bobos

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Lena - 17 juli 2010 21:24

Så trist när internet strular.... men så glad man blir när det funkar igen!


Ja, i torsdag körde jag barnen till Tyringe, både jag och Fredde hade bokat oss på K-dagarna så barnen skulle sova hos Mormor och Morfar!


Vi gick ner till Morbror Pär och Moster Maria för att provbada i deras pool!

    

Barnen hade kunnat bada hur länge om helst!


  

Morfar provligger Morbror Pärs sköna stolar!


Vi fikade och sen åkte jag tillbaka till Kristianstad!

  Sakke är nu längst i deras familj och det var så sött när kusinerna satt bredvid varandra! 


Mysig och gott!


På kvällen hade vi vår årliga träff med jobbet! Varje år träffas vi en dag under Kristianstadsdagarna då vi går ut och äter och dricker gott!


Det är jättekul att ses mitt i lovet! : )

  

  


Det blev Tapas och burgare på Harry´s!


Lite senare kom Farmor och Ingela till Harry´s!

    

Hi hi tog två kort på dem och på det ena blundar Farmor och på det andra blundar Ingela! : )


Det blev en kul kväll som alltid och sen senare på kvällen träffade jag Fredde! Så skönt att gå hem när det var ljummet i luften!



Fredag:


Jag körde och hämtade barnen i Tyringe. Vi var hemma och slappade och på eftermiddagen när solen tittade fram gick vi till poolen..


   


Ett besök på Konsum sommarlust godis och glass! : )


Efter duschen blev det ett luciatåg också!

    

  


" Sankta susisa" sjöng Emmalisa efter Vilmer! : )


Vilmer har blivit så storebrorsaktig mot Emmalisa här kommer ett exempel!


Emmalisa åt på en gummiring som tillhör legot och då kom Vilmer fram till mig och frågade om Emmalisa fick ha den i munnen. Nej svarade jag. Då gick Vilmer fram till Emmalisa och förmande:

V. Det är jättefarligt att ha den i munnen Emmalisa, spotta ut den annars kan den fastan i halsen och då kan du inte höra mer!


Ha ha ha det var sjukt kul! Han drog till med en härlig konsekvens som inte ens var i närheten!


Idag lördag så var jag och Vilmer en sväng uppe hos Tilde och lämnde storasyster present till henne!


Sen blev det en tur på stan med Farmor och Farfar! Vilmer gillar ju karuseller!


    

Vilmer syns knappt men han sitter bredvid Farfar!


Så gulligt att Vilmer vill göra precis som Farfar!

  


Vi åkte hem och fikade här hemma och kollade på Ölandskorten!


Emmalisa provade Farfar nya shorts!

    


Barnen var även ute och lekte i regnet! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards