bobos

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Lena - 10 april 2011 00:46

Jag åkte till Gittes stuvkällare med Jönsson för att köpa tyg till dansgruppen! En kort runda på stan för att fixa några saker och sen hem och njuta av solen!

  

Fredde klippte häcken och barnen hade fullt upp att greja och leka!

   

Vilmer klättrar:

 

Och hoppar:

 

Emmalisa ville inte sova så jag gick en sväng med henne i vagnen och Vilmer följde med på sin sparkcykel. Men nej... hon kände inte för att sova.


Vid halv 2 kom Farmor och Farfar och hämtade barnen:

 

Och Tilde för att åka på ciruks!

 


Barnen hade haft jättekul på cirkusen, både Vilmer och Emmalisa hade ridit på en häst och fått fina ballonger, popcorn, godis, dricka och dessa:

   Tack snälla Farmor och Farfar! 


Jag och Fredde åkte in till stan och tog en lunch:

   

 


Vi åkte sedan till Maxi för att fixa in för årets första grillning!

Det blev citron/rosmarimarinerad kyckling, ungsbakad potatis och sallad med foyotsås, beasås och fetaost/soltorkade tomatersås.

  Farmor, Farfar och Freddes morbror Jan kom och delade årets fösta grillning med oss! : ) Som smakade mycket gott!

 

Emmalisa vispade (och åt) grädde till kladdekakan!


Igår när Fredde och jag fixade kvällsmat så undrade Vilmer om inte Farmor och Farfar skulle komma och äta med oss, och när svaret blev nej så gjorde han denna söta min!


Så skönt att Emmalisa är frisk! : )

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards