bobos

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Lena - 6 mars 2011 20:43

Dagen börjde med Mamma/barngympa. Den gick bra och är ju så kul!


Sen snabbt hem och duscha och göra sig klar och sen till Timea på Pomp de Lux-party. Fredde och Vilmer åkte till Gamelfarmor Edit så Emmalisa fick följa med mig vilket gick bra!


For Boys!

   For Girls! 


Så mycket fina kläder.


Naturligtvis kladde min orden denna gången med, dessa namnen på kläderna göra det lite klurigt...

Så Emmalisa var duktig och satt och ritade medans vi fixade till min order.

   


Sen åkte vi en tur till Maxi och handlade och när jag sedan kommer hem....

hör och häpna för detta är ju inte första gången! Då har jag glömt att ta med husnycklar! : (

Ringde Jennie igen och så åkte jag och Emmalisa dit och hängde tills Fredde och Vilmer kom  hem.


Emmalisa och Tilde hade jättekul den lilla stunden som vi var där, de badade och lekte!

  


     

Två kusiner och bakom sitter lilla Isbell och leker.


Isabell:

  


När Fredde kom hem så var det snabbt hem och svira om till danskläder och ner till dansen. Ingen parkering och jag tog en som var precis vid hallen som en annan just lämnade, vilket jag aldrig ska göra om!

Fick böter och blev riktig arg! Satt man och beställde kläder och tvekade och sen nu pengar till ingenting.....men jag körde hem och sen Fredde hade fixat goda saker på bordet så då gick det över! : )



Av Lena - 6 mars 2011 08:29

Lördagsmorgonen bara försvann... något strular med vår boxer som gör att vi inte kan titta på tv vilket innebär att vi gör andra saker! Bra saker! : )


Jag och Vilmer åkte in till stan och köpte present till Vilma och sen hämtade vi Emmalisa och körde till kalaset!


Vilma 5 år!

  


Emmalisa somnade i bilen och ville därför först inte prata och inte fika, istället passade hon på att ha alla de "rosa" leksakerna för sig själv!

 


De andra barnen fikade vi det fina kalasbordet!

   


Vilma, Fia och Vilmer!

    


Vilmer konstaterade i bilen att Vilma och Vilmer är jättelika namn. Sen kom han på att om man är tjej så får man ha a:et och är man pojke får ha r:et på slutet.


Efter god fika så gick vi ut och lekte! Härligt väder! (Glömde kameran inne)

Någon Star Wars clon ? inte vet jag vad figurerna heter kom sedan och hämtade alla barnen och tog med dem på en skattjakt i den lilla skogen och hittade en godisskatt. Det var Vilmas storebror Viktor som klätt ut sig, men är mycket tveksam om Vilmer förstod det! : )


Sen gick alla in och mumsade på godis!

  

Vilmer körde lite rockring, svårare än det ser ut!


Felix och Emmalisa spelade lite Hello Kittydator.  


Vi stannade mycket längre än planerat så det blev sångstund hela vägen hem så ingen skulle somna!


Medans vi var iväg så sålde Fredde våra bruna fotöljer, handlade och lagade mat!

Färsk pasta med kyckling, soltorkadetomater och basilkasås!


Mycket gott!

Det blev ju godis och chips till en mycket dåligt film (vår tv funkar ju inte) filmen som ni inte ska se heter Bröderna Karlsson. : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards