bobos

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Lena - 15 april 2011 22:08

Idag börjar mitt härliga påsklov! : ) Yes yes yes! Efterlängtat! : )


Idag fick Vilmer åka hem från dagis för de trodde han var dålig i magen. Fredde var henma med honom och det var nog bara något på morgonen, han var frisk hela dagen sen!

Han frågade flera gånger varför han inte skulle vara på dagis, som han själv sa:

V. Jag gick ju bara på toa, och nu vill jag leka.


: )


Jag var på utvecklingssamtal för Emmalisa. Det var mycket positivt. Förskollärna tycker vi har en självgående, hjälsam, målmedveten, social och glad tjej med glimten i ögat! Kul att höra!

 Självgående, idag när jag höll på med att fixa lite, plocka lite efter middagen, så kom hon med tandborsten och ville att jag skulle borsta ( det är båda barnen noga ned att en vuxen borstar) så det gjorde jag och sen efter ettag så blev det väldigt lungt här. Inga fötter som tassade omkring, inga leksaker som lät. Vilmer spelade nintendo. Jag letade efter Emmalisa hittade inte henne nere, så jag gick upp och kollde ovanvåningen. Där var hon, iklädd sin pyjamas, med napp och snuttefilt låg hon nerbäddad under täcket i sin säng och sov. Lilla Flisi! : )

Vilmer tyckte också det var konstigt, han trodde hon bara skojade och låtsades sova. : )


Båda barnen har gjort så fina påskpyssel. Duktiga kreativa pedagoger! : )

Jag har fotat pysslet, kommer förhoppningsvis lägga upp bilder imorgon, vi ska köpa en ny bärbar dator imorgon eftersom denna blir obrukbar utan usbkontakter.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards