bobos

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Lena - 15 maj 2010 22:10

Idag hade jag och Therese bestämt att vi skulle bada med Bella och Emmalisa! Det är ju så långt mellan gångerna man badar! Amanda var också med och badade! : )

Emmalisa tog det försiktigt i början men sen blev hon vattenvan! Mycket tvätt av mun och så ville hon dricka vattnet! : O


Emmalisa gick själv ur lilla poolen och gick bort mot den stora och ville hoppa i!

Hon älskade att sitta på kanten i den stora bassägen och hoppa i själv! Det blev ett så kallat spontan dyk! : )


Bella var som ett vattendjur! : )

  

Två färdigbadade tjejer! Bella ser jättelång ut på bilden jämfört med Lisa! Ha ha tror det är frissan och kanske lite skorna! : ) Tror att Bella är längre än Flis men inte så mycket! : )


Har mycket dåligt samvete för att Vilmer inte kunde följa med, men han vill så gärna åka vatterutschbana och hoppa och de går ju inte med Emmalisa! Så nästa gång är det hans tur! : )


Jag och Emmalisa åkte till GamlaMormor! Vi har inte varit där på jättelänge! Hon orkar ju inte med två busar på en gång, så idag blev det Emmalisas tur!


Fika och bus!

  

GamlaMormor är vill alltid ge barnen något gott...idag blev det glass!

  

Det var inga probelmo för Emmaliso att äta denna stora struten!


I två timmar var vi hos GamlaMormor, det är nog vad hon orkar med! : )

  

Emmalisa fick som alla andra barnbarn och barnbarns barn titta på alla små saker! : ) Emmalisa blev mest förtjust i en katt! : )


När vi gick ut ur porten så mötte vi min Moster Gunnel och en minut efter kom Morfar på cykel! Rena släktträffen! : )


När Emmalisa kom upp i Morfars famn kunde hon se GamlaMormor i fönstret och då kunde hon vinka tillbaka! : ) Fönstret speglade sig när hon stod på marken.


Vilmer och Fredde hade varit och slängt skräp och fixat lite andra grejer!


Efter kvällsmaten så la jag och Vilmer pussel!

   

Fast Vilmer är så duktig och la nästan hela själv!


Varför leker barnen alltid bäst när de ska gå och lägga sig?

   



Dagens Vilmer-mening:

När vi pusslade ett mindre pussel med många bitar så hjälpt jag honom och gav jag honom en bit och sa att här är en bit av en rosa ballong, då svarade Vilmer:

V. Men mamma, du behöver inte hjälpa mig, jag är stor och kan klara det själv. du behöver inte ens peka på pusselbiten!


Nej nej nej jag ska inte! : ) Han har ett bra mönsterseende! : )


Emmalisa har verkligen blivit kivig! Hon springer fram till Vilmer och tar något som han håller på med, springer ut i köket och så nära fönstret hon kan och Vilmer springer ju efter henne och sen när hon är framme vid fönstret så slänger hon i pusselbiten eller vad hon tagit in så nära elementet och under bordet och stolarna hon kan, sen skrattar hon!


Oh boy.... detta är nog bara början anar vi! : O

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards