bobos

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Lena - 10 augusti 2011 22:29


Idag så det dags att åka och hälsa på GamlaMormor. Jag täknte igår att jag bara tar ett barn med mig eftersom GamlaMormor är gammal. Eftersom Vilmer sov imorse när jag ställt klockan på 8.15 och Emmalisa var vaken och pratade om sina armband hon skulle visa sina dagisfröknar så blev det hon som fick följa med till GamlaMormor.

Det spelar ingen roll när på dagen man hälsar på, fikan är obligatorisk! : )

GamlaMormor vet vad barnbarns barnen gillar! : )   Emmalisa vet att GamlaMormor har en skål som alltid är fylld med Twist, den hämtade hon!   Allt småpilligt lekte Emmalisa med.   En kort liten visit hos älskade GamlaMormor! : )


Väl hemma ville Emmalisa ha köttbullemacka, hon kan ju allt själv så hon gjorde en till sig och en till Vilmer.

  Från början låg alla köttbullsbitar på den rosa tallriken som man kan gissa vems det är, så jag sa att hon fick dela upp bitarna lika....så lite mer lika kanske...   Sen bar det av till Köpinge.   Vad är det för en dag...en det en vanlig dag? Nej det är ingen vanliga dag....   ...för det är Alfons födelsedag hurra hurra hurra!   Stora killen!   Sötast när vi sjöng för honom!   Två barn som gillar "ja må han leva sången".   Alfons och hans smarriga tårta!   Lilla lilla snälla Hedda! Hon sov igenom stim och stoj och hög sång!   Synd att jag inte hann fånga riktigt hur härlig hon såg ut när hon satt i Tobbes hand.   

Innan vi körde hem körde vi inom Farmor och Farfar och lekte en lite stund som blev en timme.  : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards