bobos

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Lena - 1 maj 2012 16:44

I lördags så var Vilmer på kalas hos Elliott!

 

Det regnade så ja... vi fick gå raskt....till lilla bilen! : )

Ha ha ja det är ju bara en gata ner, men medans Vilmer var på kalas passade jag på att klippa mig! Sen gjorde jag mig klar för tjejträff i Malmö och Fredde och barnen gjorde sig klara för kalas hos GamlaFarmor Edit.

   

Fredde fotade den som ville vara med på bild hos GamlaFarmor Edit! Ja, det blev Emmalisa!

      

I Malmö var det underbar väder och vi hade supertrevligt!

 

På söndagen var det gympa för Vimler och jag hade sådan grymmeträningsvärk jag hoppade över att springa! Åkte hem till Sofie och satt i solen och snackade träning! : ) Nice! När vi kom hem grillades det korv!

 

Underbar känsla att sitta på vår trappa och äta! Adde följde med Vimler hem och lekte. Vilmer skulle egentligen på kalas på eftermiddagen men det blev inställt för pojkarna blev sjuka. Vilket innebar att Adde och Vilmer kunde leka länge!!!

  

Vi var alla ute och lekte i det underbara vädret!!! Sen vid tre mulnade det på och då bestämde sig jag och Emmalisa oss för att städa lekstugan och bära ut alla sakerna!

     

En jätteduktig hjälpredan, bar ner stolar från ovanvåningen... och ja säg vad hon inte kan?? Hon har själv lagt alla sakerna på plats. Hon har lagt allt nästan precis som jag la det förra året! : ) Minnet!!!

När allt var klart ställde hon sig i mitten av stugan och höll ut armarna och sa:

E. Det är helt fantastiskt! : )  

På kvällen grillade vi fläskflie och gjorde en god pastasallad till.

   

Valborg!

Jag åkte till Åhus och fixade mina naglar. Ja, hon har salong både i stan och Åhus... vad gör man inte?? Ha ha den ena nagel gick av när vi städade lekstugan....i-landsproblem av hög klass!

Efter det så var vi Åsum och nöjt av god mat och det underbara vädret! Kusinerna var där också!

Här trollar Farmor för barnen! Helt tagna av stunden....

    

På eftermiddagen åkte vi till Gärds Köpinge för att fira Valborg. Stora barnen spelar spel.

 

Lilla gosiga Hedda!

    

Grabbarna grillar...

 


 

Emmalisa leker med kaninen Albin.

 

En liten tur till lekplatsen.

  

Man väntar på sin tur....

Bålet....

   

Våra småbarn smyger på  ett större gäng.... : )

Hela vägen hem så höll Vilmer och Ella handen! : )

   

Fredde myser med Hedda!!!

 

Vi åt lite godis... : )

Barnen mös i soffan:

 


Första Maj! : )

Så skönt att bara vara...

Lisa, Tobbe, Ella, Alfons och Hedda kom en lite sväng.

Hedda fick Emmalisas gamla skor, primaballerina på tå!

 

Hämtade hem gåvagnen som legat i vår källare i tre år.

Så gullig bakifrån i sin lilla kjol.

   

Alfons och Vilmer spelar...

 

Vi åkte en sväng till Åhus! Underbar himmel!

 

Adde och Ella var redan där.

 

Så mysigt!

       

Självklart avslutade vi besöket med Ottos glass!

 

Två söta pojkar!

   

Sen ville barnen leka mer, Vilmer hemma hos Adde och Ella hemma hos oss!!

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards