bobos

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Skånes djurpark!

Av Lena - 18 april 2011 20:54

Denna soliga dag valde vi att åka till Skånes djurpark.

Barnen var redo för utflykt:

 

 Camilla, Alexander och Felix

Sofia, Vilma och Dante

Sara, Mio och Malva

och vi tre var det som åkte till djurparken idag.


Vilmer och Vilma började med att gunga!

 

Kaninerna blev Emmalisa förtjust i:

      

Minstingen lille Dante 3 månader.

    


En söt björn och en söt räv:

        


Björnarna har fått en ny yta att leka på och det firades i parken med lite godis, såpbubblor och lite skådespeleri:             Barnen tyckte det var spännande! :)


Lek vid en "riddarborg" ! Vilmer har röd keps, och där han står stod Emmalisa helt plöstligt och tittade på ner på björnarna! Bara att rusa dit och hämta ner henne!

  Vilmer skrattade så det  bubblade i magen på honom när han gungade här!   

Vi passade på att äta där uppe vid riddarborgen.

 Det är alltid gott att äta ute! : )


Dags för glass!

Vilmer, Emmalisa, Felix, Vilma, Alexander och Mio.

 

När de stora barnen åkte ruschkana och lekte så sa jag till Emmalisa och att gå och säga hej till björnen.

 

Emmalisa kom tillbaka och konstaterade följande:

E. Han svarade inte hej tillbaka mamma!!


Vilmer kollar in kartan vart vi är och vart vi ska gå.

 Efter att Emmalisa igen tagit egna beslut att göra storabarnsgrejer, trillade hon ner och donkade i ansiktet i en stock och fick en fläskläpp. Detta var på hinderbanan.


Lite ponnyridning fick Emmalisa att bli glad igen!

     

Vilmer tycker det är kul att rida.


Emmalisa såg så liten ut...

 

Hon berättade att hon ridigt på en annan häst och den lite oengagerade tonåringen som gick runt med hästen lyssnade med ett halvt öra...

Både jag och Fredde känner att hästar inte är jättekul, medans båda våra barn tycker hästar är jättekul....


Vilmer och Vilma hade jättekul i parken. Emmalisa var lilla svansen som ville hänga med!

 

Vilmer gräver med grävmaskinen.

Innan vi åkte hem så behövdes det fylla på lite med dricka och kex:

En härligt varm dag som denna skulle man ju smörjt på lite solkräm i ansiktet! Dags att köpa det nu! : )


Båda barnen somnade gott i bilen hem efter denna härliga dag som avslutade i shoppen med varsitt pussel! 


När vi kom hem så grillade vi hamburgare till kvällsmat:

 


Tack Camilla, Sofia och Sara för en kul dag! : )     


Barnen somande sent eftersom de tog sig en liten tupplur i bilen hem. När de var uppe på övertid så hör jag Vilmer säga till Emmalisa:

V. Jag älskar dig Emmalisa, ja, det göra jag Emmalisa, jag älskar dig.


: )


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards