bobos

Alla inlägg under maj 2011

Av Lena - 31 maj 2011 23:42

 Härligt med värme!


När vi kom hem från dagis och jobb ville vi inte gå! Så härligt att vara ute!

Kom på en bra lösning, öppnade fönstret när jag lagde mat så jag kunde jag och barnen prata medans jag lagade mat!

  Perfekt!


Vi satt ute och åt! Så mysigt! Emmalisa klämde ner en 8 korvbitar! : )

 

Emmalisa har gjort en fin kruka och planterat i den på dagis! : )

 

Av Lena - 30 maj 2011 21:48

Underbara sol! Love it!


Efter jobbet kom jag hem till lekande barn!

  Så kul de har ute! Vi har tagit bort en buske för att göra plats för lekstugan! : )


På kvällen hade jag Grease dansrep! NI MÅSGTE KOMMA I HÖST OCH SE! De är jätteduktiga och så så så bra dans! : )


Av Lena - 29 maj 2011 21:33

Kameran är här! : )


Så dagen började med att jag själv blev uppvaktad på morsdag!

   


Dante döptes i Hässleholms Kyrkal

  

Sofia, Vilma och Dante!

Barnen satt fint och lyssnade på Prästen!

      Kul att alla "vi" kompisar var där!

Camilla, Therese och jag.

   

Alla våra barn hade så kul tillsammans!

  

Vilmer satt med de andra barnen...

  Och Emmalisa ville inte sitta vid vårt bord utan satt brevid Alba.

    

Efter dopet så åkte vill till Mormor och Morfar för att gratuelar på Morsdag och så tittade vi på bilder från deras Romresa! Kul! Barnen fick även fina kläder och vi alla fick godis! : ) Tack!

       

Sen sjöng vi hela vägen till Åsum för att fira en Morsdag där!

     Även om barnen var lite trötta så var vi glada att ses! ( Vi ses ju inte så ofta! : )

God mat! Tack!

Av Lena - 28 maj 2011 22:19

Fredagen igår var inget kul väder alls... kallt och regn! Men vi hade ju vårt lilla arbetslags middag på kvällen!


Carolin och hennes lille Malte kom hem till oss en kort stund innan vi begav oss.

  Emmalisa, Malte och Vilmer! : )


Idag var vi hemma hos Sara!

  Gisela, Nils, Sara, Katarina och Carolin.


Underbart god mat! Pär håller med!

    

Jag gillade Saras matsalsrum/tvrum! Golvet var så fint! : )

  

  

God rabarberpaj till efterrätt:

  Till den åt vi vispad grädde.... som Carolins Malte och Saras Nils också gillade!

      Tack Sara för att du fixade allt! : ) Supertrevligt som alltid! : )


Idag lördag var det mer eller mindre kaos! Nycklar, skivor, koder,ström, musik, ljus.... dansrep med Grease! : )

Men det blev bra tillslut! : ) Duktiga tjejer och killar! : )


Sen var det dags för Vilmer att gå på kalas! Man skulle gärna vara utklädd... detta nappade även Emmalisa på!

  Pippi och Spiderman! : )

Vilmer valde tillslut sin riddar-outfit till kalaset!


Medans Vilmer var på kalas handlade vi stolar till vårt bord! Tack Farmor och Farfar för hjälpen! : ) Bra med kombi! : )

  Åtta stolar köpte vi!

   Emmalisa ville gärna vara med när jag fotade...

  

Sur??

  NEEEEJ!!! Lilla bus!


Är SÅ glad att jag har Vilmer med när vi är bara vi tre på stan eller Maxi... just nu tror Emmalisa att hon kan göra vad hon vill, hur hon vill och när hon vill! Bra att strorebror hjälper till med trotslisan!

Bra Vilmer!

 

Till kvällsmat blev det:

  Om man är vuxen och om man är bra så blev det:

  Känns som Vilmer växer...två portioner korv och makaroner och sen en portion phad thai! : )


Under maten blev det tävling vem som kunde se surast  ut...var tvungen att fota:

    Känns som Vilmer vinner eftersom man kan se skrattet på Emmalisas mun.... hon fick en chans till...

 

Sen blev de skratt!

    Handlade lite inredning, lite kläder, lite presenter eller ganska många faktiskt, men jag hittade så gulliga saker till barnen. Brukar inte lägga ut vad jag köpt, men detta var så sött! Fia med knuff och jojos!

 

Av Lena - 26 maj 2011 21:14

Då var det redan torsdag!! Idag fick jag städat mitt skrivbord... är väl en två veckor sen jag hann det sist! : )

Galet att sommarlovet är så nära nu....



Idag var det grillning på dagis igen, med Emmalisas Blåklockan!

   Kanske hälften av avdelningen var där! Men det var lika gott att äta hamburgare idag som i måndags! Synd bara att det blåste och var lite kallt...


Vilmer hade kul fast han inte hade någon att leka med...

    

När vi kom hem ville barnen softa i soffan...

  Kul att de sitter exakt likadant! Bara det att Vilmer är vänsterhänt och korsar vänster över höger ben och Emmalisa högerhänt och lägger höger ben över vänster!



Av Lena - 25 maj 2011 20:32

Igår tisdag så fick Vilmer vara på dagis ända tills det stängde! Det var hans önskan nu innan han ska sluta på dagis! : )


Farmor och Farfar kom med Vilmer och stannade och åt hemmagjord pizza! A lá Lena och Emmalisa!

     

En pizza blev god och en blev mindre god... för mycket cremé fraisch och ost på!


MEN! Efter kvällsmaten var det dags att ta på pyjamas och Vilmer var helt röd och såg "nällad" ut på hela ryggen, ena benet var jätteuppsvält och rött.


Efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen och hennes tips var: Åk omedelbart in och få det uppkollat. Troligtvis en allergisk reaktion, något han ätit och detta kunde varndra upp till luftstrupen...


Akuten! Farmor, Vilmer och jag och en massa andra sjuka männsikor!

  Vilmer var jätteduktig! Han var rolig och showade lite för ett äldre par som också var där. Det roliga var att jag och de äldre paret kände igen varnadra för vi båda är från Tyringe! : )


Från 20 till 21.15 väntade vi först, kom in och pratade med en sköterska som sa av vi skulle träffa en barnläkare. Vänta till:


  Då vi kom in ett undersökningsrum och där fick vi vänta ytterligare en timme....

Vilmer var hysteriskt rolig...överttrött precis som jag...vi skrattade högt och länge båda två!

      Stackars Farmor satt i andra väntrummet och just väntade....


Men halv 12 så var vi klara och Vilmer hade fått en allergisk reaktion på något som vi säkert aldrig får veta. Han fick dricka en lösning och sen ska ha ta tabletter så han inte ska klia, sen är det klart. Detta är något som han kanske aldrig mer får. Mycket skumt, men läkaren sa att det var mycket vanligt.

Skönt!!!!


Idag när jag hämtade barnen på dagis såg jag att Vilmer hade odlat...

   Och Rödmyran hade haft sommarfest!

   

Av Lena - 23 maj 2011 21:06

   Idag var det premiär för oss att cykla till dagis! Vilmer utan stödhjul! : )


  Jag och Vilmer var nog ungefär lika nervös och lika glada och spända över att han nu kan cykla och bromsa! : )


Det gick jättejättebra! Det satt ju en lite komentator bakom mig som hela tiden påminde Vilmer om att titta rakt fram, bromsa när mamma säger till...ja förstår storebror att man kan bli knäckt på lillasyster! : )


På kvällen var det grillning på dagis... Vilmers Rödmyra!

  Vi börjde med tipsrunda och Vilmer klarade 8 av 9 frågor som handlade om saker de gjort och pratat om på dagis! Bra jobbat Vilmer!

Vi grillade hamburgare och barnen lekte och lekte!

    Båda kusinerna var också och grillade! : )

  Kul att alla (tror jag) var där och grillade! : )


Efter åt körde vi till Henke och Jennie och kollade på deras tomt som blivit gräsat och stenlagt! Häcken runt tomten var också på plats! Fint!

 

Av Lena - 22 maj 2011 16:59

Så skönt att bara vara....


Vilmer cyklade och har nu blivit säker på att bromsa så det blir nog att vi cyklar till dagis imorgon! : )

Vi cyklade förbi Jack och Eltons hus och Vilmer ville så gärna plinga på och kolla om de var hemma. Och det var de och de kunde leka! Vilmer blev jätteglad! : )

      De tre hade jätteskoj ihop!

När de hade lekt här någon ett ganska bra tag så cyklade de tre pojkarna hem till Jack och Elton och Vilmer stannade där själv en stund.


Jag hämtade honom en timme senare och när vi kom hem här så Henke, Jennie, Tilde och Isabell här!

 

Barnen lekte och hade jätteskoj! De var ju ettag sedan de sågs! : )


Nu är det dags att ringa och beställa mat! Och sen slappa i soffan med godis! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards