nästan, så sitter två pojkar sist kvar i soffan och äter godis! : )

  

Vilmis och Adde!

Ja, nu är verkligen vintern här! Kallt ute och mysigt inne!


   


Måste nu bestämma om jag ska behålla min bruna jacka! Frågade mina vänner som känner mig bäst och mest, vad de tyckte... ah.. ja, vet inte om det hjälpte mig så mycket! Men på måndag måste jag bestämma mig, kan ju inte vela såhär!


Ja, nu är det bara att ladda tills kalas nr.2 imorgon! Då kommer Vilmers dagis hit! : )

         

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards