bobos

Alla inlägg under mars 2011

Av Lena - 4 mars 2011 23:11

   Vilken vecka! Sjukt och omdöme är de orden som snurrat i mitt huvud!

Men nu äntligen är Vilmer frisk!


Men när han var lite sjuk hos Mormor och Morfar så bakade Vilmer ett bröd.

  

Så fint att det ser ut ett hjärta.


Emmalisa kollade i posten och stod sedan och valde ut vilka kläder hon önskade sig:

  

Idag så rensade jag ut alla lånade kläder av kusin Tilde som vi lånat sen Emmalias föddes! Det blev rätt många kassar....

 


Emmalisa tesade lite kläder medans jag plockade ihop kassarna. Naturligtvis alla på en gång!

  

En snabb tur till Maxi för Tacoinköp och sen en tur till Henke, Jennie, Tilde och Isabells nya hus.


En Tacofredag fick bli första inflyttningspresenten!

Ett jättefint och mysigt hus!

    


Tilde och Vilmer laddar för tacos:

  

Emmalisa laddade datorn...

  


De tre söta kusinerna!

 


När barnen var små radade vi upp dem precis såhär i åldersordning, kul att de nu själva sätter sig i den ordningen.


Vilmer och Emmalisa läste för Isabell:

   


Körde sedan hem med två trötta barn...


Av Lena - 2 mars 2011 20:28

Idag är Vilmer på benen och har fått tillbaka lite av det busiga i hans ögon! : )

Han har inte legat i soffan eller velat sova utan lekt och busat! : )


Han har spelat dator:

  


I Vilmers fack på dagis låg en fin mask som han gjort:

  

Tänk vad påhittigt gjort av en fruktkartong tror jag det är! : )


Emmalisa dök i Oreokakorna!

  


En liggandes Emmalisa:

  


Ville skriva..

  


Vad står det?

  

Emmlisa gillar att spela på min telefon:

     

Av Lena - 1 mars 2011 20:23

Vilmer är sjuk vilket är sååååå trist! Jättetrist att han pendlar upp och ner med feber!

Farmor var supersnäll och hade barnen idag! SUPERTACK till dig!


Hittade bilder från helgen...

  

Fredags när barnen pusslade och grejade.


Senare efter middagen var de nyduschade och hade mys i soffan:

  

Vilmer var så stolt att Emmalisa hade hans gamla pyjamas.


Emmalisa när hon provade lite av sina nya kläder:

  


       

  


Emmalisa ville gärna prova Vilmers vårjacka också (vilket gick bra eftesom han inte var hemma)

  


Efter provandet så gick Emmalisa in till sin garderob och tog fram en Hello Kitty:

  

Sen sa hon: Mamma, jag vill ha tuffa kläder!


Sen tog hon av sig de nya kläderna!

  


Och vips hade hon själv klätt på sig nya kläder!

     

Här sjungs det SjörövarFabbe för fulla muggar!


En sak är säker och det är hon vet precis som sin mamma vad hon tycker är fint! Synd bara att mamman och Emmalisa inte har riktigt samma smak, än! : )


Igår måndag var Emmalisa på dagis och när hon kom hem så var det soffan och film så gällde!

  



Brevid henne ligger en jättefin teckning som hon gjort på dagis!


Idag tisdag var jag på Högskolan och arbetade med implementeringen av den nya kursplanen. Gissa vem jag hittade där?

  

LÖÖW!

Som good old times när vi läste på Högskolan! : )


När jag var klar där hade jag en tanke att köpa mat och laga den i Åsum istället för att bjuda hem Farmor och Farfar (tisdagsmiddag) eftersom barnen var där!


Vem träffade jag på Kvantum?

  

Lisa som inte alls ville vara med på bild!   


Det blev middag i Åsum och sen lite lek, Vilmer somnade och Emmalisa var lite frisör och här får Farmor sin glasögon tillbaka:

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards