bobos

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Dags för kalas nr.2!

Av Lena - 21 november 2010 22:27

 Idag så var det ännu en skön morgon när vi gick upp 10! Barnen hade varit vakna sen kvart över 9 men låg och läste böcker och kollade på tv tills vi mornat oss färdigt! Emmalisa är nog den som ligger längst! : )


Vi tittade ut och insåg att vår lilla plan om en liten skattjakt inte skulle bli av. Vilmer har bjudit hit sin avdelning på dagis på kalas och då kom jag på att det hade varit kul att gå en skattjakt i Björket och lösa små gåtor och göra små uppdrag för att sedan hitta skatten. Vi tänkte grilla i ut och sen gå in och leka och äta glass och godis.


Mmm regn hela förmiddagen så vi fick planera om! Emmalisa var inte välkommen på detta kalaset, så hon fick åka till Farfar och Farmor! Tack för att hon fick vara där!

Vilmer gjorde precis som igår, sprang och öppnade dörren och sen öppnade han sina alla fina paket! Tack alla glada kalasbarn! : )

  

  

Man kan leka med legot på många olika vis! : )

     

 Vi dukade ett litet långbord till alla barnen!  

  


Popcorn-leken går alltid hem!

  

Danstävling!

     

Det var några barn som inte alls vill vara med och leka och dans! Och någon ville inte äta korv heller! : ) Ville hellre sitta på bilen i lekrummet med mössan på! Kan inte annat är le när barn är som bäst!


Lek!

  


Tur att vi har flera vånigar och MASSOR av saker! Alla barn hittade något att leka med! Favoriten var nog en radiostyrd bil som vi köpte till Vilmer i London! : )


Jag och Fredde kom på att vi ville ha ett kalasfoto på kalasbarnen!

  


Kortet blev riktigt bra! Kul att ha ett foto där nästan alla är glada!

  


Tack alla kalasbarn för att ni kom på kalas hos Vilmer!


På kvällen tränade jag min och Jönssons dansgrupp.

Jag kollade även upp pustning till vårt hus! : ) Yeah!

Jo...rättade en klassuppsättning matteprov också ( måste ju hinna med att jobba lite också! : )


Känner att jag vill fråga berörda föräldrar till barnen på kalaset om det är ok att lägga ut bilder här. Så hann du se bilderna så såg du hur fina de var, annars lägger jag ut dem igen om det är ok för föräldrarna! : )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards