bobos

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Fotbollsträningsdebut!

Av Lena - 5 maj 2010 22:42

Idag så var det en helt vanlig onsdag.


Farmor och Farfar hade barnen på eftermiddagen medans jag jobbade.

Tilde var med här hemma och lekte på baksidan.


Det blev hämtpizza idag som åts ute!



Här äter vi pizza ute.


Det var ju snabba ryck för idag var det fotbollsträning precis här vid planen där vi bor.

Så vi fick skynda dit! : )

Det kryllade av ungar där, och många föräldrar.


Det var nog lite försvårt för Vilmer. Han har ju aldrig tränat fotboll innan och kan inte utan att någon förklarar för honom förstå att de ska passa mellan varandra och sen i mål. Det var andra omständigheter som också gjorde att Vilmer blev ledsen och sen på slutet ville han inte vara med längre.

Så synd att det blev så fel första gången han nu skulle testa. Kanske är han för liten, kanske är fotboll inte hans grej, kanske blir det bättre nästa gång om han vill fortsätta. Fortsättning följer....


  

Här är vi hemkomna från fotbollsträningen.


Barnen fick vara uppe en stund och leka innan det var dags att gå och lägga sig.


Dagens mening kommer från en av mina danselever i sjuan.

Vi kollade på en Bouces föreställningar på DVD idag och jag berättade att de nu  har gjort sin sista föreställning. Då undrade eleven:

Elev. Men varför ska de sluta när de är så bra?

J. De är gamla, de är mellan 30 och 40 år.

Elev. Oj, de ser inte alls gamla ut. De har ju cool kläder och sånt.

J. Ja och de är ju så dukiga också! Jag har dansat med dem för några år sedan. Jag kan förstå att de vill ägna sin tid åt sina familjer och annat.

Elev. Men du har ju också familj och du dansar ju också och du är ju bara tjugo!



Ha ha ha...oh yes... underbart! Det är härligt att hon tror att det bara skiljer 6 år mellan oss. Och jag har två barn, en lärarutbildningen, bott utomlands 2½ år och sen jobbat i 7 år! Ha ha...man började ju tidigt!

 
 
Cilla

Cilla

6 maj 2010 14:21

Lukas var precis likadan på fotbollsträning. Det var aldrig hans grej. För mycket folk och han fattade nog aldrig grejen riktigt. Han gillar att titta på det men det är nog det enda:)
Hoppas det är bra med er annars!
Kram från Småland

http://nilssonruntorp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards